venus222 10 Anmeld indhold Skrevet December 13, 2011 Jeg overvejer at finde en hest som jeg kan ride/passe et par gange om ugen. Men hvor finder man lige sådan en og hvad koster det generelt? I KBH er folk jo ikke blege for at tage omkring 1000kr for 2 ugentlige ridedage og det hverken kan eller vil jeg betale. På forhånd tak for svar. :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2011 Jeg overvejer at finde en hest som jeg kan ride/passe et par gange om ugen. Men hvor finder man lige sådan en og hvad koster det generelt? I KBH er folk jo ikke blege for at tage omkring 1000kr for 2 ugentlige ridedage og det hverken kan eller vil jeg betale. På forhånd tak for svar. :o I Sverige tager de ikke betalt, det regnes som en hjälp. Det hedder "foderhäst" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2011 I Sverige tager de ikke betalt' date=' det regnes som en hjälp. Det hedder "foderhäst" Jag har då aldrig varit med om att det är gratis med foderhäst. Egentligen betyder det ju precis det, att man betala fodert till hästen. Eller hälften i alla fall. Egentligen tycker jag att 1000:- per månad för två riddagar i veckan är ganska ok. men det beror ju givetvis på vilken häst det är och var den står. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2011 Jag har då aldrig varit med om att det är gratis med foderhäst. Egentligen betyder det ju precis det, att man betala fodert till hästen. Eller hälften i alla fall. Egentligen tycker jag att 1000:- per månad för två riddagar i veckan är ganska ok. men det beror ju givetvis på vilken häst det är och var den står. Undskyld, det er mig der i skyndingen har blandet to ting sammen. Du skal söge på "medryttare" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2011 Medryttera Ja, det er medryttera man skal söge på. Det kan väre på blocket.se eller bukefalos.com En foderhäst er en man oftest låner og har som sin egen, i själdne tilfälde har man den stående i ejers stald. Men normalen er at man selv opstalder den. Der er nogen i Malmö der tager penge for at andre rider. Men meget själdent på landet, som för nävnt. Og det er ret synd, hvis det kostede folk noget ville de måske väre bedre til at holde aftaler. Taler af erfarenhed:sick: Held og lykke med at finde en hest, det er ikke så svärt. Måske en ide`at sätte en söge annonce i. Der er mange der ikke söger fordi de har givet op. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
venus222 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2011 Mange tak for svar! Jeg synes det er fair nok at man skal betale noget for det slid der er på sko, udstyr osv. Men jeg tænker altså max. 500kr, det er jo bare en helt alm. hest jeg er på udgik efter. Den behøver ikke at gå Prix. st. Georg ;) Jeg tænker jo netop at jeg gør ejeren en tjeneste ved at motionere deres hest, desuden har jeg været rytter (og har fået undervisning) det meste af mit liv og det betyder vel også noget. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2011 Men en av anledningarna är väl också att få ekonomisk hjälp? Det var det i varje fall när jag hade häst. Sen är väl frågan också vad du gör mer än att rida? Åker du dit tidigt på morgonen för att fodra? Mockar du ut? Eller handlar det enbart om att "motionera"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
venus222 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2011 Men en av anledningarna är väl också att få ekonomisk hjälp? Det var det i varje fall när jag hade häst. Sen är väl frågan också vad du gör mer än att rida? Åker du dit tidigt på morgonen för att fodra? Mockar du ut? Eller handlar det enbart om att "motionera"? Jeg er absolut klart til at udmugning, fodring, vedligehold at udstyr og hvad der ellers høre sig til af ting ud over ridningen. Jeg har selv haft hest, så jeg er udemærket klar over hvad der høre med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2011 Jeg har hest, men søger dog ikke en part. Dog søger en anden pige i stalden måske efter en part, men hesten står udenfor Malmö. Hvad er dine ønsker til en kommende parthest? Hvad skal den kunne, hvor langt vil du køre osv? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2011 PM sendt til dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
venus222 10 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2011 Jeg har hest, men søger dog ikke en part. Dog søger en anden pige i stalden måske efter en part, men hesten står udenfor Malmö. Hvad er dine ønsker til en kommende parthest? Hvad skal den kunne, hvor langt vil du køre osv?[/quote Jeg har for det første ikke kørekort, så det skal enten være i cykleafstand fra hvor jeg bor (hvilket er i Lindeborg, ikke ret langt fra Hyllie st.) eller også skal det være nemt at komme der til med offentlig transport. Hesten skal helst været mellem 150 cm-165 cm høj. Jeg vil gerne ride lidt dressur, ture og måske springe lidt. Da det er et par år siden at jeg sidst har reddet skal hesten helst være nogenlunde nem at gå til, dog uden at være sløv. Jeg har ikke travlt med at finde en part, der er lige et par ting jeg skal have styr på først. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2011 Du skal nok ikke forvente at det er så let at finde en gratis part. De steder der ligger i byen er ret eftertragtede, udbud og efterspörgsel... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2011 Min datter rider på http://www.malmoridklubb.se/ der er også privat heste og en opslagstavle hvor der tit er nogen der søger, det er i Hyllie. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
venus222 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2011 Mange tak for linket :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites