Jump to content
JohnDoe

Skattefradrag for andelsboliglån

Recommended Posts

Halløj I skatte kyndige! Jeg skal lave min "første" danske selvangivelse bosiddende i Malmö! Jeg har derfor rådført mig lidt med min nabo - der siger - at man kan fradrage rente omkostningerne for det svenske andelsboliglåns renteomkostninger på den danske selvangivelse. Kan det pas? :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

John, det ville skabe klarhed, hvis du formulerer dig mere præcist. Er det lånet, som din bostadsrättsförening har? Det tror jeg ikke man kan få fradrag for - så vidt jeg ved kan man heller ikke i Danmark få fradrag for lån, som ens andelsboligforening har. Har du selv taget lån i dit eget navn til at købe din bostadsrätt?. Dem kan du naturligvis godt få rentefradrag for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
John, det ville skabe klarhed, hvis du formulerer dig mere præcist. Er det lånet, som din bostadsrättsförening har? Det tror jeg ikke man kan få fradrag for - så vidt jeg ved kan man heller ikke i Danmark få fradrag for lån, som ens andelsboligforening har. Har du selv taget lån i dit eget navn til at købe din bostadsrätt?. Dem kan du naturligvis godt få rentefradrag for.
What he said :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Klart nok Bananas, Ja til bostadsrättsföreningens lån! Det er ikke mig der direkte har oprettet lånet da det er på ca. 125 mio SEK! Men jeg kender ikke de skatte tekniske regler for fradrags berettigelse for skalskabet eller personen i sverige! Hvis selskabet ikke fradrager rente omkostningerne så er det vel udlagt til den enkelte andelshavers selvangivelse, og så burde jeg vel godt kunne gøre det! :eek::eek::eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites