Jump to content
Rikke Rost

Fik en længere snak med politiet igår efter en tur over broen.....

Recommended Posts

Et andet eksempel som ikke specielt troværdigt at vise 110 i inderste bane og 50 i yderste bane, som jeg har set et par gange.
Tilsvarende ser jeg mindst én gang om måneden, at de - ud af det blå - skilter 70 km/t, uden at det har nogen som helst association til stop i nødspor eller andet. Måske er det, fordi de simpelthen glemmer at fjerne specialskiltningen, når personen i nødsporet er færdig med at tage et foto eller lade vandet? Bliver færdselsovervågningen i øvrigt så ekstrem, at man ligefrem skulle begynde at automatisere en bødeudstedelse via en tidsmåling fra indgang til udgang af røret, finder mange alligevel nok bare på diverse workarounds, herunder en maskering af nummerpladen ( http://www.ghostplate.com/Videos.html ) i det øjeblik, man kører ind og ud af røret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bliver færdselsovervågningen i øvrigt så ekstrem, at man ligefrem skulle begynde at automatisere en bødeudstedelse via en tidsmåling fra indgang til udgang af røret, finder mange alligevel nok bare på diverse workarounds, herunder en maskering af nummerpladen ( http://www.ghostplate.com/Videos.html ) i det øjeblik, man kører ind og ud af røret.
Smart :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Brian Tak fordi du tog dig tid til at sludre med betjenten og få al denne information skrevet ned herinde. Det er nyttig viden, hvis vi en dag skulle stå i den situation at få en "forkert" bøde, og jeg er sikker på at betjenten/vagthavende har fået sig en sludder hjemme på stationen om hvad de må og ikke må give bøder for for fremtiden. Dermed har du også hjulpet politiet til ikke at fejle (mod bedrevidende) i deres arbejde. Kunne du ikke ved lejlighed finde et hul i loven der gør at de ikke må give bøde for højresvinget ved afkørslen? :-) Godt nytår Dan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg griner sgu hvis den en morgen er skåret ned :) :thumbup:

Stik mig en nedstryger.....så fikser jeg det forbud på 5 min :lol:
Makita 18V vinkelsliber og 2 batterier.....nedstryger er for nisser og bø.... og nisser findes ikke....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak fordi du tog dig tid til at sludre med betjenten og få al denne information skrevet ned herinde. Det er nyttig viden, hvis vi en dag skulle stå i den situation at få en "forkert" bøde, og jeg er sikker på at betjenten/vagthavende har fået sig en sludder hjemme på stationen om hvad de må og ikke må give bøder for for fremtiden. Dermed har du også hjulpet politiet til ikke at fejle (mod bedrevidende) i deres arbejde
Hvis der er noget om snakken, var det mere interessant at få den bragt op i et større forum, IMO. F.eks. i eet af formiddagsbladene...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis der er noget om snakken, var det mere interessant at få den bragt op i et større forum, IMO. F.eks. i eet af formiddagsbladene...
En artikel i Ekstra Bladet om en spradebasse der fik en fartbøde på Øresundsbroen, for derefter at tale sig ud af den... trivielt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor dog? Så bliver hullet jo bare lukket. Mht. skiltningen så er der i øjeblikket udskiftning i gang. De første skilte lige inden tunnellen mod Sverige er nu med omvendt kontrast (hvid på sort) og rød ring. Dette gør dem fuldt lovlige og betyder at hastigheden i tunellen i den retning er 90km/t. Faktisk er det værre end det. For 110 skiltet efter tunnellen er stadig med gul skrift og derfor, hvis lovgivningen tages 100% bogstavelig, ikke gyldig. Så det er faktisk 90 km/t der gælder helt til landegrænsen hvor den røde ring forsvinder på skiltningen og det er svensk lov der gælder. Men alt i alt så tror jeg ikke den holder i retten. Og hvis den en dag skulle blive prøvet der så kan vi være helt sikre på at loven er ændret kort tid efter. Den med at de ikke kan bruge broens video er dog god nok. Hvis der ikke står en betjent i røret eller lige efter så er det kun videovognene du skal bekymre dig om. Og til den kan man så også sige at hvis de måler på vej til sverige så må de ikke forfølge dig over grænsen så hvis du vælger (fuldt lovligt) ikke at stoppe i nødsporet, men derimod vente til et passende sted som f.eks første afkørsel så kan de ikke give dig bøden. De må kun forfølge dig på den anden side af grænsen grænsen hvis den forbrydelse du gør dig skyldig i formodes at kunne resultere i en udlevering til retsforfølgelse fra landet du kører ind i. Og det er næppe tilfældet med færdselslovens paragraffer... Så hvis i skal teste hvordan den nye udstødning på V8'eren lyder i røret så gør det når i har næsen mod Sverige...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En artikel i Ekstra Bladet om en spradebasse der fik en fartbøde på Øresundsbroen' date=' for derefter at tale sig ud af den... trivielt.[/quote'] Det har naturligvis intet med sagen at gøre :rolleye: Pointen er her politiets gøren og laden med at opkræve bøder på en strækning, hvor de ikke har lovhjemmel til at gøre det :surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det har naturligvis intet med sagen at gøre :rolleye: Pointen er her politiets gøren og laden med at opkræve bøder på en strækning, hvor de ikke har lovhjemmel til at gøre det :surprise:
Du er en knag til at læse indenad.
Nu er det jo Ekstra Bladet... Bunden kan tydligvis ikke nås på den avis...
Et debatforum er nemlig væsentlig mere troværdigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Nico Idskov Jeg er ikke sikker på at du har ret m.h.t om politiet må følge efter dig på den svenske side af broen. For et stykke tid siden læste jeg en aftale om fælles patruljering på broen. Mener der stod, at det danske politi havde ret til at standse et køretøj på svensk side og omvendt. For et stykke tid siden så jeg ved betalingsanlægget en civil politibil (dansk) standse en svensk bil (vedkommende fik sikkert en bøde). Det der undrer mig er, om man på vej mod SE (på den svenske side) kan blive stoppet for at tale i håndhold telefon.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Heyy. Det er derfor der både er en svensk og dansk betjent i bilen. Det betyder at de kan stoppe dig henover grænsen. Er der kun én dansk betjent i bilen, så har han ingen ret på svensk side med mindre du har overtrådt noget der gør at han må følge dig ind på fremmed lands territorie. (schengen) Har du "kun" overtrådt færdselsloven, kan du be' ham om at fise af...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til Nico Idskov Jeg er ikke sikker på at du har ret m.h.t om politiet må følge efter dig på den svenske side af broen. For et stykke tid siden læste jeg en aftale om fælles patruljering på broen. Mener der stod, at det danske politi havde ret til at standse et køretøj på svensk side og omvendt. For et stykke tid siden så jeg ved betalingsanlægget en civil politibil (dansk) standse en svensk bil (vedkommende fik sikkert en bøde). Det der undrer mig er, om man på vej mod SE (på den svenske side) kan blive stoppet for at tale i håndhold telefon.
Jeg har også hørt om den aftale - og den skulle kun gælde HVIS det var en øresunds patrulje - hvilket vil sige at det er begge landes politi som er repræsenteret i bilen (altså både en dansk og en svensk betjent i bilen) - ellers vil de efter hvad jeg har hørt ikke lovmæssigt have lov til det (med undtagelse for hvad loven forskriver i.f.m. en strafbar handling - og den handling skal være startet før den dansk/svenske grænse). Men som tidlige set (og selv oplevet) så hænger de to landes politi (i mit tilfælde det svenske) sig ikke i sådanne lovmæssige begrænsninger - måske et evt. møde i retten (dansk eller svensk) vil komme den enkelte borger til hjælp - kun et sådan møde vil bevise dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites