Jump to content
PeterV

Hold til venstre!

Recommended Posts

Der er for mange psykopater der kører over sundet og er til fare for alle på sin vej. Det skal vi have stoppet. Der er ingen der har behov for at køre mere end 100 km i timen så derfor vil jeg opfordre ALLE til konsekvent at holde til venstre det næste år. På den måde kan vi få bremset nogle af psykopaterne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er for mange psykopater der kører over sundet og er til fare for alle på sin vej. Det skal vi have stoppet. Der er ingen der har behov for at køre mere end 100 km i timen så derfor vil jeg opfordre ALLE til konsekvent at holde til venstre det næste år. På den måde kan vi få bremset nogle af psykopaterne.
Altid godt at besvare een ulovlighed med en anden... Plejer vist at hjälpe eller...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Altid godt at besvare een ulovlighed med en anden... Plejer vist at hjälpe eller...?
Jo, men er der nogen herinde, som overholder alle mulige regler..? Njet. Mvh. Michael PS: Og jeg gør det heller ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor må man ikke køre mere end 100 km/t når der er en fartbegræsning på 110 km/t? Ikke at holde til højre, er faktisk en overtrædelse af Færdselslovens § 15 og straffes med 500 kr i bøde. Men igen.. at være selvbestaltet politi og regering hvor man tror man kan bestemme at hastigheden på broen til at være 10 km/t mindre end den tilladte, det er helt hen i vejret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke helt gennemskue, om han er sarkastisk, fordi han nu har været udsat for en af de mange, der ikke forstår at man skal holde til højre. Eller om han mener det, fordi ingen andre må køre hurtigere end ham, fordi han føler sig usikker i en bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor må man ikke køre mere end 100 km/t når der er en fartbegræsning på 110 km/t? Ikke at holde til højre, er faktisk en overtrædelse af Færdselslovens § 15 og straffes med 500 kr i bøde. Men igen.. at være selvbestaltet politi og regering hvor man tror man kan bestemme at hastigheden på broen til at være 10 km/t mindre end den tilladte, det er helt hen i vejret.
Skal vi tillade 110 km/t istedet.. Ok for min skyld. Men ikke mere. Ja det kan koste en smule, men en bøde er langt bedre en en alvorlig ulykke der skyldes de psykopater der kører på vejene. Det koster langt mere at køre for hurtigt, så ti du hellere stille. Jeg kan forstå at du er en af de psykopater. Det er ret trist at høre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Peter - hvis der er nogen som er en psykopat så er det var vist dig... :) Tag du toget fremover så laver du ikke flere skader...
Lad du hellere bilen stå inden du gør skade på andre. Om du bliver slået ihjel er alle ligeglade med, men det skal ikke gå ud over andre. Kan du ikke selv forstå det, så skal jeg med glæde hjælpe dig lidt på vej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lad du hellere bilen stå inden du gør skade på andre. Om du bliver slået ihjel er alle ligeglade med' date=' men det skal ikke gå ud over andre. Kan du ikke selv forstå det, så skal jeg med glæde hjælpe dig lidt på vej.[/quote'] Det var da en mærkelig holdning du har... Er du sikker på, at det ikke er dig, som bør lade bilen stå og tage et andet form for transportmiddel. Der er ingen, som er ligeglade med, om folk bliver slået ihjel i trafikken, alle vil da komme sikkert hjem. Men at opfordre til bevidst at ligge i venstre vognbane med 100 km/t, hvor man må køre 110 km/t eller måske endda 130 km/t (120 km/t nogle steder i Sverige), det er da helt sort og endvidere end overtrædelse af færdselsloven, der foreskriver, at man skal holde til højre. Om du ligger i højre vognbane og kører 100 km/t, det er fuldstændigt op til dig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan du ikke selv forstå det' date=' så skal jeg med glæde hjælpe dig lidt på vej.[/quote'] Tak tak... Det er alt for venligt... Det bliver nok også nødvendigt, for jeg har ret svært ved at tage dig og det du skriver særlig seriøst... Men nu det er jul skal du da have tilbudet, hvis du har lyst til at et opfriskende kørekursus så siger du bare til - så giver jeg dig gerne lidt basal undervisning... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lad du hellere bilen stå inden du gør skade på andre. Om du bliver slået ihjel er alle ligeglade med' date=' men det skal ikke gå ud over andre. Kan du ikke selv forstå det, så skal jeg med glæde hjælpe dig lidt på vej.[/quote'] PeterV. Jeg kan sagtens forstå din frustration. Jeg har selv været så arrig på "psykopaterne" når jeg har begge min børn på bagsædet. Men til gengæld når jeg er alene i bilen, så synes jeg 126-130 (fartpilot) er faktisk en tand for langsomt over broen. Men der går MIN grænse. (Ja sorry for ulovligheden, men i min verden, så skal man køre efter trafik forholdene på den mest hensigtsmæssig måde for "flowet") Meeen at man nu opfordrer alle til at køre 100/t og hold til Venstre fordi man ser syner om ulykker, så er man selv psykopat som unødvendigt opfordrer til langt alvorligere ulykker og frustration hos andre bilister med følger deraf. Så sorry, ligegyldigt hvad hensigten er, så jeg er nødt til at tilslutte mig de andre med en kæmpe :thumbdown:thumbdown til dine ideer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror PeterV er en af de syge fra cyklist forbundet, der også foreslog 30 km/t i kbh, der har forvildet sig her ind. Noget kan tyde på det, når han ikke end gang kender hastighedsgrænsen på broen ? Den svære hjerneskade kan skyldes indånding af alt for mange sodpartikler fra busser med ”syns filtrer” i Københavns gader :thumbdown.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke noget mere herligt, end privatmennesker der leger politi... Jeg er sådan set ligeglad med hvordan folk vælger at køre - så længe det er hensigtsmæssigt ifht. den trafik man befinder sig i... Jeg er selv en af dem der godt kan ligge og tøffe med 90-100 km/t... Det gør jeg gerne, hvis der er ingenting jeg skal nå og egentlig bare vil nyde synet af broen i lækkert vejr f.eks.... Men squ ikke i venstre side af vognbanen.... Samtidig er jeg også en af dem, der gerne fræser over broen hurtigst muligt - med tanke for de andre billister - og godt kan blive irriteret over sådan nogen som dig, der mener de skal lege politi på vejene! Tag nu bare og ryst lidt på hovedet af det du mener andre gør forkert - og så ellers sørg for ikke at være alt for dobbeltmoralsk selv!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skal vi tillade 110 km/t istedet.. Ok for min skyld. Men ikke mere. Ja det kan koste en smule, men en bøde er langt bedre en en alvorlig ulykke der skyldes de psykopater der kører på vejene. Det koster langt mere at køre for hurtigt, så ti du hellere stille. Jeg kan forstå at du er en af de psykopater. Det er ret trist at høre.
øhh hva?? altså for det første så ER det tilladt at køre 110 på broen, så "vi" skal ikke aftale at det er ok, det er det... for det andet, at du kalder mig psykopat er vidt lige at trække den :-) Jeg har aldrig fået en bøde og kører faktisk meget pænt i trafikken, jeg har aldrig givet en finger og det er faktisk meget sjældent jeg er stået ud af bilen for at sætte en eller anden på plads, når jeg lige tænker over det. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hele løser sig af sig selv Hvorfor hidse sig op over for høj hastighed ... I løbet af nogle år (lidt uspecificeret hvor mange) løser det hele sig selv. Når brændstofpriserne stiger eksponentielt, og når bilskatterne i samme omfang gøres afhængige af bilernes brændstoføkonomi (på begge sider af Sundet), er det sandsynligt at gennemsnitshastigheden falder modsvarende. Det gør dog ikke at venstre kørebane bliver tom - der vil altid være nogle, som har "råd" til højere hastighed end andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

LOL hold da kæft du er blank Peter. Syntes iøvrigt at langt de fleste kører ganske rimeligt over broen, der er nogle smuttere imellem men det er der alle steder og det er Politiet der skal tage sig af dem. Men hva pokker det her er vel bare endnu et skridt i den Danske stikker mentalitet LOL

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Her er lidt læsestof til dig, PeterV:
  • § 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.
  • § 14.
    • Stk. 5. Hvor der findes et krybespor, skal dette anvendes af køretøjer, der fremføres med en lavere hastighed end den, som er angivet på færdselstavlen ved krybesporet. Andet køretøj må ikke føres i krybespor. Ved udkørsel fra krybespor skal den kørende sikre sig, at manøvren kan udføres uden fare eller unødig ulempe for andre.

[*]§ 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i øvrigt holde så langt til højre som muligt. [*]§ 41.

• Stk. 3. Kørende må ikke hindre andre kørendes normale kørsel ved uden rimelig grund at køre med overdreven lav hastighed eller pludseligt at bremse.

Derudover, skaber personer som dig, der ønsker at køre (langsommere end tilladt) i venstre bane, selvom der er mere end rigelig med plads i højre bane, stor frustration og irritation for de andre billister. Hvis du endda ikke, efter en venlig påmindelse med et blink eller to, trækker over i højre bane, provokerer du dem til at køre for tæt og/eller overhale højre om, og derved skaber DU en unødig farlig situation. Begge dele noget som giver klip i kørekort. I tilfælde med tåber som dig, burde du få klippet, for bevidst at blokere trafikken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mødte også en blå audi engang. som kørte over 250 ca. Ja og hvis man kørte ud foran han(VENSTRE) ja hvad tror du der skete!
Hvordan kan du bedømme en andens bil hastiged til, at være over 250 km/t? ( uden, at have kørt alt for stærkt selv..? ) Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites