Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2012 Jeg antager også at det er pga. folk ignorerer anvisningerne og alligevel kører derud. Alt andet lige så kan det føles fredfyldt nok at køre på motorvejen, men det er altså noget andet med tværgående vind mellem pylonerne (og der kan det være for sent). Der var et eksempel på Vejlefjordbroen http://www.i.pol.dk/indland/ECE1474977/oejenvidne-mirakuloest-vindstoed-sender-vaeltet-lastbil-paa-hoejkant-igen/ »Den vælter så midt på broen, og chaufføren kravler ud af bilen og står og funderer lidt over, hvad han skal gøre. Og på en eller anden mirakuløs måde får vinden fat i den og rejser den op, så den står på alle hjulene igen. Det var meget meget mærkeligt at se på«, siger Michael Balle, der kalder det et lille mirakel til P4 Trekanten. Jeg ved ikke med jer, men hvis jeg var Falck/Rädningstjänsten så ville jeg nok have mine betænkeligheder ved at, i kraftig storm, stå mit på broen og skære en person fri fordi den person havde ignoreret en klar anbefaling og al fornuft. Samtidig kan det ikke spinnes positivt at en person i et let køretøj (f.eks. med en campingvogn) er blæst ud over siden. Så er det lige meget hvor mange skilte der er sat op, det er stadig broen som står med lorten. Så kort og godt ... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2012 Klart....og den polske chauffør tænker(på polsk): "ja, nu må jeg hellere holde ind, der står jo noget der på skiltet jeg ikke forstår en skid af".... Ville ALDRIG fungere med sådanne tavler! Og hvor skulle +120 lastbiler lige finde parkering ved lufthavnen, i kælderen ved Terminal 3, til DKK 300,- om dagen.....:-) Og problemet er ikke en lastbil med 25t gulerødder....men den tomme trailer, og en tom varevogn! Nej, Måske kan de dreje af og tage amager strandvejen hvor der er RIGELIGT med plads til lastbilparkering. Det er detaljer du nævner der, og der findes nemme løsninger. fx. tavlen (tavlerne op til 2 km før broen) på Tysk/Engelsk/Polsk, eller en STOR/Større, størst lystavle som selv ordblinde kan forstå at lastbiler og varevogne ingen adgang. (jeg ved ikke hvor mange polske chaufføre som kører med tomme varevogne og trailers MOD Sverige) og mod DK er det nemt at stoppe dem ved anlægget. Problemet er netop at broen lukkes for ALLE bilister-- også dem med 25t gulerødder- og personbilerne (selvom det er sikkert for personbilerne) fordi der er nogen haltomme hjerner med halvtomme trailere, og det er netop DER man skal gribe ind synes jeg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2012 Jeg tror de fleste lastbilchauffører (og billister generelt) vil skide højt og flot på sådan skiltning. I hvert fald så længe der ikke er nogen reel metode at afskrække dem fra det, f.eks. i form af store bøder. Men for kunne give bøder, skal der jo nok foretages lovændringer, for at kunne udstede bøder baseret på kameraovervågning. Og så meget plads til lastbiler på amager strandvej er der altså heller ikke, der er et par hundrede meter, højest, i venstre side af vejen (når man kommer fra lufthavnen). Alle de andre parkeringspladser er ikke beregnet til tunge/brede køretøjer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites