Jump to content
Rene Larsen

2012 priserne er kommet

Recommended Posts

Pis' date=' jeg havde spillet hele min opsparing hos Ladbrokes på at 2012 priserne ville blive billigere eller minimum holdes i ro...[/quote'] Så ville du også være blevet milliardær, hvis du havde vundet - odds må jo have været en til en million eller noget i den stil !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det passer ikke M. :D Hvis jeg køber en ny Golf tdi i Sverige 250.000 sek. (200.000 dkk.) Ny Golf i DK koster 350.000 dkk. Forskel 150.000 dkk. Jeg sparer netto 2000 dkk. om måned på broen hvis jeg flytter til DK. 5 år x 2000 dkk./ mdr. = 120.000 dkk. (-30.000 dkk.) Efter 5 sælger jeg min Golf i SE og i DK. I SE får jeg 50.000 sek. (40.000 dkk) I DK får jeg 100.000 dkk. - 30.000 dkk. = 70.000 dkk. Dvs. jeg tjener 30.000 dkk. efter 5 år hvis jeg køber bilen i DK. Plus sparer jeg penge på diesel + mindre km. + tid m.m. Konklusion: Det er billigere at have en DK bil end en SE bil :surprise:
Skal din bil ikke have en forsikring og til service engang imellem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skal din bil ikke have en forsikring og til service engang imellem?
Åbenbart ikke :P... Der er da vist også flere afgifter i dk pr. år på en bil end se... f.eks. er der jo kun en årsskat i sverige.. i dk er der da vist grøn afgift og vægtafgift osv... Ikke at jeg har en skid forstand på det, har aldrig ejet en bil i dk :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes at det er i orden med den pristigning, når man ta´r deres superkompetente og smidige service i betragtning.. :tongue2: Ta´ nu bare deres virkeligt gennemtænkte skiltning på strækningen, minimale brug af salt om vinteren, billige pendlerpriser og at de nu stiller vejbump og "sænk farten" vinkende personale til rådighed, også i retning mod danmark om morgenen for at nappe alle de vanvittige bilister der kører alt alt for hurtigt gennem bommene med deres 35-40 km/t.. :sick: Jeg har personligt foræret en disse broansatte en strakt langemand og hun så ud til at blive virkeligt glad for min gestus, selvom jeg naturligvis helst ville ha´ givet den strakte langemand til hendes chef/broens ledelse, da hun som sådan sikkert ikke har fortjent den! :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tager vi det ikke også som slagterkvæg? Vi protesterer her - men ikke ved broen. Havde det været i Frankrig eller Italien havde vognmændene blokeret broen i dagevis over umotiverede prisforhøjelser - helst i juli hvor det havde generet turistindtægterne mest muligt. Men vi brokker os digitalt, og lader os nøje? Jeg kan simpelthen ikke fatte, at en organisation som Øresundsbron tror at man i den nuværende situatione kan hæve sine priser blot med den begrundelse, at det er den 1. januar. Det er tiderne simpelthen ikke til mere! Hvis de føler et behov for budget ændringer skal de først kigge indad, og se hvor de kan skære deres omkostninger. Det tror jeg næppe nogen på dette forum vil være uenige i. Men det lader ikke til at være gået op for broens ledelse, som må have siddet der i så mange år, at de har tabt jordforbindelsen (pun intended). Vi står nu dog i den situation, at der er en ny trafikminister (uanset hvad man synes om regeringsskiftet), og dermed med en ny chance for at informere og påvirke en vigtig beslutningstager. Kunne vi her på forum, igangsætte en debat om, at a) i det mindste sende en protest over umotiverede prisstigninger på en vejstrækning der ikke tilbyder alternativer eller ligefrem manifestere vores raseri over situationen ved f.eks. b) at blokere broen for en dag eller flere? c) arrangere aggresiv samkørsel - ikke mindre end 4 personer per bil per måned. Så må vi aftale med arbejdsgiver at det er nødvendigt i en periode, at komme og gå det senere/tidligere og supplere med bus og tog. Men vå kan vi i det mindste vise at vi er pendlere nok til at udgøre en faktor der har betydning for broen! d) ok da, bare skrive et vredt brev til trafikministeriet pr. pendler Er jeg den eneste der er "pissed nok" over at de tror at man i 2012 blot kan hæve priserne fordi det er tradition?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Pede, Nej, fordi de har gjort det i 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 uden anden begrundelse end at nu er det jul igen. Og hvis der aldrig kommer et pip fra os, så gør de det også i 2013, 2014, 2015, 2016 etc. Og Brian, det er korrekt at de risikerer at blive en endnu større væksthæmmende faktor i regionen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites