JohnDoe 10 Anmeld indhold Skrevet December 20, 2011 Halløj I skatte kyndige! Jeg skal lave min "første" danske selvangivelse bosiddende i Malmö! Jeg har derfor rådført mig lidt med min nabo - der siger - at man kan fradrage rente omkostningerne for det svenske andelsboliglåns renteomkostninger på den danske selvangivelse. Kan det pas? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2011 Du kan få fradrag for alle renteudgifter, både huslån, bostadsretlån og billån Så ja, din nabo har ret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2011 John, det ville skabe klarhed, hvis du formulerer dig mere præcist. Er det lånet, som din bostadsrättsförening har? Det tror jeg ikke man kan få fradrag for - så vidt jeg ved kan man heller ikke i Danmark få fradrag for lån, som ens andelsboligforening har. Har du selv taget lån i dit eget navn til at købe din bostadsrätt?. Dem kan du naturligvis godt få rentefradrag for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2011 John, det ville skabe klarhed, hvis du formulerer dig mere præcist. Er det lånet, som din bostadsrättsförening har? Det tror jeg ikke man kan få fradrag for - så vidt jeg ved kan man heller ikke i Danmark få fradrag for lån, som ens andelsboligforening har. Har du selv taget lån i dit eget navn til at købe din bostadsrätt?. Dem kan du naturligvis godt få rentefradrag for. What he said Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JohnDoe 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2011 Klart nok Bananas, Ja til bostadsrättsföreningens lån! Det er ikke mig der direkte har oprettet lånet da det er på ca. 125 mio SEK! Men jeg kender ikke de skatte tekniske regler for fradrags berettigelse for skalskabet eller personen i sverige! Hvis selskabet ikke fradrager rente omkostningerne så er det vel udlagt til den enkelte andelshavers selvangivelse, og så burde jeg vel godt kunne gøre det! :eek: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
A.kurt 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Bananas har ret, du vil ikke kunne fradrage dette i din selvangivelse. Det er også meget usansynligt at din bostadsforening ikke har fradraget disse renteudgifter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites