Jump to content
JSJensen

Godt og billigt mobilabonnement til KBH-Malmø øresundspendler?

Recommended Posts

Pendler hver dag fra bopæl i København til arbejde i Malmø. Har kigget efter et godt og billigt mobilabonnement som jeg kan bruge begge steder. Ville være rart ikke at være nødt til at holde mobilen slukket mens jeg er i Malmø. Ville også være rart at kunne læse mine sms'er eller foretage et opkald eller to når jeg er i Malmø uden at skulle betale en formue for det. Har indtil videre ikke fundet noget særligt - er der nogen her der har nogen idéer/erfaringer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

+1 Så længe du er på 3's net i S/DK så koster prisen det samme - uagtet om det er en dansk eller svensk 3-telefon. Så længere er den egentlig ikke. Afsted mod 3 og shop en mobilbørge :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dog med en enkelt tilføjelse. Har du en dansk 3 telefon og ringer til et svensk nummer fra DK så betaler du udenlandstakst. Er du på et svensk net med din danske 3-mobil betaler du lokal-takst til både DK og SE. Det modsatte er gældende for en svensk 3 mobil. Og da der nok er størst chance for at du sidder hjemme i SE og ringer til familie og venner i DK mere end omvendt vil jeg anbefale et dansk 3 abbonnement. Lidt takster: DK til SE: http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Udland/Ring-fra-Danmark/Til/?country=195 I SE: http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Udland/I-Udlandet/priseri/?country=195 www.tre.se er nede lige nu så jeg kan ikke finde links til den svenske version. Men alt i alt. Som øresundspendler er der kun et rigtigt teleselskab: 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dog med en enkelt tilføjelse. Har du en dansk 3 telefon og ringer til et svensk nummer fra DK så betaler du udenlandstakst. Er du på et svensk net med din danske 3-mobil betaler du lokal-takst til både DK og SE. Det modsatte er gældende for en svensk 3 mobil. Og da der nok er størst chance for at du sidder hjemme i SE og ringer til familie og venner i DK mere end omvendt vil jeg anbefale et dansk 3 abbonnement. Lidt takster: DK til SE: http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Udland/Ring-fra-Danmark/Til/?country=195 I SE: http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Udland/I-Udlandet/priseri/?country=195 www.tre.se er nede lige nu så jeg kan ikke finde links til den svenske version. Men alt i alt. Som øresundspendler er der kun et rigtigt teleselskab: 3
Han bor i DK og arbejder i SE så det er en DK 3 telefon han skal have fingre i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bare fordi der er så mange velvillige svar på denne tråd, og fordi jeg er for doven til at søge, når nu denne tråd ligger lige for ;) hvad med data? Er dataprisen også den samme på tværs af sundet?
ja!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare fordi der er så mange velvillige svar på denne tråd, og fordi jeg er for doven til at søge, når nu denne tråd ligger lige for ;) Hvad med data? Er dataprisen også den samme på tværs af sundet?
Grundlæggende kan man sige at ALT er det samme med en dk 3 telefon i se på 3's net i se. Ingen prisforskel what so ever!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen, det er da for en gangs skyld ikke så svært at vælge telefonselskab så :-) Tak til alle for klar besked!
Nu skal du da lige have alle nuancer med. Telia tilbyder en lign tjeneste. Den skal du blot betale 49kr om mdr for. De 49kr kan du ikke ringe, sms'e eller noget som helst for. Så som du selv er kommet frem til så er der kun ét selskab :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så husk at korrekt de tilbyder "samme" takst i .se som i .dk du har bar kun "gratis" tale i dk og i sverige er det så "normal" dansk indenrigs takst for tale og sms, kender et par styk som skiftede over til dem, og ligeså hurtigt tilbage efter første regning... Sent from something, if I tell you I have to kill you

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og så husk at korrekt de tilbyder "samme" takst i .se som i .dk du har bar kun "gratis" tale i dk og i sverige er det så "normal" dansk indenrigs takst for tale og sms, kender et par styk som skiftede over til dem, og ligeså hurtigt tilbage efter første regning... Sent from something, if I tell you I have to kill you
Går ud fra det er Telia du mener her. For det har jeg ikke oplevet hos 3.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm Din bedste ven er http://s-h-o-p.dk/verdens-mindste-mobil-2-simkort-p-87.html?osCsid=rsj3hn9e1s9umogqas5k90tju0 Det er en mobil med 2 simkort. 1. Køber du 3 sim, UDEN binding(dansk) 2: Køber du svensk sim 3: Ringer du i sve. så er det med svensk og ringet du i/til dk så er det med Dansk:)
Den virker ikke med 3 simkort som der også står på siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Grundlæggende kan man sige at ALT er det samme med en dk 3 telefon i se på 3's net i se. Ingen prisforskel what so ever!
Bare lige for at få det skåret ud i pap, og skilte med min uvidenhed på dette punkt, vil det så sige, at hvis man har svensk 3 med fri surf, er det så også gratis at surfe i Dk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare lige for at få det skåret ud i pap' date=' og skilte med min uvidenhed på dette punkt, vil det så sige, at hvis man har svensk 3 med fri surf, er det så også gratis at surfe i Dk?[/quote'] Ja på 3's net i dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Eneste ulempe er bare 3's net. Vi har 3 forskellige abonnementer i husstanden: Dansk TDC (men er faktisk bare roaming): Går klar igennem. Svensk Telenor/Djuice: Går klar igennem i hele lejligheden. Dansk 3: Virker for det meste når man står henne ved vinduet. Jeg har længe troet at det var telefonen eller bygningen, men efter at skiftet telefoner og prøvet de andre abonnementer så er resultatet klart at 3 er billigst, men langt fra bedst dækning :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eneste ulempe er bare 3's net. Vi har 3 forskellige abonnementer i husstanden: Dansk TDC (men er faktisk bare roaming): Går klar igennem. Svensk Telenor/Djuice: Går klar igennem i hele lejligheden. Dansk 3: Virker for det meste når man står henne ved vinduet. Jeg har længe troet at det var telefonen eller bygningen, men efter at skiftet telefoner og prøvet de andre abonnementer så er resultatet klart at 3 er billigst, men langt fra bedst dækning :(
Jeg har boet 2 steder i Lindeborg og i min förste lejlighed kunne jeg bruge mit danske mobil abb (CBB) når jeg stod ved vinduet... Har aldrig haft problemer med däkning da jeg skiftede til dansk 3 (men var selvfölgelig på det svenske 3 net (3 SE) det meste af tiden og ikke det danske). Jeg har dog hört fra andre også at der kan väre problemer med 3' s net visse steder, men jeg oplever det faktisk kun når jeg er i skoven (og der kan jeg så bruge min svenske mobil med telenor abb). -til gengäld däkker 3 på Anholt, hvor mange andre ikke gör! (hvem der så end kan bruge den oplysning til noget...:-/)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så prøver vi lige igen..... Situation: Skal bruge abb. til konen + ældste datter (og måske mig selv (sagde hunden)?). Jeg vil gerne holde fast i mit danske 3 abb da jeg pendler til dk og næsten udelukkende snakker med danske numre. Konen arbejder i sverige og har ikke voldsomt meget tilknytning til Dk. Datter lever jo i Sverige og skal nok snart snakke meget med kompisser(?) herovre. Ingen af os har det store forbrug...lidt tale og nogle SMS pr dag. Desuden anvendes smartphones med et begrænset GB-forbrug, under 1 GB pr md. Opgave: At finde den bedste løsning prismæssigt (hvor jeg beholder mit 3 abb. DK) og hvor det ikke koster en krig at snakke intern i familien (fra dansk nr til svensk nr og vice versa). Udførsel: Jeg er ude i noget IP-telefoni mellem mit danske 3 nr og 2 svenske 3SE nr til tøserne (tango, skype eller lign).... Men har hørt at 3SE ikke tillader dette???? Og hvad med alle de der tillægstjenester der findes (3Global, 3 family osv osv)? Kan det give en rimlig pris? Ja jeg kan sgu ikke helt gennemskue det..... Nogle der har de vises sten ?? Byd ind :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites