jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2011 Man kan vel få refunderet på kommunen i DK hvis man ikke får tilskudet i Sverige Nej det kan man ikke! Man skal have tilskuddet i Sverige hvis man bor i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
L_B_P 11 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2011 Når man arbejder i i DK og bor i Sverige har man sammer krav på tilskud som en Svensker har. Årsagen til mange Svenske tandlæger ikke kan finde ud af det, er at de skal indberette det manuelt via web siden hos forsikringskassen. Min tandlæg igennem 3 år nu har stadig lidt svært ved at finde ud af det hver gang jeg kommer og jeg må desværre minde hende om det gang på gang. Forsikringskassen sendte mig sidste gang jeg sprugte en udskrift fra deres hjemmeside om reglerne til tandlægen, som jeg så kunen give tandlægen når de nu ikke kunne finde ud af det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2011 Forsikringskassen sendte mig sidste gang jeg sprugte en udskrift fra deres hjemmeside om reglerne til tandlægen, som jeg så kunen give tandlægen når de nu ikke kunne finde ud af det. Kan du linke til det? Skal nemlig til tandlægen i morgen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2011 Lige en update. Var hos Ett+Ett tandhälsan i går og fik en undersøgelse og lavet en fyldning. 900 sek incl 4x røntgen. Var hos Christian som virkede dygtig, dog meget professionel i sin opførsel. Men assistenten var sød og flink. Ved betaling fik de kopi af mit kørekort og oplysninger på min danske arbejdsgiver. Fik at vide at jeg skulle ringe til Försäkringskassan og blive registreret som Gränsgångara, jeg ville så få et dokument jeg skal medbringe hver gang jeg skal til tandlæge. Fik sidste år og dette års tandvårdsbidrag = 600 kr rabat. Og fik at vide at regningen talte med i högkostnadsskyddet. Alt i alt fin service fra dem indtil videre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2011 Lyder som sort snak i mine ører. Jeg har aldrig haft noget med Försäkringskassan at gøre direkte. Og jeg skal ikke have noget dokument med når jeg går til tandlægen, og jeg har fået både tandvårdsbidrag og högkostnadskydd uden problemer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2011 De snakkede om det var nye regler.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2011 Update: Efter indsendelse af tilmelding til Försäkringskassan, har jeg modtaget et dokument: "Intyg om rätt til vårdförmåner i Sverige för personer bosatta i Sverige men försäkrade i ett annat EU/EES-land eller Schweiz". På den kan tandlægen se jeg har ret til tilskud.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fgd 10 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2012 tilmelding Update: Efter indsendelse af tilmelding til Försäkringskassan, har jeg modtaget et dokument: "Intyg om rätt til vårdförmåner i Sverige för personer bosatta i Sverige men försäkrade i ett annat EU/EES-land eller Schweiz". På den kan tandlægen se jeg har ret til tilskud.. Okay jeg har lige fået afslag med den begrundelse jeg KUN arbejder i dk og dermed er sikret i Danmark, hvad har du skrevet i din ansøgning der gjorde de accepterede den? Eller har du sendt noget andet med? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ice 10 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2012 Har været på samme mølle, de aner ikke hvad de taler om, men henvis dem til deres hjemmeside :-) link Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2012 Skrev ret præcist at jeg ville have tilsendt blanket 5164 som giver ret til visse tilskud.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites