Jump to content
larscph

Tag mod kortbetalinger på iPhone

Recommended Posts

Ja det er ikke gratis! Mon ikke prisen er sat ud fra hvad 'sådan noget koster'? Jeg kan ikke helt huske hvad Paypal skal have, men det er bestemt heller ikke billigt at modtage penge der... Edit - lidt pris sammenligning for andre services: PayPal - tager 3,4% + 2,60 dkk ved kreditkort betalinger. eWire tager 1,50 dkk + 2,45% plus 5 kroner for at overføre til bankkonto. Desuden koster det gebyr(!!) at have penge stående passivt hos eWire efter 12 mdr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gid jeg havde fundet på iZettle' date=' Square og Paypal. Det eneste jeg skulle sørge for var en skalérbar serverpark, nogle pomadefyre til at sælge det, og så kunne jeg side på min flade og indsamle procenter! :-D.[/quote'] Det er SÅ smart ja... Paypal yder dog noget for deres fee :) De kradsede penge ind fra en uærlig sælger for mig fx... Jeg tror umiddelbart ikke at iZettle yder anden service end at håndtere transaktionen, så det er alt andet lige nok en bedre forretning!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er SÅ smart ja... Paypal yder dog noget for deres fee :) De kradsede penge ind fra en uærlig sælger for mig fx... Jeg tror umiddelbart ikke at iZettle yder anden service end at håndtere transaktionen' date=' så det er alt andet lige nok en bedre forretning![/quote'] Til gengæld fraskriver du dig dine rettigheder mht. kreditkorthandel, når du tilknytter det til Paypal. Du accepterer at du ikke må trække en betaling tilbage på dit kreditkort, som er trukket gennem Paypal.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til gengæld fraskriver du dig dine rettigheder mht. kreditkorthandel' date=' når du tilknytter det til Paypal. Du accepterer at du ikke må trække en betaling tilbage på dit kreditkort, som er trukket gennem Paypal.[/quote'] Korrekt - men hvis man handler med private i udlandet er det imo en god løsning ift de andre muligheder der lige findes, f.eks. bankoverførsel hvor du er stort set uden muligheder hvis sælger snyder dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Korrekt - men hvis man handler med private i udlandet er det imo en god løsning ift de andre muligheder der lige findes' date=' f.eks. bankoverførsel hvor du er stort set uden muligheder hvis sælger snyder dig.[/quote'] Enig :) De er en gylden mellemvej, som alle har nem adgang :) Men er der ikke noget med at der er en service hvor køberen betaler summen ind til en mellemmand (i stil med Paypal), som sælger så kan se er indbetalt. Så når varen er leveret, frigiver sælger pengene til køber? Synes jeg har set nogen snakke om sådan en service, kan bare ikke huske hvad den hedder, om den bare er svensk eller om den er international.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men er der ikke noget med at der er en service hvor køberen betaler summen ind til en mellemmand (i stil med Paypal)' date=' som sælger så kan se er indbetalt. Så når varen er leveret, frigiver sælger pengene til køber? Synes jeg har set nogen snakke om sådan en service, kan bare ikke huske hvad den hedder, om den bare er svensk eller om den er international.[/quote']Escrow.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvordan få en dansk iZettle konti?

Så ankom min kortlæser sørme.... :) Fiks lille dims som plugges i telefonen - og vupti så kan man pludselig tage imod ganske store beløb. Jeg syn's sgu det er fikst - 2' date='75% eller ej... :)[/quote'] Fedt! Min også. Men jeg kunne kun lave en svensk konti :( da jeg jo har bopæls adresse i sverige. Jeg vil dog mest bruge den med dansk valuta og i danmark men det har ikke lykkes mig at oprette en dansk konti hos dem endnu. Nogen der har en ide til hvordan det kan lykkes? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites