skov76 10 Anmeld indhold Skrevet January 2, 2012 Hej! I DK kan et eventuelt tab på aktier modregnes i den skat, som man skal betale for udbytte fra andre aktier og kursgevinster ved salg af andre aktier indenfor samme kalenderår (aktierne skal være børsnoterede). Såfremt der ikke er gevinst at modregne i kan tabet modregnes i fremtidige udbytter og gevinster! Så langt så godt... Hvordan forholder det sig i Sverige? Jeg har været inde og kigge på diverse aktie-tråde herinde, men der er ingen der svarer specifikt på ovenstående og skatteverket.se har jeg heller ikke haft noget synderlig held med. Er der nogen der kan hjælpe her? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2012 Hej! I DK kan et eventuelt tab på aktier modregnes i den skat, som man skal betale for udbytte fra andre aktier og kursgevinster ved salg af andre aktier indenfor samme kalenderår (aktierne skal være børsnoterede). Såfremt der ikke er gevinst at modregne i kan tabet modregnes i fremtidige udbytter og gevinster! Så langt så godt... Hvordan forholder det sig i Sverige? Jeg har været inde og kigge på diverse aktie-tråde herinde, men der er ingen der svarer specifikt på ovenstående og skatteverket.se har jeg heller ikke haft noget synderlig held med. Er der nogen der kan hjælpe her? Skatteverket har lavet en brochure omkring försäljning av värdepapper: http://www.skatteverket.se/download/18.70ac421612e2a997f8580001266/33212.pdf Så vidt jeg kan vurdere han du modregne realiserede aktieindtægter (i.e. kursgevinst og udbytte) i realiserede aktiekurstab frit, så længe de er børsnoterede. Men kun inden for samme kalenderår - du kan ikke gemme tab til modregning i fremtidige år ligesom i Danmark. Til gengæld kan du overføre 70% af aktiekurstab til at modregne i kapitalindtægter eller tage dem op som kapitalunderskott (i.e. renteudgifter). Disse renteudgifter kan du modregne med 30% i anden indkomst - fx. svensk arbejdsindkomst. Har du ikke nogen indtægter i Sverige, som der kan modregnes i, er det bare surt show! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skov76 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2012 Super - alletiders link + brochure!! Dog en kedelig konklusion når man nu ikke har indkomst i Sverige... Endnu en grund til ikke at komme i den kedelige situation med tab!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites