Jump to content
larscph

Broen er lukket p.g.a. storm

Recommended Posts

Kørte over i morges for lidt over en time siden - godt nok rykkede det i bilen' date=' men så slemt var det altså heller ikke.[/quote'] Næh - du har ret.. Jeg var også over ved 8-tiden.. Ja man skulle holde fast i rattet - men så var det heller ikke værre end det. Jeg tror måske det er fordi de vil undgå at lastbilerne kører derud(?) - det er vist set mere end én gang at traileren er blæst "rundt" derude....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er netop kørt over, og fik sms om lukning da jeg ramte Kastrup. Vindstødene var "sjove" oppe på højbroen, og der var 50 det meste af vejen. Jeg kan godt forstå de lukker skidtet, da kassevogne og store sættevogne dinglede noget rundt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er netop kørt over' date=' og fik sms om lukning da jeg ramte Kastrup. Vindstødene var "sjove" oppe på højbroen, og der var 50 det meste af vejen. Jeg kan godt forstå de lukker skidtet, da kassevogne og store sættevogne dinglede noget rundt.[/quote'] Hvorfor fanden lukker de så ikke bare skidtet for lastbiler og varevogne hvis det er dem som er i fare istedet for den her "overkill"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige et lille spørgsmål: Når jeg ruller over broen, har jeg aldrig oplevet at det har blæst så meget at det har være noget der andet end puffer en smule på bilen, (var ovre omkring klokken 9 i dag) er det bare fordi jeg køre i en tung bil ? Oplever i det som et problem at køre over når vinden er omkring 18+ sekundmeter (personbil)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare lige et lille spørgsmål: Når jeg ruller over broen, har jeg aldrig oplevet at det har blæst så meget at det har være noget der andet end puffer en smule på bilen, (var ovre omkring klokken 9 i dag) er det bare fordi jeg køre i en tung bil ? Oplever i det som et problem at køre over når vinden er omkring 18+ sekundmeter (personbil)
Det har jo nok noget, at gøre med, hvor vinden kommer fra. Det er jo nok ikke lige meget, om det er medvind eller sidevind. "En tung bil"?? Min cykel vejer ca. 8 kg - så hvad er en tung bil? Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg håber sateme' date=' at de åbner som annonceret - har tidligt fri i dag, og færgen er vist heller ikke en mulighed :mad:[/quote'] På Scandlines står der intet om at færgerne er generet. Kun gedser-rostock :tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prøv' date=' at kigge på; [url']http://dk.oresundsbron.com/page/2370 Der er en forklaring på, hvorfor. Mvh. Michael
Sorry jeg siger det men Det forklarer NADA!! det jeg kan forstå på det er at under 23 m/s kan ALLE passerer, dog med advarsel for vindfølsomme køretøjer. Over 25 m/s så lukker de det hele. For mig forklarer det ikke at broen lukkes for alt trafik! Jeg mener selv at jeg kan styre min bil på motorvejen med vind på op til 30 m/s, skal bare køre 50km/t, i det hel taget ikke særlig rart, men mere "rart" end at komme forsent til alle møder og aftaler. jeg ved at Rikke rost er enig med mig :th2: men hvad siger I andre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sorry jeg siger det men Det forklarer NADA!! det jeg kan forstå på det er at under 23 m/s kan ALLE passerer, dog med advarsel for vindfølsomme køretøjer. Over 25 m/s så lukker de det hele. For mig forklarer det ikke at broen lukkes for alt trafik! Jeg mener selv at jeg kan styre min bil på motorvejen med vind på op til 30 m/s, skal bare køre 50km/t, i det hel taget ikke særlig rart, men mere "rart" end at komme forsent til alle møder og aftaler. jeg ved at Rikke rost er enig med mig :th2: men hvad siger I andre?
Så synes jeg, at hvis du f.eks. skulle løbe ind i en lukket bro - pga. for megen vind - at du laver en speciel aftale med "broen", så´en at når de ser, at det er *dig*, som nærmer sig den - så åbnes den!! Men kun for dig!! Mvh. Michael PS: Jeg bor selv i S, og i S lige nu. Jeg *havde* en aftale kl. 12... Den blev jeg nødsaget til, at flytte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det har jo nok noget, at gøre med, hvor vinden kommer fra. Det er jo nok ikke lige meget, om det er medvind eller sidevind. "En tung bil"?? Min cykel vejer ca. 8 kg - så hvad er en tung bil? Mvh. Michael
Bilen vejer 2100kg tom så det må vel være i den tunge ende. Jeg har nu kørt over broen hverdag i ca. 9 år så jeg vil mene jeg har prøvet de fleste vindforhold :-) og det er klart jeg mener sidevind.... så det går mest på om i har problemer med vind når hastigheden er nedsat til 50/70

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er vel den sædvanlige Cover My Ass strategi. Fordi der rent faktisk sidder nogen og overvåger Øresundsbroen hele tiden, så mener de samme mennesker at nu er de ansvarlige for at pakke borgerne ind i vat, hvis de kan komme til skade på deres del af det samlede vejsystem. Men naturligvis kun på deres del. Det giver jo ikke så meget mening at på resten af Sveriges og Danmarks motorveje, er det op til os selv at være ansvarlige nok til at tage beslutninger om, hvornår vi vil køre ud eller ej, og anpasse farten efter forholdene, men på Broen sidder der nogen og skal bestemme for os på den strækning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så synes jeg, at hvis du f.eks. skulle løbe ind i en lukket bro - pga. for megen vind - at du laver en speciel aftale med "broen", så´en at når de ser, at det er *dig*, som nærmer sig den - så åbnes den!! Men kun for dig!! Mvh. Michael PS: Jeg bor selv i S, og i S lige nu. Jeg *havde* en aftale kl. 12... Den blev jeg nødsaget til, at flytte.
Næ jeg taler bare på vegne af alle -ikke søndags billister- som dig. Ps har lige talt med broen og de har åbnet den for mig og alle jer andre! kl 10.50

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis besluningen om at lukke ved 25 m/s er sat ud fra at det er uforsvarligt for "høje lette køretøjer" at køre over så kunne man jo evt differentere og vente med at lukke for alm. personbiler til sikkerheds risikoen nåede et tilsvarende niveau for disse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor fanden lukker de så ikke bare skidtet for lastbiler og varevogne hvis det er dem som er i fare istedet for den her "overkill"?
Fordi de sikkert ikke kan styre det - separeringen. Du ka jo se ved spærring for lette køretøjer på Stb., at folk i den slags køretøjer kører over alligevel - og vælter !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kørte over broen kun 10 minutter, inden de lukkede broen. Dvs. der har nok allerede på dette tidspunkt været 25m/s. Denne grænse er desværre bare alt for lav. Selv i min blikspand af en Mazda 323F på omkring 1200 kg var det intet problem overhovedet at trille over med 80 km/t. Bevares ja, man kan mærke vinden ruskerlidt i bilen, men herregud altså.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er problemet ikke, at de kan lukke for lastbilerne i retningen Sverige -> Danmark, men uden et betalingsanlæg/spærreanlæg på den danske side har de kun valget mellem enten at være åben eller lukket? Og det er vel lastbilerne der er problemet? Der er jo ingen af dem der tror at lige netop deres anhænger skulle kunne få problemer med en lille storm på en stor bro.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er problemet ikke' date=' at de kan lukke for lastbilerne i retningen Sverige -> Danmark, men uden et betalingsanlæg/spærreanlæg på den danske side har de kun valget mellem enten at være åben eller lukket? Og det er vel lastbilerne der er problemet? Der er jo ingen af dem der tror at lige netop deres anhænger skulle kunne få problemer med en lille storm på en stor bro.[/quote'] Ikke enig der, det er ikke "værre" end bare at placere et par strategisk rigtigt lystavler ved lufthavnenen som informerer klart og flot om at broen er lukket for vare og lastbiler. og om Overtrædelse af denne vil medføre en regning for evt. bjergning. (så kan det være at monopol-broen bliver billigere for os andre) Så tror jeg ikke der at nogen vil tage chancen og køre over med deres anhængere og hvad ved jeg. jeg kan kun være enig med bananas kl. 10:53 om at det her handler bare om at cover my ass strategi og om at pakke borgerne ind i vat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke enig der, det er ikke "værre" end bare at placere et par strategisk rigtigt lystavler ved lufthavnenen som informerer klart og flot om at broen er lukket for vare og lastbiler. og om Overtrædelse af denne vil medføre en regning for evt. bjergning. (så kan det være at monopol-broen bliver billigere for os andre) Så tror jeg ikke der at nogen vil tage chancen og køre over med deres anhængere og hvad ved jeg. jeg kan kun være enig med bananas kl. 10:53 om at det her handler bare om at cover my ass strategi og om at pakke borgerne ind i vat.
Klart....og den polske chauffør tænker(på polsk): "ja, nu må jeg hellere holde ind, der står jo noget der på skiltet jeg ikke forstår en skid af".... Ville ALDRIG fungere med sådanne tavler! Og hvor skulle +120 lastbiler lige finde parkering ved lufthavnen, i kælderen ved Terminal 3, til DKK 300,- om dagen.....:-) Og problemet er ikke en lastbil med 25t gulerødder....men den tomme trailer, og en tom varevogn!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites