Bjarne233 10 Anmeld indhold Skrevet December 6, 2011 Nogen der kender en "PC-doktor", eller en butik som er billig, der kan se på en laptop der viser der er strøm men skærm forbliver sort (helt sort). Der er tale om en HP Pavillion DV 6742eo..... Tak på forhånd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2011 Vi har benyttet Itel i Lund (lige ved siden af banegården) et par gange. De virker kompetente. http://www.itel.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2011 :laugh:Mit problem er lidt som jeg har det med bilhandlere/-værksteder.... Hvis jeg fanger dem i en løgn eller tingene pludselig bliver 300% dyrere, så eksploderer jeg.... Så jeg er glad for anbefalinger Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2011 Starter den slet ikke op eller lyder det at den starter op, men skærmen tænder ikke? Har du prøvet bare at smide en ekstern skærm på? Har du prøvet at tage dit batteri af og sætte det på igen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2011 Starter op men der er slet ikke noget på skærmen (heller ikke "skærm sort"). Det lyder heller ikke som om den booter, men der er lys i knapper (Altså strøm på) Ekstern skærm er ingen forskel... og ja til batteri Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2011 google.com og søg på eng. Din bærbar har som mange andre et varme problem, det er nogle "kolde lodninger" ned i bundkortet og selve chippen hvor der står "gfx" på Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2011 Ok så er det en chip der er gået i udu... Flere forslag til hvor man kan få det repareret billigt ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2011 Lur mig, om ikke en rep vil munde ud i "systemboard udskiftet" - og så er det spørgsmålet om det kan betale sig. Går ikke ud fra der fortsat er garanti på, siden du sniper efter billige løsninger ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2011 Vil også mene at det vil ende med udskiftning af systemboardet som vil ende i en 1500-2000 kr som er over værdien af bærbaren Jeg ville hellere købe en ny som kan erhverves for en 2500-3000 kr. http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=&cpath=1-1-48&qt=Fql&nf=intmatrixmax9%3arange(14.0000000000%2c+max%2c+from%3d%22GE%22%2c+to%3d%22LE%22)%c2%a7specifictaxonomy%3a%5eComputer%7c1%2fB%c3%a6rbar%7c48%24 Evt. kan du tage harddisken ud af den gamle, sætte i et 2.5" usb-kabinet, så du kan få evt. data ud fra den..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2011 Hvis grafikkortet er et discrete grafikkort (ofte på større modeller, som har kraftigere GFX), kan det være det var nok at udskifte selve grafikkortet. Men hvis det ikke er discrete, så er det hele bundkortet der skal skiftes, og med mindre der er garanti, tvivler jeg på det kan betale sig. Men umiddelbart ser det ikke ud til at den serie har discrete grafikkort: http://www.insidemylaptop.com/disassemble-hp-pavilion-dv6500-dv6600-dv6700-dv6800-notebooks/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites