Jump to content
jolin

Pakke fra USA - til DK eller SE?

Recommended Posts

Jeg skal til at bestille nogle varer fra USA til en værdi af ca 80-100 USD + forsendelse. Med tanker på Post Danmarks høje importgebyr på 160 kr + 36 kr pr. varelinie spekulerede jeg på, om det mon var billigere at få pakken sendt til Sverige? Det eneste jeg kan finde på posten.se er denne pdf som er af ældre dato, og jeg kan ikke forstå hvad forskellen på et "EPG-paket" og "postpaket" er. http://www.posten.se/img/cmt/PDF/fortullning_forsandelser.pdf Men det ligner jo lidt at der er en smule at spare ved at få varene sendt til Sverige. Er der noget jeg overser?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selve forsendelses omkostningerne er typisk også dyre til Sverige end til Danmark - så selvom told/moms er billigere i Sverige, er det ikke sikkert at det samlede beløb også er det. Hvad vil det koste at få sendt det du bestiller til henholdsvis DK og S (du burde kunne se fragt prisen ved fx at lave en prøve indkøbskurv) ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får altid sendt mine til .se ... 9 ud af 10 ryger lige igennem uden noget. I dk blir alt sku stoppet, så ligger den lige en uge og venter på de sender et brev til dig de mangler faktura, så sender du den, så skal de liiige bruge en uge mere, sverige er bar bang bang bang Og de gange jeg har betalt er det meget billiger end i dk syntes jeg og gebyret er mindre Sent from my AiiiiiiiiightPhone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det svenske postvæsen kan altså også det der med at forsinke en pakke i ugevis... Indtil videre 1,5 uge for mit vedkommende :( Der gik til at starte med en uge før de tog sig sammen og bad om fakturakopi - det grænser til at være chikane :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites