Jump to content
Futz

Bladins Skole

Recommended Posts

Min svenske nabo har lige tilmeldt sin nye "papsøn" dér - sku gå for at være top of the pops' date=' set med internationale øjne...[/quote'] Nogen ide om priserne? Der står intet om det på hjemmesiden. (hvis jeg ikke har overset noget) og så skriver de Köanmälan för grundskolan måste lämnas in, ankomstdatum gäller. Man kan endast stå i kö till det året då barnet fyller 6 år (dvs barnet kan inte börja F-klassen vid 5 års ålder). Forstår jeg det ret at man først kan tilmelde sig køen i det år som barnet fylder 6 år i? Altså hvis mit barn er født 21/9-09 så er det at 1/1-2015 kan jeg faktisk først tilmelde hende? :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen ide om priserne? Der står intet om det på hjemmesiden. (hvis jeg ikke har overset noget) og så skriver de Köanmälan för grundskolan måste lämnas in, ankomstdatum gäller. Man kan endast stå i kö till det året då barnet fyller 6 år (dvs barnet kan inte börja F-klassen vid 5 års ålder). Forstår jeg det ret at man først kan tilmelde sig køen i det år som barnet fylder 6 år i? Altså hvis mit barn er født 21/9-09 så er det at 1/1-2015 kan jeg faktisk først tilmelde hende? :rolleye:
Nej, du skal tilmelde hende nu! i kø til at starte i det år hvor dit barn fylder 6. Dvs. du kan kun stå på venteliste til det år i hvilket dit barn fylder 6 år :) Og ventelisten er baseret på hvornår de tager imod din tilmelding, så det er bare at sende ind så hurtigt som muligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' du skal tilmelde hende nu! i kø til at starte i det år hvor dit barn fylder 6. Dvs. du kan kun stå på venteliste til det år i hvilket dit barn fylder 6 år :) Og ventelisten er baseret på hvornår de tager imod din tilmelding, så det er bare at sende ind så hurtigt som muligt.[/quote'] Der kan man bare se, måske skulle jeg også tilmelde migselv et års svensk undervisning samtidig. Tak Sanne. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der kan man bare se' date=' måske skulle jeg også tilmelde migselv et års svensk undervisning samtidig[/quote'] Der er masser af plads på skolen - de afviser sjældent nogen iflg. skolens rektor. Er det internationale afdeling kommer man ind fra dag til dag...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er masser af plads på skolen - de afviser sjældent nogen iflg. skolens rektor. Er det internationale afdeling kommer man ind fra dag til dag...
Jeg kontakter dem imorgen for at høre deres priser og krave, men ved du hvad forskellen er mellem International school, og alm grundskola?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kontakter dem imorgen for at høre deres priser og krave' date=' men ved du hvad forskellen er mellem International school, og alm grundskola?[/quote'] Friskoler/privatskoler i Sverige må ikke tage betalt hverken for undervisning eller for at blive skrevet op. Derimod må de gerne tage imod donationer. De må også gerne stille visse krav til f.eks. optagelsesområde osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Friskoler/privatskoler i Sverige må ikke tage betalt hverken for undervisning eller for at blive skrevet op. Derimod må de gerne tage imod donationer. De må også gerne stille visse krav til f.eks. optagelsesområde osv.
Det handler ikke om at de ikke må tage betalt, det er ikke nödvendigt. Skolepengene fölger barnet herovre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det handler ikke om at de ikke må tage betalt' date=' det er ikke nödvendigt. Skolepengene fölger barnet herovre.[/quote'] Jo, man må faktisk ikke kräve penge for undervisning her i landet. Det gälder også i folkeskolen, hvor jeg arbejder. Vi må ikke lade foräldrene betale for en udflugt. Derimod må man gerne samle penge f.eks. ved at sälge kager ved arrangementer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Definer lige " der hvor man ikke bor", er det en 3-5-7 km radius? Lad mig lære af jeres dyrt købt erfaringer :p
I min verden er det at lade börnene gå på den närmeste skole så vidt muligt. Om ikke andet kan man give den en chance. Går det ikke, har de nået at få venner i området inden evt skoleskift. Og har nu ingen dyrt köbte erfarenheder, det er logik i min verden. Men har set andre kvaje sig, men ensomme börn som resultat

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja..... men den gode mand svare os ikke :)
He he Sherlock og Miss Marple - højst sandsynligt, men det er ikke helt sikkert :-) (Sorry for det sene svar - jeg er i et Ashram i Pune og har kun sporadisk adgang til PC.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I min verden er det at lade börnene gå på den närmeste skole så vidt muligt. Om ikke andet kan man give den en chance. Går det ikke' date=' har de nået at få venner i området inden evt skoleskift. Og har nu ingen dyrt köbte erfarenheder, det er logik i min verden. Men har set andre kvaje sig, men ensomme börn som resultat[/quote'] I hear you Skallstorp. Tak for godt tip. Der er nu 3-4 år inden at min Mia skal i skole, Jeg gik selv på den franske skole og har gode minder og derfor vil så gerne gi den samme oplevelse for mine børn. Kender ikke niveauet på den nærmeste folkeskole her i området, Bor i Gullvik, MEN med Nydala på den anden side. Ved ikke om selv vælger skole her, eller det er som med Dagis at man har plads garanti og man SKAL tage den ellers ryger man bagerst i køen. Anyway en af overvejelserne er om hvad vigtigst er, Gode legevilkår for mine børn, eller go skole standard- med det lille ekstra planlægning mht afhentning og skolevenner etc. Men som sagt, 3 år til inden man skal beslutte sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anyway en af overvejelserne er om hvad vigtigst er, Gode legevilkår for mine børn, eller go skole standard- med det lille ekstra planlægning mht afhentning og skolevenner etc. Men som sagt, 3 år til inden man skal beslutte sig.
Nu VED du jo ikke om det ene nödvendigvis udelukker det andet ;-) Og ikke sikkert heller at du kan vente 3 år med at beslutte dig. Vi skulle skrive vores sön op til den helt almindelige kommunale skole da han var 2 år! Det anbefalede vores dagisfröken ihvertfald at vi skulle göre hvis vi ville väre sikre på at få plads. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu VED du jo ikke om det ene nödvendigvis udelukker det andet ;-) Og ikke sikkert heller at du kan vente 3 år med at beslutte dig. Vi skulle skrive vores sön op til den helt almindelige kommunale skole da han var 2 år! Det anbefalede vores dagisfröken ihvertfald at vi skulle göre hvis vi ville väre sikre på at få plads. :)
Ja du har muligvis ret der, men ved du om man kan skrive sig til 2 skoler på samme tid? Den lokale, og den private? hvordan/kan man undersøge`standarden på skolerne i lokal områderne her i Sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvordan/kan man undersøge`standarden på skolerne i lokal områderne her i Sverige?
Der bliver lavet en "kvalitetsredovisning" for alle skoler. Den plejer at ligge på skolens hjemmeside. Gå også efter de lokales udsagn, hvis du kender nogen i närheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites