Jump to content
coolio

3 mobilabb, priser

Recommended Posts

Hvordan er det nu lige at det er med 3 abb, hvis jeg nu i dk købet en tlf med medium abb til feks 249 kr om md, med 2 timers taletid incl, kan jeg så ringe til et svensk tlf nr og blive trukket fra de 249 kr, eller koster det ekstra udover de 249 kr om md at ringe til et svensk fra et dansk 3 abb? Mener prisen er 2.49 pr min? Tak for svaret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan er det nu lige at det er med 3 abb' date=' hvis jeg nu i dk købet en tlf med medium abb til feks 249 kr om md, med 2 timers taletid incl, kan jeg så ringe til et svensk tlf nr og blive trukket fra de 249 kr, eller koster det ekstra udover de 249 kr om md at ringe til et svensk fra et dansk 3 abb? Mener prisen er 2.49 pr min? Tak for svaret[/quote'] Hvis du ringer fra en DK-telefon - til et SE-nummer, så går det udover abonnementet. I de tilfælde af, at du ringer til SE, er prisen kr. 2,50,-. Hvis du er i SE. Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du har fejltolket indlægget MKE skrev.... tror han mener "ud over" og ikke udover.... Hvis du har et medium abb. så gælder taletiden kun fra dansk til dansk (nationale opkald) Hvis du ringer fra dansk mobil i sverige til dansk mobil i danmark, så er det inkl. Dansk mobil i sverige til dansk mobil i sverige, er inkl. Dansk mobil i sverige til svensk nummer, er IKKE inkl. Dansk mobil i danmark til svensktnummer, er IKKE inkl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ringer/SMS du mest til SE numre -> Du skal have et svensk 3 abonnement Ringer/SMS du mest til DK numre -> Du skal have et dansk 3 abonnement Evt installer Viber og få dem du kommunikerer med i "det forkerte land" til at gøre det samme - så er det så godt som gratis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah - det står jo her http://helpme.viber.com/index.php?/Knowledgebase/Article/View/17/5/iphone-how-much-bandwidth-does-viber-use Cirka 14 MB i timen - så hvis man har et 3 Mini abonnenemt som jeg har med 1 GB data til 149 kr/md kan man tale i omkring 70 timer. Og ja hvis man er på wifi - fx hjemme eller på kontoret - tæller de samtaler man fører der jo ikke engang med. Men det er omkring 2 kr/timen. Det kræver jo så dog stadig at dem man taler med også har det installeret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man ikke få et dansk 3 abonnement til SMS og tale, og så et svensk 3 abonnement til data? :)

[...]Evt installer Viber og få dem du kommunikerer med i "det forkerte land" til at gøre det samme - så er det så godt som gratis.
Er der ikke noget med at iflg. den kontrakt man "skriver under" ved 3 i Sverige (eller for den sags skyld alle mobildata udbydere i Sverige), ikke må bruge VoIP lignende tjeneste såsom Skype og Viber? :) http://www.mobil.se/nyheter/operatorer-forbjuder-viber-och-skype-1.385105.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

3 opfordre selv at man bruger viber eller skype under deres nedbrud, samt at ihpone kommer med imessage, som jo er viber i forklædning, så skulle de helt stoppe med at sælge ihpone jo.... Så tvivler på det er korrekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ah - det står jo her http://helpme.viber.com/index.php?/Knowledgebase/Article/View/17/5/iphone-how-much-bandwidth-does-viber-use Cirka 14 MB i timen - så hvis man har et 3 Mini abonnement som jeg har med 1 GB data til 149 kr/md kan man tale i omkring 70 timer. Og ja hvis man er på wifi - fx hjemme eller på kontoret - tæller de samtaler man fører der jo ikke engang med. Men det er omkring 2 kr/timen. Det kræver jo så dog stadig at dem man taler med også har det installeret.
Så er det godt at jeg har et af 3's hemmelige abonnementer, nemlig "3Voice 5 Timer" til 149 kr/md - hvor jeg har 5 GB data, 5 timer tale, fri SMS/MMS, 3 til 3 (ja hele den gode pakke) :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Alternativt til Viper, Skype kan man også benytte en VoIP (SIP) app, som dog koster både data trafik og VoIP taletid, samt et VoIP abonnenemt - men dog stadig en brugbar backup løsning, som virker til alle telefoner (fastnet og mobil).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er det godt at jeg har et af 3's hemmelige abonnementer' date=' nemlig "3Voice 5 Timer" til 149 kr/md - hvor jeg har 5 GB data, 5 timer tale, fri SMS/MMS, 3 til 3 [i'](ja hele den gode pakke) :th2:
Hmmm.. Hvad gjorde du for at få det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmmm.. Hvad gjorde du for at få det?
Det er typisk et af de abonnementer som man vil blive tilbudt HVIS man truer med at opsige sit abonnement - men når man ved at de har disse abonnementer, skal man bare ringe til 3, og så bede om at få et sådan abonnement - men det er kun via kundeservice (ringe til dem) at du kan få dem. Jeg har haft mit "3Voice 5 Timer" siden slutningen af marts 2011, om der i dag er kommet nye abonnement typer til, som er billigere - ved jeg ikke (OiSTER har jo i dag nogle billigere abonnementer, og da jeg fik mit, havde OiSTER samme priser for samme pakker).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal lige huske på at kigge efter når ens udløbstid nærmer sig fordi f.eks 3max (under bindingen) koster 399 med 6 timers tale og 10 gb data, hvor efter 6 måneder kan man skifte til 3maxbasis som koster 249 med 18 timers tale og 10 gb data (stadig inkl fri sms/mms, opkald og fri 3 til 3) Man skal dog gøre skiftet manuelt, så vidt jeg ved.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 opfordre selv at man bruger viber eller skype under deres nedbrud, samt at ihpone kommer med imessage, som jo er viber i forklædning, så skulle de helt stoppe med at sælge ihpone jo.... Så tvivler på det er korrekt.
Jeps, men det er i DK... i SE er det ikke tilladt at bruge VOIP tjenester, det har været fremme en gang tidligere her på forum hvor der var udklip af betingelserne hvor det stod... Men ellers nyder jeg ganske godt af mit abbonement hos 3... Ingen minimumsforbrug, og kan under ingen omstændigheder få en regning der er større end 500 kr uagtet hvor meget jeg bruger skidtet (udlandstelefoni ikke iregnet) :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er sgu lidt en strækning at kalde iMessage "Viber i forklædning". iMessage er ikke andet end IM som bruger dit AppleID, fuldstændig på lige fod med IM delen af Microsoft Live Messenger. Eneste ting som Apple har gjort, er at integrere Apple IM i deres SMS App, og så sagt til alle "Nu kan i sende gratis SMS", hvilket er en sandhed med modifikationer. Deres "gratis SMS" kræver en aktiv internet forbindelse og koster datatrafik, hvis forbindelsen er via teleleverandøren. Til forskel fra iMessage har Viber også tale, og bruger dit telefonnummer som reference, i stedet for et eller andet arbitrært ID som du har efter du har oprettet en konto. Ang. spærring er det er muligt at teleleverandørerne har ændret holdning, efter den mediestorm de modtog for et års tid siden omkring emnet. Men det var nu ganske aktuelt for et års tiden siden. Jeg nærlæste det ikke dengang, da jeg ikke har svensk abonnement :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er sgu lidt en strækning at kalde iMessage "Viber i forklædning". iMessage er ikke andet end IM som bruger dit AppleID, fuldstændig på lige fod med IM delen af Microsoft Live Messenger. Eneste ting som Apple har gjort, er at integrere Apple IM i deres SMS App, og så sagt til alle "Nu kan i sende gratis SMS", hvilket er en sandhed med modifikationer. Deres "gratis SMS" kræver en aktiv internet forbindelse og koster datatrafik, hvis forbindelsen er via teleleverandøren. Til forskel fra iMessage har Viber også tale, og bruger dit telefonnummer som reference, i stedet for et eller andet arbitrært ID som du har efter du har oprettet en konto. Ang. spærring er det er muligt at teleleverandørerne har ændret holdning, efter den mediestorm de modtog for et års tid siden omkring emnet. Men det var nu ganske aktuelt for et års tiden siden. Jeg nærlæste det ikke dengang, da jeg ikke har svensk abonnement :)
Jeps, og iMessage funker jo afaik kun med enheder fra æblefabrikken, hvorimod Viber/Live Messenger dutter med alle der har app'en installeret...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeps' date=' og iMessage funker jo afaik kun med enheder fra æblefabrikken, hvorimod Viber/Live Messenger dutter med alle der har app'en installeret...[/quote'] Præcis. Men sådan er det jo med hele konceptet fra Apple. De gør alt for at låse brugeren inde i Apple fængslet (deraf udtrykket Jailbreak). Så for at du kan få del i de funktioner (iMessage, FaceTime, Siri) den "udvalgte" Apple flok har adgang til, må du købe en iDevice. Set fra et forretnings perspektiv er det jo smart, hvis de har et populært produkt, som man jo må sige de har. Det jeg godt kan lide ved Viber ift. Skype som jo kan det samme, er at der ikke er noget opsætning på Viber. Det er bare at installere, så virker det. Og man ser automatisk hvem i sin telefonbog der også har Viber.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pointen var at telefoner kommer med features som ikke må benyttes, hvilket gør det underligt hvis samme tlf-selskaber så sælger enhederne med disse funktioner på...... :-) Ikke om imessage var wannabe-viber eller hvad de funker sammen med osv. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pointen var at telefoner kommer med features som ikke må benyttes, hvilket gør det underligt hvis samme tlf-selskaber så sælger enhederne med disse funktioner på...... :-) Ikke om imessage var wannabe-viber eller hvad de funker sammen med osv. :-)
Telefonen leveres heller ikke med VOIP funktioner fra leverandøren som udgangspunkt ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites