CAC 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2011 Er jeg den eneste der ikke længere kan få personfradraget for min hustru eftersom hun ingen indkomst har? Jeg kan slet ikke finde det felt hvor jeg skal udfylde det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2011 Det er fordi det er afskaffet, pga. stort misbrug, og du derfor ikke længere kan få det. (så vidt jeg har forstået) skat.dk skriver: 2011: For 2011 er ægtefællefradraget afskaffet. http://skat.dk/skat.aspx?oId=1624718&vId=203981&search=ægtefællefradrag* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2011 Det er fordi det er afskaffet, pga. stort misbrug, og du derfor ikke længere kan få det. (så vidt jeg har forstået) skat.dk skriver: http://skat.dk/skat.aspx?oId=1624718&vId=203981&search=ægtefællefradrag* Tak for det, men den gælder jo for 2011, hvor jeg pt. rent faktisk har fradraget. Kan der være noget andet jeg har misset? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2011 Ægtefællefradraget blev afskaffet, så man ikke længere kunne få et ligningsmæssigt fradrag for sin ægtefælle uanset at hun havde indkomst eller ej. (det var en del af finansieringen af en skattepakke, og så var der jo ikke tabte stemmer i at fratage nogen muligheden for et ligningsmæssigt fradrag, når nu vi ikke kan stemme...). Det kan fortsat lade sig gøre at få sin ægtefælles uudnyttede personfradrag, hvis ægtefællen ingen indkomst har. Du skal nok kontakte SkatØresund for at få fradraget og du skal nok igen dokumentere at du er gift og at ægtefællen ingen indkomst - det er dog heldigvis nemt, da et familiebevis og dit udsagn er alt rigeligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2011 Ægtefællefradraget blev afskaffet, så man ikke længere kunne få et ligningsmæssigt fradrag for sin ægtefælle uanset at hun havde indkomst eller ej. (det var en del af finansieringen af en skattepakke, og så var der jo ikke tabte stemmer i at fratage nogen muligheden for et ligningsmæssigt fradrag, når nu vi ikke kan stemme...). Det kan fortsat lade sig gøre at få sin ægtefælles uudnyttede personfradrag, hvis ægtefællen ingen indkomst har. Du skal nok kontakte SkatØresund for at få fradraget og du skal nok igen dokumentere at du er gift og at ægtefællen ingen indkomst - det er dog heldigvis nemt, da et familiebevis og dit udsagn er alt rigeligt. Fornemt, mange tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PeterV 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2011 Ser din forskudsopgørelse rigtig ud - har du de rigtige beløb ?? SKAT benytter ikke automatisk dine beløb fra i år - i 2012 Så kom der svar fra SKAT. Den ekstra skat skyldes at AM bidraget nu er en del af skatte beregningen. Det betyder en markant forhøjet skat for alle. Mine fradrag er højere end sidste år og min indkomst en smule mindre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
pelle83 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2011 Nu sidder jeg så og prøver at opdatere. Er der nogen mulighed for at fjerne/ændre resntudgifter ved udenlandsk ejendom? Jeg ar et beløb stående i en rubrik jeg umiddelbart ikke kan ændre? er løsningen at ringe til skat øresund? Mvh Pernille Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2011 Nu sidder jeg så og prøver at opdatere. Er der nogen mulighed for at fjerne/ændre resntudgifter ved udenlandsk ejendom? Jeg ar et beløb stående i en rubrik jeg umiddelbart ikke kan ændre? er løsningen at ringe til skat øresund? Mvh Pernille Du kan - hvis beløbet er f.eks. er +20.000,- kr. - lave dit kørselsfradrag større. I den sidste ende bli´r det jo det samme. Mvh. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Defformero 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2012 Ægtefællefradraget blev afskaffet, så man ikke længere kunne få et ligningsmæssigt fradrag for sin ægtefælle uanset at hun havde indkomst eller ej. (det var en del af finansieringen af en skattepakke, og så var der jo ikke tabte stemmer i at fratage nogen muligheden for et ligningsmæssigt fradrag, når nu vi ikke kan stemme...). Det kan fortsat lade sig gøre at få sin ægtefælles uudnyttede personfradrag, hvis ægtefællen ingen indkomst har. Du skal nok kontakte SkatØresund for at få fradraget og du skal nok igen dokumentere at du er gift og at ægtefællen ingen indkomst - det er dog heldigvis nemt, da et familiebevis og dit udsagn er alt rigeligt. @anton Hvad med ægtefælles uudnyttede personfradrag og udbetaling af efterløn? Jeg får kones ægtefælles uudnyttede personfradrag, samt hun vil have sin efterløn udbetalt fra DK. Mister jeg så hendes uudnyttede personfradrag for 2012? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2012 Hej Marcello Eftersom efterløn er en skattepligtig indkomst i Danmark, vil din kone i 2012 bruge sit eget personfradrag, og der er så ikke noget personfradrag at overføre til dig. Jeg vil tro efterløn i relation til den nordiske overenskomst er at betragte som pension, og derfor vil der skulle betales dansk skat af efterlønnen i første omgang. Efterlønnen og den indeholdte skat skal så selvangives i Sverige. Er den svenske skat af den danske efterløn højere end den danske skat, kommer din kone til at skulle betale forskellen mellem dansk og svensk skat. Hvis den danske skat af efterlønnen er højere end den svenske skat af efterlønnen, vil der ikke blive nogen yderligere skat til betaling i Sverige. Så hvis den svenske skat er højest, kommer man samlet set til at betale svensk skat, og hvis den danske skat er højest, kommer du samlet set af med dansk skat. Vh Anton Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 27, 2014 Hvad mener du med at bundskat og mellemskat er steget????? procentsatserne er de samme i 2012 som i 2011. Skatteværdien af ligningsmæssige fradrag (herunder rente og befordringsfradrag) falder dog fra 32% til 31% - er det det som du blander sammen? I forbindelse med udarbejdelse af selvangivelsen 2013, faldt jeg - i min søgen efter den aktuelle procentsats for 2013 - over denne tabel (tabel 4): http://www.skm.dk/skattetal/statistik/generel-skattestatistik/marginalskatteprocenter-1993-og-1998-2014/ Den siger dog 32,7% for 2012 og 31,6% for 2013. :confused::confused::confused: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites