Jump to content
Hamashu

Løn/udviklings samtale

Recommended Posts

Hejsa kloge øresunds hoveder, Jeg skal snart til min årlige samtale og tænker lidt på et scenarie hvor jeg bliver ansat i sverige (firmaet har afdelinger i de fleste europæiske lande) i stedet for DK som det forholder sig nu. Sad nemlig og regnede på det og med en svensk skatte procent på 30% for de første ca. 400.000 SEK er der en kæmpe besparelse for mig. Hvad skal jeg være opmærksom på af ekstra udgifter? Har hørt noget om at man betaler til sygeforsikring eller noget som skal komme oven i. Er der andre fordele/ulemper ved et sådant skift? Jeg kan nok også få en firma bil med i skiftet samt diverse små ting som internet osv. betalt da jeg skal have hjemmearbejdsplads i så fald. Ved i også om der er nogle regler for hvor meget jeg må befinde mig på hovedkontoret i DK? Mvh. Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal bo i Danmark, og få en god aftale i hus ved en stilling i Sverige ;) Du ved, med fri bil og brobiz og alt det der. Hvis du bor i Darnmark og arbejder i Sverige, betaler du kun 25% skat. Jeg har arbejdet i hhv. Helsingborg og Sveg, og skatteprocenten var 31% det ene sted og 34% det andet. Du skal huske at man har 40 timers arbejdsuge i Sverige (det arbejder jeg sgu alligevel, så mindre detalje). Første sygedag (karensdag) er for egen regning. Derudover kan jeg ikke lige huske detaljer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe lyder ikke dårligt med 25% skat men det er desværre ikke en mulighed :( Skal arbejde hjemmefra og så på hovedkontoret i DK en gang i mellem. Hmm 40 timers arbejdsuge = check har jeg altid haft som min. næsten. Første sygedag er for egen regning well arbejde hjemmefra så det bliver nok heller ikke det store. Tusind tak for info indtil videre. Keep it coming :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg drøftede også den mulighed med min chef og han sendte mig hjem og bad mid undersøge det selv (helt ok til det, det er jo mig der ville det) Så jeg lavede først en brainstorm på forhold jeg skulle sætte mig ind i Sverige: Lønnen skulle være den samme. Hvilke fradrag gælder i S Skatteregler i S som jo også er progressivt stigende allerede fra omkring 33.000 (så vidt jeg husker) helt op til 50% Mister at jeg ikke betaler ejendomsskat Hvor meget rentefradrag? Kan jeg trække mit danske børnebidrag til min søn fra Måske Ingen kørselsfradrag og fradrag fra broen, selvom jeg stadig skulle sidde på kontoret i Kbh af og til Hvilket mobil abonnement Miste medarbejder fordele i DK (medarbejder renter, leje af sommerhuse, indkøbsordninger, miste 2 ugers ferie, ingen gruppelivs forsikring) I en anden fagforening og fradragene herfor? En anden måde at lave selvangivelse på Sætte mig ind i svenske medarbejder fordele Højere rente på hus og forbrugslån i firmaet (er ansat i en bank) ikke deltage i firmafesten i DK men i Sverige (stockholm) da det er styret via ansættelses sted og ikke hvor man har lyst og jeg kunne blive ved og så opgav jeg bare - det er simpelthen for stort et område for til at jeg har overblikket over hvad der kan betale sig eller ej. Så jeg venter på en der kommer og siger, at jeg kan spare kassen - bare tro på mig :-)

Hehe lyder ikke dårligt med 25% skat men det er desværre ikke en mulighed :( Skal arbejde hjemmefra og så på hovedkontoret i DK en gang i mellem. Hmm 40 timers arbejdsuge = check har jeg altid haft som min. næsten. Første sygedag er for egen regning well arbejde hjemmefra så det bliver nok heller ikke det store. Tusind tak for info indtil videre. Keep it coming :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites