Mohlin 11 Anmeld indhold Skrevet November 28, 2011 Jag har en 3 år gammal stationär dator, utan integrerat nätkort så jag använder en USB adapter. Har fungerat fint hela tiden, men igår så plötsligt mitt i alltsammans sa den att den inte fick kontakt med nätet. Vi provade allt. Restart, ominstallera driver, testade olika USBportar, testade med en gammalt USBadapter. Nada. Den vill inte hitta nätverket alls, den kommer inte ens fram till routern, där är ett stort rött kryss över min nätverksikon. Det är som om man kommit till en switch "stäng av trådlös kommunikation" typ. Andra maskiner fungerar fint trådlöst, så själva nätverk och router är helt friska. Gjorde en full AVG scan för att utesluta virus eller annat, det enda den kunde hitta var Tracking Cookies. (Nu är ju inte det 100% men jag tror inte det är nåt sånt). Adaptern var väldigt varm, ska de vara det? Det är en HP Pavillion, Belkin USB adapter, W7. Allt fungerar precis som det ska i övrigt. Vi ska låna en lång nätverkskabel från jobb idag för att se om det fungerar med den eller om den plötsligt blivit helt allergisk mot att gå ut på nätet. Var nånstans kan man kolla om maskinen kan se adaptern? Jag kan f*n inte hitta runt i dessa moderna operativsystem. Finns det nån diagnostik man kan köra från "cmd prompten"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2011 Kontrollpanel - Enhetshantering (device manager). Där ska du kunna hitta Belkin-adaptern och se allt är ok. Kanske du har möjlighet att testa den i en annan dator? Även om det finns integrerat nätkort i andra datorer, går det att använda andra usb-kort också. Bara att välja ratt under Kontrollpanel -Nätverks- och delingscenter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2011 Efter en jäkla massa testande mellan olika maskiner så kom vi fram till att adaptern bränt samman. Så jag lyckades hitta en driver att dowloada till min gamla adapter och sen fungerade det tack o lov. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites