credde 0 Anmeld indhold Skrevet December 22, 2011 Hej, Jeg fik et problem på min Iphone i sidste uge (1 år og 3 måneder gammel). Pludselig mistede den al dækning og jeg fik fejlen "Iphone cannot make and receive calls - restore needed". Efter at have restored via Itunes kom der en "unknown error has occured (-1)" og telefonen fungerede stadig ikke. Jeg har efterfølgende haft kontakt med 3 (Sverige) og gjort alt, hvad de har foreslået (DFU mode etc) - også googlet efter svar på nettet, men det sidste der kom ud af det, var at telefonen skulle afleveres for "reparation". Da der ikke var garanti på telefonen har jeg istedet lavet en reklamation, da mener det er en hardware fejl, som må have været i telefonen eller opstået. Jeg kan nu se, at 3 "tilbyder" mig en reparation af telefonen til den nette sum af 2738 SEK (= en ombyttertelefon) - men jeg mener, at det er noget som Apple skal bekoste. Svaret fra 3 butikken var: Vi kan ju inte garantera att apple godkänner felet på reklamationsrätten eftersom garantin gått ut. Och i detta fall så godkänner dem inte detta och då får man antingen betala 2738kr för en utbytesenhet alternativt avböja kostnadsförslaget och betala 250 kr i undersökningsavgift. Men det er jo sådan, at kunden skal bevise, at det er en fejl, der har været der for at reklamationen skal være gældende. Hvordan i h..... skal man kunne bevise, at der har været en hardware fejl i telefonen... Telefonen er i rigtig god stand og har altid haft beskyttelsesfilm på skærmen og haft cover. Apple (eller andre telefonfabrikanter) kan jo sidde og nægte reklamationen, man har som forbruger ingen som helst chance for at bevise noget... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Hej, Jeg fik et problem på min Iphone i sidste uge (1 år og 3 måneder gammel). Pludselig mistede den al dækning og jeg fik fejlen "Iphone cannot make and receive calls - restore needed". Efter at have restored via Itunes kom der en "unknown error has occured (-1)" og telefonen fungerede stadig ikke. Jeg har efterfølgende haft kontakt med 3 (Sverige) og gjort alt, hvad de har foreslået (DFU mode etc) - også googlet efter svar på nettet, men det sidste der kom ud af det, var at telefonen skulle afleveres for "reparation". Da der ikke var garanti på telefonen har jeg istedet lavet en reklamation, da mener det er en hardware fejl, som må have været i telefonen eller opstået. Jeg kan nu se, at 3 "tilbyder" mig en reparation af telefonen til den nette sum af 2738 SEK (= en ombyttertelefon) - men jeg mener, at det er noget som Apple skal bekoste. Svaret fra 3 butikken var: Vi kan ju inte garantera att apple godkänner felet på reklamationsrätten eftersom garantin gått ut. Och i detta fall så godkänner dem inte detta och då får man antingen betala 2738kr för en utbytesenhet alternativt avböja kostnadsförslaget och betala 250 kr i undersökningsavgift. Men det er jo sådan, at kunden skal bevise, at det er en fejl, der har været der for at reklamationen skal være gældende. Hvordan i h..... skal man kunne bevise, at der har været en hardware fejl i telefonen... Telefonen er i rigtig god stand og har altid haft beskyttelsesfilm på skærmen og haft cover. Apple (eller andre telefonfabrikanter) kan jo sidde og nægte reklamationen, man har som forbruger ingen som helst chance for at bevise noget... Hvis fejlen ikke kan udbedres af dig med hjælp fra deres kundeservice, så kan du ikke bruge dit produkt som det var meningen i de 2-3 år som reklamationen gælder, ergo gælder købeloven. Du kan beskrive at du har fulgt instrukserne på skærmen (restore) og har brugt apples værktøj for dette, du har også en kommunikation med 3s kundeservice. Det korte og lange er at dit produkt ikke virker og du har fulgt deres instrukser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Hvis fejlen ikke kan udbedres af dig med hjælp fra deres kundeservice, så kan du ikke bruge dit produkt som det var meningen i de 2-3 år som reklamationen gælder, ergo gælder købeloven. Du kan beskrive at du har fulgt instrukserne på skærmen (restore) og har brugt apples værktøj for dette, du har også en kommunikation med 3s kundeservice. Det korte og lange er at dit produkt ikke virker og du har fulgt deres instrukser. PS: Det er bare med at hænge i. Normalt ombytter de uden at blinke hvis du har købt en af de der ekstra garantier, men i dette tilfælde er det en udgift de selv skal bære og så derfor er de ekstra trænge. Du bliver bare nød til at presse på og ikke tage imod noget lort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 PS: Det er bare med at hænge i. Normalt ombytter de uden at blinke hvis du har købt en af de der ekstra garantier, men i dette tilfælde er det en udgift de selv skal bære og så derfor er de ekstra trænge. Du bliver bare nød til at presse på og ikke tage imod noget lort. Takker. Jeg har allerede skrevet tilbage og fastholdt min reklamation. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Er der ikke noget med at den svenske købelov kun giver 1 års garanti? Hvor den danske købelov jo faktisk giver 2 års garanti. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Giver den danske ikke kun 2 års reklamationsret? Har den virket fint i 1½ år og efter en opdatering eller app inst. er gået i sort, så er det efter min mening ikke Apples fejl....Det kan være en app du har inst. eller et defekt image der er DL som firmware... Bruger du automatiske opdateringer til dine apps, kan det være én af dem. Tag det ikke personligt men tror ikke du får noget som helst ud af det...:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Nu skal alle apps jo godkendes af Apple inden, de lægges på apps store. Men jeg har ikke installeret nogen ny app meget længe. Inderst inde tror jeg heller ikke, jeg får noget ud af det, men vil da ikke umiddelbart give op. På den anden side, det er jo fuldstændig umuligt for mig, at bevise, at fejlen er Apple's og Apple kan jo bare sige, at det ikke er deres fejl uden at lægge noget bevis frem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Men det er ikke dem der skal bevise noget...den har jo kørt i 1½ år uden problemer. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Men det er ikke dem der skal bevise noget...den har jo kørt i 1½ år uden problemer. ;) Det er jeg helt med på. Men en bil kan også køre 1½ år uden problemer og pludselig gå i stykker... Hvis nu det fx er antennen i telefonen som er gået i stykker og der ikke er tydelige spor efter tab af telefon osv. så er det jo svært for mig at bevise. Meningen med en Iphone er at den skal kunne køre apps blandt andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Men det er ikke dem der skal bevise noget...den har jo kørt i 1½ år uden problemer. ;) Präcis! Det er kun hvis fejlen opstår inden for 6 måneder efter köbet, at DE skal bevise det. DU har tre års reklamationsret, men så skal DU kunne bevise at fejlen fandtes fra begyndelsen. Läs om dine rettigheder her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Vi har netop sendt en telefon til rep der fik en hvid streg ude i siden hen over natten som blev meget meget varm når skærmen er aktiv... efter 1 uges tid så begyndte resten af skærmen at blive sort og denne sorte plamage at bredde sig hver dag..... firmaet mener at denne sorte plamage er en trykskade og vil ikke tage stilling til at den hvide streg som jeg mener har ødelagt mellemlaget i skærmen ved varmeudviklingen. Telefonen er 4 måneder gammel og derfor under garantien, men afvist pga. en trykskade mener de...... indtil videre, jeg har selvfølgelig forklaret dem værdien i en ordentlig gennemgang af fejlindsendte telefoner og opbygningen i kapacitive lcdskærme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Präcis! Det er kun hvis fejlen opstår inden for 6 måneder efter köbet' date=' at DE skal bevise det. DU har tre års reklamationsret, men så skal DU kunne bevise at fejlen fandtes fra begyndelsen. Läs om dine rettigheder her. Jeg kender godt rettighederne, men hvordan beviser man, at fx antennen har været fejlagtigt for 1 år og 3 måneder siden når telefonen var ny... Vi kan vel godt blive enige om, at det er stort set umuligt at påvise på mobiltelefoner, at det er en fabrikationsfejl. Problemer med fx antennen (hvis det er det, der er galt) kan jo sagtens have opstået for 4 måneder siden uden det har gået synderligt ud over performancen på telefonen - men efterfølgende efter garantien er gået ud, så går den i stykker. I virkeligheden kan man jo næsten tage reklamationsretten og smide i skraldespanden specielt i teknik produkter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Det har du helt ret i.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Nemt at være bagklog, men jeg køber altid den slags produkter med mit AMEX - der medfølger en all-risk forsikring og udvidet garanti.. Så kan de få lov at dække skader/fejl og bagefter slås med producenten om ansvar... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 I virkeligheden kan man jo næsten tage reklamationsretten og smide i skraldespanden specielt i teknik produkter. Enig! Man skal virkelig stå meget tidligt op hvis man skal have en chance. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2012 Status er, at jeg i dag har hentet en ny Iphone uden beregning. Apple tog reklamationen på sig og byttede telefonen :th2:. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2012 Status er' date=' at jeg i dag har hentet en ny Iphone uden beregning. Apple tog reklamationen på sig og byttede telefonen :th2:.[/quote'] Storslået og det var da dejligt at Apple ved stå ved deres produkt =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites