Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2011 Det er jo også jagthunde begge racer' date=' det tror jeg mange glemmer, for de tænker bare sød og kærlig familiehund.[/quote'] Ja det ved jeg godt... og det kan bestemt ses på vores hunde når vi går en tur i skoven eller bare over marken... Vores den store har op til flere gange fundet døde hare, mus eller fugle på diverse gåture - og meget stolt det var hun ;) Men jeg vil nu sige, at de sagtens kan blive rigtig gode familie hunde... Det kræver bare man har kendskab til hundens behov og selvfølgelig følger det... En god ting til at aktivere dem, er f.eks. at gå ud på en mark, græsplæne eller i en skov og have ekstra lækre guffer med, eller blot deres alm mad... og så kast det godt ud over et område... Hold kæft de er godt nok trætte efterølgende - vores er i hvert fald :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2011 En god ting til at aktivere dem' date=' er f.eks. at gå ud på en mark, græsplæne eller i en skov og have ekstra lækre guffer med, eller blot deres alm mad... og så kast det godt ud over et område... Hold kæft de er godt nok trætte efterfølgende - vores er i hvert fald :)[/quote']Dette gør vi også i vores have :) En anden ting du kan gøre når du er ude med dem, er at gå et personspor. Du går bare en tilfældig rute (uden at ha hundene med), læg gerne lidt pølsestykker i sporet i starten, vent 45 min-1 time og lad så hunden følge dit spor :) Læg noget favoritlegetøj når sporet slutter, så den får et positivt mindesbillede til næste gang :) Det er også noget der virkelig trætter hundene at de bruger deres næse på den måde. Og retrievere er super gode til spor (jeg blev virkelig imponeret på min tjenestehundsuddannelse, hvor gode de var -meget bedre end schæfer og rottweiler, men disse var så tilgengæld uovertrufne når det gjaldt at markere hvor fjenden lå gemt :)) Du kan også gå vildtspor (hedder vist schweiss på dansk), hvor du drypper blod (man kan købe blodpulver og bruge i stedet) i sporet og lægger en vildt-klov i slutningen, men jeg foretrækker personspor, da det er sværere for hunden :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2012 Måske ikke lige det rette indlæg men.... Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en hund-(meget lille en da jeg har 2 små børn på 7 mdr og på 2 år og 3 mdr) f.x. Chiwawa eller mindre Har ingen erfaringer med hunde køb og salg dvs aner ikke hvor man skal kigge, eller efter hvad. Någen råd om hvor man kan starte hen? Ps. bor i hus. halløj En rigtig hund er en Schæferhund :p du kan også hente info her .... www.dkk.dk/Forside Held & lyk ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites