Jump to content
krusedulle

Hvad er mine muligheder når jeg "engang" kommer på barsel?

Recommended Posts

Min mand og jeg tænker på familieforøgelse og i den forbindelse kommer det med økonomien automatisk også ind. Vi bor i SE, hvor jeg studerer i DK og ved siden af mit studie(hvor jeg modtager SU skattefrit her i SE) har jeg et deltidsjob i DK(har mellem 96-120 timer om mdr.). Min mand arbejder også i DK og jeg er medlem af en dansk A-kasse. Er der nogen der ved lidt om hvad mine muligheder er for at få det som vist hedder forældrepenning i Sverige? Og har betydningen for mit medlemskab til en A-kasse, nogen indflydelse på det at få forældrepenning? Andre regler som måske er gældende for mig, når man kommer så langt? Jeg har prøvet at søge på dette område, men er sgu lidt forvirret.... Så håber nogen kan fortælle, bare lidt. På forhånd tak :) Krusedulle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan få foräldrepenning fra Sverige hvis du har svensk socialsikring. Når du studerer og arbejder i Danmark vil jeg gætter på at du er under de danske regler - er det ikke noget med 12 mdrs ekstra "løn" i form af 12 SU klip?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min mand og jeg tænker på familieforøgelse og i den forbindelse kommer det med økonomien automatisk også ind. Vi bor i SE, hvor jeg studerer i DK og ved siden af mit studie(hvor jeg modtager SU skattefrit her i SE) har jeg et deltidsjob i DK(har mellem 96-120 timer om mdr.). Min mand arbejder også i DK og jeg er medlem af en dansk A-kasse. Er der nogen der ved lidt om hvad mine muligheder er for at få det som vist hedder forældrepenning i Sverige? Og har betydningen for mit medlemskab til en A-kasse, nogen indflydelse på det at få forældrepenning? Andre regler som måske er gældende for mig, når man kommer så langt? Jeg har prøvet at søge på dette område, men er sgu lidt forvirret.... Så håber nogen kan fortælle, bare lidt. På forhånd tak :) Krusedulle
med så mange timer om måneden, hvordan kan du så have ret til su? med

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke hun har hjemmeboende børn? Jeg studerer også i Danmark, hvor jeg også har et job ved siden af studiet og jeg har 4 børn. Så jeg må tjene ret meget ved siden af min SU. Du kan kontakte din su-vejleder på dit uddannelsessted og forhøre dig om din SU-situation, når du en dag skal på barsel. Jeg mener dog at man får 12 mdr. ekstra SU-klip, som du selv kan disponere over hvordan du vil have udbetalt under barsel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites