larscph 18 Anmeld indhold Skrevet January 2, 2012 Jeg kigger lidt efter en ny vaskemaskine - mest fordi det er p*sse træls at den vi har er ekspert i at få lavet huller i tøjet, det er godt nok temmelig irriterende :( For at tage noget specifikt har jeg søgt priser på en Bosch WAS32783SN (evt WAS32782SN som er sidste års model) og sammenlignet priser. Jeg kan finde en WAS32782SN til 8.665 sek hos Tretti. WAS32783SN koster 9.985 sek. Det er hhv 7.228 og 8.300 dkk. I Danmark giver ElGiganten en pris på 4.495 dkk. Det er godt nok en prisforskel der vil noget! Jeg skrev - bare for at prøve en mail til Gränsbygden i Markaryd for at høre på en samlet pris på vaskemaskine+tørretumbler. Svaret kom super hurtigt - men der var ingen rabat at hente dér. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2012 Det ender med at handlen begynder at gå den anden vej over broen.... Man skulle kun sælge 20 af dem om måneden for at hive en nogenlunde løn hjem....sort....:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2012 Markedet for hårde hvidevarer er i DK vildt presset - ikke mindst på grund af de mange web-forhandlere. I princippet gør det samme sig gældende indenfor elektronik - at DK er billigst. Køw dit grej i DK - for BSH's produkters vedkommende følger garantien med over grænsen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2012 Hej Lars, Vi sidder selv og skal ha' ny opvaskemaskine, og jeg er faktisk også rystet over priserne på disse. Vi ønsker også en Bosch, og prisen ligger på godt 8700 Sv. kr. - det er sgu da dyrt - den skal jo bare spule noget vand på noget service - TSK Ender sgu med, at jeg bruger højtryks spuleren i stedet for...... Nå, det skulle jo ikke handle om mig, så held og lykke med det :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2012 Arv ja - det er mange penge. De lidt billigere fra Bosch virker nu også helt efter hensigten - jeg har en i 5500-sek-klassen og den klarer fint det meste også uden at man bruger så meget så et sekund på at skylle af... Bare huske at skrabe store madrester osv af først. Manglende opvaskemaskine er TÆT på at være lige med skilsmisse efter ganske få dage - i det mindste her i huset :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2012 jeg har en i 5500-sek-klassen og den klarer fint det meste også uden at man bruger så meget så et sekund på at skylle af... Må man spørge hvilken model? Vi er ude efter en lydsvag sag i rustfrit stål :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2012 De lidt billigere fra Bosch virker nu også helt efter hensigten - jeg har en i 5500-sek-klassen og den klarer fint det meste også uden at man bruger så meget så et sekund på at skylle af... Bare huske at skrabe store madrester osv af først Man skal netop IKKE skylle af, inden servicet placeres i opvaskemaskinen - kun ikke-opløselige madrester fjernes. Opvaskemidlet skal ha noget at arbejde med, fordi det ellers vil kaste sig over metal mv. i maskinen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2012 Må man spørge hvilken model? Vi er ude efter en lydsvag sag i rustfrit stål :) Det er en SGU45M72SK - nok afløst af en nyere model nu. 47 db og hvid. De fås lidt mere lydløse og min er i hvid - så det er nok dér din prisforskel ligger :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2012 Man skal netop IKKE skylle af, inden servicet placeres i opvaskemaskinen - kun ikke-opløselige madrester fjernes. Opvaskemidlet skal ha noget at arbejde med, fordi det ellers vil kaste sig over metal mv. i maskinen... Jeg kunne aldrig drømme om at skylle af manuelt, det er spild af vand og ikke mindst spild af min tid. Dog skyller maskinen jo altså af, pumper vand ud og nyt vand ind før sæben tilsættes - men har aldrig haft problemer med sæbeangreb her! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2012 Www.expert.se har "mega rea" just nu... Iøvrigt er El-giganten begyndt med at give tilbud pr request: www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/CC_ViewPagelet-Start?PageletUUID=cR6sGQVtUgUAAAEymsMkIZVJ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fætter 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2012 Jeg har også lige købt hvidevarer i Danmark, fordi de var alt for dyre i Sverige. Kunne spare næsten 6.000 ved køb af to hvidevarer hos lavpriskoekken.dk.. Der er bare mere konkurrence i Danmark, men det er jo fint nok for os der pendler frem og tilbage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites