L_B_P 11 Anmeld indhold Skrevet December 4, 2011 Jeg har et spørgsmål der går på hvordan jeg skal forholde mig i forhold til følgenden: Fast tilbud givet på mail ifb. med indbæring af nyt køkken, som HTH selv har aftalt Östervärns Express, hvilket lød på 5.000 kr., hvor der var var gjort opmærksom på at indbæringsforholdene var vaskelige og noget af køkkenet måske skulle løftes ind gennem vinduet. HTH havde selv besigtede adgangsforholdene. Nu her små 2 måneder efter dukker der pludselig en faktura mere op omkring yderlig betaling på 1.265 kr. for indbæringen, selvom der allerede lå et fast tilbud. Dette skyldes nok at de havde fejlvurderet indbæring med at der skulle 4 man til at læfte en køkkenplade ind igennem vinduet, istedet for 2 mand som de havde sendt til at udfører det hele. Mail sendt til Sælger hos HTH , hvilken er en reply på mailen med fast pris om at det kan jeg ikke accepterer og forventer at fakturaen krediteres. Bør jeg foretage mig yderligerer, da betaling ellers er 8 dec. og overskrides den tillægges der 24% i rente. Lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2011 og overskides den tillægges der 24% i rente.Så er man pænt utilfreds med en regning! ;) (sorry - den var lidt sjov...hehe) Flytter lige dit indlæg over i "Indkøb", hvor det nok passer lidt bedre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2011 Hejsa vi havde præcis samme afkrævning da vi havde bestilt et amerikansk køleskab og bestilt "opbæring" som vi betalt 800 kr for, mener jeg. Dem der skulle komme med det ringede og sagde at det blev dobbelt pris, da de skulle være 4 mænd til at bære det op, jeg bad ringe til stedet vi havde købt det og snakke med dem, hvorefter stedet ringede til os for at overtale os. Jeg bad om mine penge retur, men der gik lige 5 min. så ringede vognmanden og sagde at nu havde han skaffet personale og de var på vej. Det viste sig at de kom 4, 2 mænd og 2 meget små piger på max 5 år og den ene mand tog skabet helt alene med an en automatisk sækkevogn der tog 1 trin af gangen uden problemer, mens de 3 andre bare kiggede på...... herefter forklarede den mand osm intet lavede at jeg nok kunne se de skulle være 4 hvorefter jeg belyste for ham at han ikke lavede en skid og han skulle klappe i, blev han meget mere venlig. Jeg havde på INGEN måde betalt en ekstra regning, du har betalt hvad aftalen er, punktum. Det må være mellem HTH og vognmanden.... jeg har dog på fornemmelsen det er et meget anvendt trick her i sverige....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
L_B_P 11 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2011 Gio tak for at pege stavefejlen ud *LOL* Menace - Det samme har jeg erfaret også via min renovering af bostaden. Havde det været i DK ville jeg uden vider ikke gøre mere andet end hvad jeg har gjort. Men da det er Sverige er jeg lidt mere usikker med hensyn til de svenske regler omrking indsigelser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2011 Jeg ville ringe til HTH. Bede om bogholderiet og spørge dem om regningen er sat i bero. Hvis ikke, så spørge dem hvad proceduren er for at gøre indsigelser. For det meste er bogholderiet langt mere hjælpsomme med den slags end sælgerne er. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites