Homer 10 Anmeld indhold Skrevet November 6, 2011 Konen har besluttet at det (for hende) er ved at være tid til en familiecontainer, og mulighederne er kogt ned til en VW Cross Touran fra 2008 eller en næsten ny Peugeot 5008. Som sædvanligt har VW ikke været rundhåndet med udstyr, hvor imod Peugeoten har næsten alt som standard. Min holdning har altid været, at alt andet fransk end franske kartofler(!), skal man holde sig laaaangt fra - specielt deres biler. Jeg hælder mest til en Touran, men efter en prøvetur i Peugeoten er jeg nok kommet i tvivl... Nogle Peugeot-ejere (og gerne af 5008) som kan anbefale denne? Eller nogle Touran-ejere som ikke kan anbefale denne? Eller bare andre som har brugbare inputs..? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2011 Manden herhjemme har haft en Touran.. bare fra 05, en 2,0 TDI... og han siger det er en super bil... Jeg spurgte ham om det var den bedste familiecontainer han har kørt i... Hvortil han svarer at han langt hellere ville have en passat stationcar - men at det kommer meget meget an på, hvad en familiecontainer betyder i ens øjne... Altså er det 4 børn eller 2 børn og 2 hunde f.eks.... For i Touranen var der rigtig god plads bagi.. Han havde Sankt Bernards hunde nemlig... Og der var den rigtig god... Men jeg tænker, hvis man bare har 2 børn f.eks.... en familie på 4... Hvorfor så ikke vælge en Passat?!... Hvis valget skulle være indenfor VW selvfølgelig... eller måske en Skoda Superb, som jo er lidt billigere i VW, men indeholder stortset det samme... Et vennepar har en Skoda Superb 2,0 TDI - og der er så meget plads, så det er helt vildt... og de er super glade for den, som en familiecontainer... De har 2 børn og 1 hund... Vores holdning herhjemme har også altid været, og vil altid være, at man skal holde sig fra de franske biler... VW er kvali langt ud over stepperne ifht. Peugeot - det er det man betaler for... Herhjemme ville vi aldrig holde de to mærker op mod hinanden, da valget ville være helt klart.... Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige :)... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2011 Et lille Pøsjo-input: Min allerførste bil var en fabriksny 206 1.6, som jeg var vanvittig glad for. Havde den i 2½ år uden et eneste alvorligt problem andet end et relativt højt forbrug af pærer til forlygterne (non-Xenon). Måske et issue med fugt? (vores Octavia og 323F lider af præcis det samme og spiser hver især gerne en pære halvårligt). Oh jo, og så kom der sgu et bette hul i udstødningen på den bette 206'er efter kun 2 år og 35.000 km. Ikke just imponerende, men et lokalt værksted kunne heldigvis hurtigt svejse-lappe hullet for mig for få penge. Af de to biler, du nævner, ville mit valg falde på 5008'eren. VW er sådan lidt kedeligt på en eller anden måde (IMO). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2011 Sidebemærkning: Har du set, at de sælger Passat 170 TDI DSG Wolfsburg Edition med alverdens udstyr til 290.000 SEK: http://personbilar.volkswagen.se/sv/koepa_och_koera/aktuella_erbjudanden/passat-variant-wolfsburg-edition.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2011 Jeg havde nuppet den Touran uden at blinke....har en barndoms kammerat der er højt på strå ved Peugeot....han kører Audi privat. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2011 Konen har besluttet at det (for hende) er ved at være tid til en familiecontainer, og mulighederne er kogt ned til en VW Cross Touran fra 2008 eller en næsten ny Peugeot 5008. Som sædvanligt har VW ikke været rundhåndet med udstyr, hvor imod Peugeoten har næsten alt som standard. Min holdning har altid været, at alt andet fransk end franske kartofler(!), skal man holde sig laaaangt fra - specielt deres biler. Jeg hælder mest til en Touran, men efter en prøvetur i Peugeoten er jeg nok kommet i tvivl... Nogle Peugeot-ejere (og gerne af 5008) som kan anbefale denne? Eller nogle Touran-ejere som ikke kan anbefale denne? Eller bare andre som har brugbare inputs..? Hvis du vælger en fransk bil, så sørg for at have styr på brandforsikringen Men bortset fra det, så har alle dem jeg kender der har haft franske biler kun haft ballade med dem af forskellige årsager (og som regel dyre)... Så står valget mellem de 2 ville jeg vælge Touran'en... Men i samme klasse og samme prisleje kan jeg se at man kan købe B klasser fra Mercedes-Benz i forskellige motorversioner, var det ikke noget der var værd at overveje? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2011 Tak for inputs - og også for alternativer, men valget ER imellem 5008 og Touran (der skal være 7 sæder), og efter lang og moden overvejelse er alle andre (lignende) alternativer valgt fra. Jeg glemte at tilføje at Touran'en har kørt 80.000 km - Peugeot'en 12.000. Stadig et års garanti på Peugeot'en - intet på Touranen... Udstyrsliste Touran: 1,4TSI 170 HK DSG-gear Xenon 4 højttalere bagi 2 zoners klimaanlæg (yes, that's it) Udstyrsliste 5008: 2,0 HDI 163 HK Automatgear Xenon med kurvelys Lædersæder Navigation Adaptive Cruise Control Tonede ruder bagi Head-up display Panoramatag Regnsensor Parkeringssensor front og bag Anhængertræk Stadig Touran in favourite? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2011 Stadig Touran in favourite?Tror vi skal til at have prisen med i regnestykket...for pludselig fører Pivegøjten en kende ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2011 Tror vi skal til at have prisen med i regnestykket...for pludselig fører Pivegøjten en kende ;) Nååh ja - mindre detalje: Touran 170.000 SEK 5008 180.000 SEK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2011 Nååh ja - mindre detalje: Touran 170.000 SEK 5008 180.000 SEKMed et års garanti tilbage på 'gøjten, så er der vel ikke så meget at betænke sig over? Har i en "reserve"-bil, hvis franskmanden pludselig står i flammer i indkørslen? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2011 Klart man får meget mere udstyr i de billigere mærker... Men hvad er det værd, hvis det i fremtiden kommer mekaniske dyre(re) problemer?... eller andre småproblemer hele tiden.. Samtidig synes jeg også lige man skal tænke på at mange billigere mærker typisk er plastic fantastic og lækkerheden i bilen indendørs som udendørs er bare ikke på samme niveau.. Det er ikke det værd for mig i hvert fald... Vi har altid kørt tyske biler (VW og Mercedes), vi er villige til at betale for kvaliteten, tilgengæld har vi heller ikke haft nogle mega dyre problemer eller en masse små problemer hele tiden... Men vi er jo alle sammen meget forskellige i behov og vi ønsker forskellige ting i en bil... Jeg kan godt se, at hvis man er en stor familie, så er det ret vigtigt, det der med at man kan få mere for sine penge i Peugeoten f.eks.... Altså, det er jo noget i skal gøre op med jeres behov, hvad er vigtigst for jer: at i får mere for jeres penge i udstyr - tilgengæld er lækkerheden, kvaliteten og det mekaniske måske slækket på... Eller er det okay, at betale for lækkerheden, kvaliteten og en måske okay mekanik, for det mindre i udstyr?!... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2011 Med et års garanti tilbage på 'gøjten' date=' så er der vel ikke så meget at betænke sig over? Har i en "reserve"-bil, hvis franskmanden pludselig står i flammer i indkørslen? ;)[/quote'] Good one... hehe :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2011 Har haft et par Citroen'er i nyere tid - har været gode biler til pengene - og har ikke givet større problemer. Antager at alle ved at Peugeot og Citroen er to sider af samme sag - eller sådan noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2011 Snup Pug'en og sælg den igen om et år, når garantien løber ud Spøg til side, det er vist ikke et så svært valg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2011 Jeg ville finde en Highline i Tyskland med det hele i....læder, stort navi og DSG. Så finder man ikke meget bedre familiebør med mindre man vil op i en Multivan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2011 Med valget mellem de to havde jeg taget Peugeot'en! Jeg har haft en håndfuld franske biler (Citröen Xsara Combi 2.0i, Citroën Xsara VTS, Citroën Saxo, Peugeot 406V6 coupé, Peugeot 207cc) --- Xsara'erne og 207CC var nye og de to andre brugte. Der var ikke nævneværdige problemer med nogen af dem bortset fra på 207CC'en som brugte 2-3 sæt forlygtepærer om året. Min til dato "værste" bil reperationsmæssigt var en BMW 530dA som kostede mig en formue med alle mulige forskellige ting der gik i stykker. Den var alder og km-mæssigt at sammenligne med 406'eren som bare kørte derudaf.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2011 Alt peger på at Homer Goes French inden længe - med garanti(!) ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2011 Alt peger på at Homer Goes French inden længe - med garanti(!) ;) Hmmmmmmmmm heldigvis konens bil - ikke min... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2011 Hmmmmmmmmm heldigvis konens bil - ikke min... Fransk passer vel også bedre til konen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2011 Fransk passer vel også bedre til konen Uhhhhhhhhh :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2011 touranen skal bare ned i pris du kan købe en ny med masser af udstyr for 245.000sek dog ikke i cross. Ellers har jeg en touran tsi 140hk uden xenon men med navi 510, bakcensor, clima, regncensor, aft. træk osv 78000km 2008 model men den er vist produceret sidst 07 du kan få den til 145000sek og nok billigere hvis du er hurtig. Mvh Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2011 Too late - er nu ejer af 1 stk. fransk familiegryde touranen skal bare ned i pris du kan købe en ny med masser af udstyr for 245.000sek dog ikke i cross. Ellers har jeg en touran tsi 140hk uden xenon men med navi 510, bakcensor, clima, regncensor, aft. træk osv 78000km 2008 model men den er vist produceret sidst 07 du kan få den til 145000sek og nok billigere hvis du er hurtig. Mvh Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2011 Too late - er nu ejer af 1 stk. fransk familiegryde Teløgg' med den! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2011 Félicitations! N'oubliez pas de donner à la femme d'un extincteur! ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2011 Har den ikke indbygget sprinkler efter de tidligere brandproblemer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites