Jump to content
ronny85

3000 kr. for tandlæge!

Recommended Posts

Når man arbejder i i DK og bor i Sverige har man sammer krav på tilskud som en Svensker har. Årsagen til mange Svenske tandlæger ikke kan finde ud af det, er at de skal indberette det manuelt via web siden hos forsikringskassen. Min tandlæg igennem 3 år nu har stadig lidt svært ved at finde ud af det hver gang jeg kommer og jeg må desværre minde hende om det gang på gang. Forsikringskassen sendte mig sidste gang jeg sprugte en udskrift fra deres hjemmeside om reglerne til tandlægen, som jeg så kunen give tandlægen når de nu ikke kunne finde ud af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsikringskassen sendte mig sidste gang jeg sprugte en udskrift fra deres hjemmeside om reglerne til tandlægen, som jeg så kunen give tandlægen når de nu ikke kunne finde ud af det.
Kan du linke til det? Skal nemlig til tandlægen i morgen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en update. Var hos Ett+Ett tandhälsan i går og fik en undersøgelse og lavet en fyldning. 900 sek incl 4x røntgen. Var hos Christian som virkede dygtig, dog meget professionel i sin opførsel. Men assistenten var sød og flink. Ved betaling fik de kopi af mit kørekort og oplysninger på min danske arbejdsgiver. Fik at vide at jeg skulle ringe til Försäkringskassan og blive registreret som Gränsgångara, jeg ville så få et dokument jeg skal medbringe hver gang jeg skal til tandlæge. Fik sidste år og dette års tandvårdsbidrag = 600 kr rabat. Og fik at vide at regningen talte med i högkostnadsskyddet. Alt i alt fin service fra dem indtil videre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som sort snak i mine ører. Jeg har aldrig haft noget med Försäkringskassan at gøre direkte. Og jeg skal ikke have noget dokument med når jeg går til tandlægen, og jeg har fået både tandvårdsbidrag og högkostnadskydd uden problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Update: Efter indsendelse af tilmelding til Försäkringskassan, har jeg modtaget et dokument: "Intyg om rätt til vårdförmåner i Sverige för personer bosatta i Sverige men försäkrade i ett annat EU/EES-land eller Schweiz". På den kan tandlægen se jeg har ret til tilskud..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tilmelding

Update: Efter indsendelse af tilmelding til Försäkringskassan, har jeg modtaget et dokument: "Intyg om rätt til vårdförmåner i Sverige för personer bosatta i Sverige men försäkrade i ett annat EU/EES-land eller Schweiz". På den kan tandlægen se jeg har ret til tilskud..
Okay jeg har lige fået afslag med den begrundelse jeg KUN arbejder i dk og dermed er sikret i Danmark, hvad har du skrevet i din ansøgning der gjorde de accepterede den? Eller har du sendt noget andet med?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites