Lollikken 10 Anmeld indhold Skrevet December 15, 2011 http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/12/15/1215171727.htm?rss=true Gad vide hvor længe der går før at forsikringsselskaberne begynder at kræve boksen som standard, og dem som ikke har boksen betaler en højere præmie. Alt andet lige må det jo være en fordel for selskabet at kunne slippe for at udbetale præmien hvis boksen viser at bilisten har kørt for hurtigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2011 De er døde i roen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2011 Kan du evt uddybe din oneliner? Mener det er en fuldt ud logisk fremtid. Dem der sikrer deres ejendele bør slippe billigere end dem som optræder skødesløst. Dette ligger jo i fin stil med ideen om at har man kælder i huset skal forsikringen være dyrere end hvis man ikke har. Det hele handler om en skades risiko. Og selvom manjo er verdens bedste bilist - sammen med alle de andre der mener sig berettiget til titlen - så er hastighedsoverskridelser ulovlige og kan dermed godt retfærdiggøre mindre erstatning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2011 Jeg undrer mig egentligt over at de ikke har gjort det noget før, men det kan være at Alkas ordning bare er et pilot projekt før det slippes løs på masserne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2011 1) Jeg synes det er en fremragende idé. 2) Jeg tror, at det om x antal er lovpligtigt for alle biler. 3) Jeg håber, at det om xx antal år ikke er bilisten, der bestemmer farten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2011 Jeg frygter for mine børn og deres fremtid...en fremtid hvor alle valg blir truffet for dem. Hvor de egentlig bare er stadiet før kunstige implantater der fjerner alle de "dumme" tanker og alle de "anderledes" træk....ensretningens samfund hvor alle passivt ser på at verden tumler forbi. En verden på vej lige lukt i helvede....En verden med middelmådighed og de stupide massers forsøg på at hindre fremskridt og kreativitet. Du er en af dem Jacobe....du er indbefattet af gennemsnittet og intetsigende argumenter for noget DU ikke finder passende.... Tag toget hvis du har svært ved art håndtere at nogen bevæger sig hurtigere end du gør....og ikke lader sig kontrollere af andre og deres middelmådighed... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2011 Jeg begyndte et øjeblik at tro du talte om, at Apple ville dominere alt i dine børns fremtid ;) Jeg frygter for mine børn og deres fremtid...en fremtid hvor alle valg blir truffet for dem. Hvor de egentlig bare er stadiet før kunstige implantater der fjerner alle de "dumme" tanker og alle de "anderledes" træk....ensretningens samfund hvor alle passivt ser på at verden tumler forbi. En verden på vej lige lukt i helvede....En verden med middelmådighed og de stupide massers forsøg på at hindre fremskridt og kreativitet. Du er en af dem Jacobe....du er indbefattet af gennemsnittet og intetsigende argumenter for noget DU ikke finder passende.... Tag toget hvis du har svært ved art håndtere at nogen bevæger sig hurtigere end du gør....og ikke lader sig kontrollere af andre og deres middelmådighed... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2011 Nej det arbejder vi på at lave om....Apple er gået konkurs om 5 år...købt af Samsung. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2011 Når nu briped var så "flink" at quote hele din omgang galde, og derved gjorde den synlig for mig (ellers er jeg normalt lykkeligt forskånet for al dit sædvanlige bræk), kan jeg da lige indskyde, at jeg stadig er, og altid har været, hamrende ligeglad med, hvad du mener om mig, Brian. Jeg er bare glad for, at når mine børn en gang skal ud i trafikken, så er det eneste du kan køre forhåbentlig en rollator. Nok mere sandsynligt, en kørestol. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2011 1) Jeg synes det er en fremragende idé. 2) Jeg tror, at det om x antal er lovpligtigt for alle biler. 3) Jeg håber, at det om xx antal år ikke er bilisten, der bestemmer farten. Umiddelbart synes jeg også det er en okay idé med en black box, men der er stadig alt for mange usikkerheder til, at jeg synes det skal indføres for alle. Jeg er generelt imod overvågning af min persons bevægen - selvom jeg udmærket er klar over, at vi allerede til en hvis del er/kan overvåges via vores mobiltelefoner. Derudover kræver det, at blackboxen altid er fuldstændig opdateret med nøjagtig tid, vejforhold (vejrarbejde etc), veje for at det skal virke. Det nytter ikke, at blackboxen er baseret på kortmateriale fra en TomTom fra 2007. Dit punkt nummer 3 findes iøvrigt allerede, det hedder en taxa eller en bus Nummer 3 frygter jeg kommer engang i fremtiden, men håber det ikke. Dermed ikke sagt, at jeg er af dem, som kører for stærkt altid, men jeg vil egentlig gerne selv bestemme om jeg skal køre 100 eller 120. Man får med punkt nummer 3 ikke fjernet alle dem, der falder i søvn i bilen, kører i påvirket tilstand, kører ud foran folk osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2011 Umiddelbart synes jeg også det er en okay idé med en black box, men der er stadig alt for mange usikkerheder til, at jeg synes det skal indføres for alle. Jeg er generelt imod overvågning af min persons bevægen - selvom jeg udmærket er klar over, at vi allerede til en hvis del er/kan overvåges via vores mobiltelefoner. Derudover kræver det, at blackboxen altid er fuldstændig opdateret med nøjagtig tid, vejforhold (vejrarbejde etc), veje for at det skal virke. Det nytter ikke, at blackboxen er baseret på kortmateriale fra en TomTom fra 2007. Dit punkt nummer 3 findes iøvrigt allerede, det hedder en taxa eller en bus Nummer 3 frygter jeg kommer engang i fremtiden, men håber det ikke. Dermed ikke sagt, at jeg er af dem, som kører for stærkt altid, men jeg vil egentlig gerne selv bestemme om jeg skal køre 100 eller 120. Man får med punkt nummer 3 ikke fjernet alle dem, der falder i søvn i bilen, kører i påvirket tilstand, kører ud foran folk osv. Jeg tror heller ikke at black box'en bliver et krav for der er for mange mennesker som har det som dig (inkl. mig) med 'overvågning'. Men når det er sagt så tror jeg at trenden bevæger sig mod at man kommer til at betale for den 'luksus' ikke at have en boks i bilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2011 Hvor går grænsen så for erstatningen? Er det ok med 1 kmt over grænsen eller er den 30kmt eller er det spot-on grænsen der gælder? Vil det fange folk der tilfældigvis kører 2kmt for stærkt uden at være klar over det og det så går galt....= ingen eller nedsat erstatning pga fart? Er det farten der gør udslaget? Det er en glidebane og skal bare bruges til mere overvågning.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2011 Jeg ser intet problem i at selskaberne tilbyder dette til deres kunder, folk kan frit vælge om de vil bruge det eller ej og er der nok folk som ikke gider vil der opstå et marked som et eller flere selskaber vil dække med løsninger... Men kommer der tvang ind i billedet står jeg helt af... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites