mrmike 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2011 Homer ...jeg er fra Australien, hvad betyder din svar på noget nem dansk "udlede" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2011 Sorry mate - I simply don't understand your logic! Når dit kørselsforbud er overstået, kan du køre (lovligt) igen så meget du lyster... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrmike 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2011 Tak Homer :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2011 Nu skal vi lige holde fast i det pågældende emne - klip i kørekortet. Jeg har aldrig sagt jeg ikke kører for stærkt - jeg ved nemlig hvornår man kører hurtigt nok til at få et klip, og derfor kører jeg ikke stærkere end dette. En bøde kan jeg leve med. Jeg har haft en 300 hk bil som blev skudt af i ny og næ, men gjorde det på tidspunkter og steder hvor risikoen for indblande andre i uheld er lille, og politiet nok ikke er ude med laseren. Har ikke fået nogen bøder og 0 klip i kørekortet. Jeg går gerne over for rødt, men kun når jeg kan se der ikke kommer krydsende biler. Det kan jeg godt finde ud af at administrere. Ingen bøder = held? Måske. Eller har jeg bare tænkt lidt over hvad jeg gør, og hvornår. Sund fornuft har da ingen gang på jord, så lad være med at komme med den slags useriøse indlæg;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2011 PÅ bagsiden af den "nye" svenske kørekort er angivet nummeret på det oprindeligt ombyttede danske kørekort' date=' så de kan sagtens spore dig uden CPR-nr.[/quote'] Men politiet gør det ofte ikke, fordi de ser, kørekortet er svensk. Som denne tråd angiver det, er der ikke mange politifolk eller -kontorer, som overhovedet kender reglerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2011 Ok, jeg har nu talt med en person hos Københavns Politi's Sekretariat, der lød til at have meget godt styr på tingene: 1) Får man en betinget frakendelse sker der ikke umiddelbart noget. Man får stadig registreret den betingede frakendelse, men hvor man normalt skal op til en kontrollerende køreprøve, bliver prøven udskudt til den dag man evt. flytter tilbage til Danmark. 2) Får man et kørselsforbud gælder dette i Danmark, men man må stadig føre bil i f.eks. Sverige. Efter udtjent straf må man igen føre bil i Danmark. Ligesom før gælder at en evt. kontrollerende prøve bliver udskudt til den dag man flytter tilbage. 3) Får man en ubetinget frakendelse (som kan være mellem 6 mnd og 10 år), mister man førerretten helt og man skal aflevere kortet. Efter udtjent straf får man kort og førerret igen. Som i de andre tilfælde gælder, at den dag man flytter tilbage til Danmark, skal man op til kontrollerende køreprøve. Så umiddelbart er reglerne for hvornår politiet kan inddrage dit kort de samme, uanset hvor du bor. Der hvor der er forskel, er reglerne for at få det tilbage. Vi var ikke inde på klip i kortet og opsparing heraf, men da 3 klip udløser en betinget frakendelse (og i visse tilfælde en ubetinget frakendelse) vil jeg (med tryk på >>jeg<<) tro at de fungerer som normalt, med de fravigelser der nu er som bosiddende uden for Danmark Jeg talte ydermere også med en person hos kørekort-kontoret der ikke kunne svare på, hvornår politiet beholder ens kørekort, men kunne blot fortælle at havde man fået det frakendt, skulle man fremvise en attest fra det land man nu boede i, der beviste at man havde bestået køreprøven på ny. Ikke en forklaring jeg selv vil tillægge særlig meget værdi, men nu er den her for fuldstændighedens skyld... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrmike 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2011 Hej Spinner Nu spørger jeg igen.. Det vil sige når ens fx kørselforbud er på 6 måneder er overstået, Kan man lovligt køre igen i Dk med sit Svenske "om byttet" kørekort... I må unskylde, hvis i tror jeg er mærkeligt, da jeg stiler den samme spørgmål igen:p Ok, jeg har nu talt med en person hos Københavns Politi's Sekretariat, der lød til at have meget godt styr på tingene: 1) Får man en betinget frakendelse sker der ikke umiddelbart noget. Man får stadig registreret den betingede frakendelse, men hvor man normalt skal op til en kontrollerende køreprøve, bliver prøven udskudt til den dag man evt. flytter tilbage til Danmark. 2) Får man et kørselsforbud gælder dette i Danmark, men man må stadig føre bil i f.eks. Sverige. Efter udtjent straf må man igen føre bil i Danmark. Ligesom før gælder at en evt. kontrollerende prøve bliver udskudt til den dag man flytter tilbage. 3) Får man en ubetinget frakendelse (som kan være mellem 6 mnd og 10 år), mister man førerretten helt og man skal aflevere kortet. Efter udtjent straf får man kort og førerret igen. Som i de andre tilfælde gælder, at den dag man flytter tilbage til Danmark, skal man op til kontrollerende køreprøve. Så umiddelbart er reglerne for hvornår politiet kan inddrage dit kort de samme, uanset hvor du bor. Der hvor der er forskel, er reglerne for at få det tilbage. Vi var ikke inde på klip i kortet og opsparing heraf, men da 3 klip udløser en betinget frakendelse (og i visse tilfælde en ubetinget frakendelse) vil jeg (med tryk på >>jeg<<) tro at de fungerer som normalt, med de fravigelser der nu er som bosiddende uden for Danmark Jeg talte ydermere også med en person hos kørekort-kontoret der ikke kunne svare på, hvornår politiet beholder ens kørekort, men kunne blot fortælle at havde man fået det frakendt, skulle man fremvise en attest fra det land man nu boede i, der beviste at man havde bestået køreprøven på ny. Ikke en forklaring jeg selv vil tillægge særlig meget værdi, men nu er den her for fuldstændighedens skyld... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2011 Det vil sige når ens fx kørselforbud er på 6 måneder er overstået' date=' kan man lovligt køre igen i Dk med sit Svenske "om byttet" kørekort... [/quote'] Ja, så længe du bor i Sverige. Flytter du imidlertid permanent til Danmark, tager Politiet fat i dig efter et par måneder - ved jeg ! Summa summarum: Bor du i Sverige, så byt dit danske kørekortet til et svenskt, hvis du har fået 2 klip ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrmike 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2012 Hvad siger i til så dette her ...??? http://lokalavisen.dk/koerte-paa-fransk-koerekort-efter-spritdom-/20120220/artikler/702219731/1265 Hvis nu det ikke havde været sprit ville han så gerne må køre i bil i dk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2012 Hvad siger i til så dette her ...??? http://lokalavisen.dk/koerte-paa-fransk-koerekort-efter-spritdom-/20120220/artikler/702219731/1265 Det er lidt af et selvmål fortsat at køre bil i et land, hvor man har en dom for netop IKKE at må styre bilen - uanset hvad... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2012 Hvad siger i til så dette her ...??? http://lokalavisen.dk/koerte-paa-fransk-koerekort-efter-spritdom-/20120220/artikler/702219731/1265 Hvis nu det ikke havde været sprit ville han så gerne må køre i bil i dk... Umiddelbart ville jeg mene at at dommen fra Helsingør byret er EU stridig. Manden har et gyldigt kørekort fra et andet EU land - han har overstået de 5 års frakendelse af retten til at føre bil. Spørgsmålet er om sagen bliver anket. I princippet kunne den sag gå hele vejen gennem landsretten, højesteret og evt. følges op af en klage til EU kommissionen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2012 Manden kan vel heller ikke generhverve et kørekort i et land han ikke længere bor i!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites