Jump to content
jolin

Øresundstoget har ikke udsigt til bedring

Recommended Posts

Men det er vel kun fra østerbro og opad eller? Jeg synes ikke der er problemer lige nu eller har været i et godt stykke tid, ud over det normale...... Jeg har faktisk også taget toget fra hyllie til hillerød (med skift dog) helt uden problemer i køretid og masser af plads på togene. Jeg forstår godt hvis man vælger at skære nogen af 10 min togene, det er overkapacitet i siddepladser, det er ihvertfald sjældent jeg står op og meget tit jeg sidder alene (men det kan der jo være andre grunde til, hehe)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

At DSB First laver fuck ups en gang imellem er ikke nogen nyhed. Men jeg synes ikke helt at jeg kan genkende det de skriver i artiklen med hensyn til strækningen Malmø-København. 5-10 minutters forsinkelser er der hver dag, men det er sjældent at det bliver til mere end det. I efterårsferien var der problemer, men det var pga. nogen sporarbejder på den danske side. Men jeg har ikke haft nogen anledning til at udfylde garantibiletter i lang tid. Nu har jeg første klasses månedskort, så der har jeg altid kunnet finde en siddeplads den sidste måneds tid. Der var et enkelt tog jeg måtte opgive at komme med fordi det var blevet helt indisk. Efter at der er kommet 10 minutters drift i myldretiden går det ikke helt så galt mere. Men jeg har bemærket at det flere gange sker at de kører med hele toge hvor fx. alle toiletterne er i stykker. Og nogen af dem lyder som gamle damptog, når de kører, fordi der er et eller galt med balanceringen af hjulene. Men jeg går og gruer for hvad der kan ske, hvis der falder sne.... Og hvornår var det at der skulle skiftes mellem DSB First og Veolia?? På det seneneste har det været ok tåleligt med driften - men det kan nemt gå meget mere galt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og hvornår var det at der skulle skiftes mellem DSB First og Veolia??
Den 11. december skifter det til Veolia. http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1570316/Ingen-vet-hur-mycket-dyrare-brotagen-blir.html Det er stadig uklart, hvor meget det bliver at køre over, eller om ekstra regningen tørres af direkte på skatteyderne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites