credde 0 Anmeld indhold Skrevet November 3, 2011 Hvordan i h...... beviser man dette? * Regeringen vil bekæmpe sort arbejde ved, at den enkelte borger betaler elektronisk for håndværkerydelser. Ved byggeopgaver på over 10.000 kroner bliver det borgerens ansvar at bevise, at der er betalt moms og skat. Selvom man får en faktura så kan man jo ikke bevise, at håndværkeren har betalt både moms og skat. Det er selvfølgelig fint at bekæmpe sort arbejde, men det er bedre at sætte skatten en hel del ned, så ikke lægen og ingeniøren bruger sin tid på at renovere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2011 Du må som håndværker jo heller ikke bygge noget selv, for dig selv, uden at betale skat af det. Når staten/kommunen tager luftfotos, får indberettet noget fra en håndværker eller andet, så har e personale til at sidde og undersøge om du selv har udført arbejdet og hvis du ikke har, så kan de fremover se om du har registreret det. ved tvivlstilfælde kan de jo afgøre om de mener det har kostet over eller under 10K og så skal du bevise det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2011 Hvordan i h...... beviser man dette? * Regeringen vil bekæmpe sort arbejde ved, at den enkelte borger betaler elektronisk for håndværkerydelser. Ved byggeopgaver på over 10.000 kroner bliver det borgerens ansvar at bevise, at der er betalt moms og skat. Selvom man får en faktura så kan man jo ikke bevise, at håndværkeren har betalt både moms og skat. Det er selvfølgelig fint at bekæmpe sort arbejde, men det er bedre at sætte skatten en hel del ned, så ikke lægen og ingeniøren bruger sin tid på at renovere... Omvendt bevisbyrde er generelt bare fucked up... Hele tankegangen om at man er skyldig til man selv beviser modsat er jo helt hul i hovedet... Hvordan skal jeg med sikkerhed vide at håndværkeren får betalt moms og skat, jeg har ikke adgang til hans regnskaber hvor jeg kan kontrollere det... De er jo helt væk derinde på borgen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mammut 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2011 Som jeg har forstået lovforslaget, kan man kun komme til at hænge på skat og moms, hvis man betaler kontant. Det er sværrere at skjule sort arbejde hvis der er elektronisk bevis for betalingen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2011 Som jeg har forstået lovforslaget' date=' kan man kun komme til at hænge på skat og moms, hvis man betaler kontant. Det er sværrere at skjule sort arbejde hvis der er elektronisk bevis for betalingen.[/quote'] Det er vi enige om, men effektivt set ulovliggør de brugen af deres egne trykte og ellers lovlige værdibeviser (kroner) og ydermere straffer mig for tredjemands handling... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2011 Du får dem bare til at dele regningen i flere dele....alle på under 10.000 :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2011 Som jeg har forstået lovforslaget' date=' kan man kun komme til at hænge på skat og moms, hvis man betaler kontant. Det er sværrere at skjule sort arbejde hvis der er elektronisk bevis for betalingen.[/quote'] Præcis - der ska betales med kreditkort således, at SKAT har muligheden for at sammenkøre dine betalinger med håndværkerens regnskab - altså så SKAT kan gennemskue forløbet... I Frankrig kører de det på en lidt anden måde ifm. køb af vin på landet - dér ska vinkøberen kunne vise en faktura eller kvittering på købet. Kan han ikke det, falder hammeren - også for vinbonden ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2011 Du får dem bare til at dele regningen i flere dele....alle på under 10.000 :D Skal vi gætte på der kommer til at gælde samme regler som for erhvervsdrivende hvor det er totalsummen uagtet at den betales henover flere regninger... Og hvor det er SKAT som summarisk bestemmer om regningerne hører sammen eller ej... Præcis - der ska betales med kreditkort således' date=' at SKAT kan sammenkøre dine betalinger med håndværkerens regnskab[/quote'] Men hvorfor skal staten bestemme hvordan jeg skal føre mine økonomisk transaktioner... De har givet mig et værdibevis i form af en mønt eller pengeseddel som jeg kan handle andre ydelser imod... Hvis jeg vil spare penge op hjemme i madrassen fremfor at de skal stå i en bank må det da være mig frit for så også at kunne anvende disse penge... Denne omvendte bevisbyrde er et skråplan som vi ser forsøgt lusket ind flere steder... Der er også raslen i krogene om at det kommer til at gælde i voldtægtssager... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites