Jump to content
Pelle!!

Min bil er stjålet, og der er nu gået over 30 dage.

Recommended Posts

Hej Jeg har brug for lidt sparring fra forumet da jeg ikke er helt sikker på hvad jeg skal göre i den her sag. Min er stjålet for 32 dage siden, jeg tog kontakt til moderna forsikring i går som fortalte mig at hvis jeg var heldig vil et eller andet fra firmaet kontakte mig denne uge måske eller senere, kan de tillade sig det?. Jeg har imellem tiden fået fra regning fra transportstyrlsen hvor jeg skal betale fordonskat, skal jeg avställa min bil eller skal jeg betale regning? Jeg har også fået regning fra moderna forsikring hvor jeg skal betale for de kommende 6 måneder, skal jeg betale eller lad vaere da bilen ikke er fundet endnu? Jeg har de sidste snart 5 uger köbt månedskort via skaanetrafikken for at pendle til arbejdet i dk, har jeg ret til noget godtgörelse fra forsikringsbolaget da jeg har fuld kasko/hel forsikring. På forhånd tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...skal jeg avställa min bil eller skal jeg betale regning?
Hvis du har meldt din bil stjålet til såvel politi som forsikringsselskab, ka det da kun gå for langsomt med at få den avställt IMO. Sagt på en anden måde - hva sku afholde dig fra det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke til moderna forsikring.. Men ja du skal afstille den, selvfølgelig skal du det... Nej du skal ikke betale skat på bilen.... Hvis du afstiller den, hvilket er logisk når den er stjålet, skal man heller ikke betale skat.. Jeg ville tage med forsikringen om resten.. Normalt hedder det sig, at der skal gå 30 dage fra man har meldt tyveriet til forsikring/politi til forsikringssagen kan påbegynde, medmindre den er fundet selvfølgelig... Og så kunne jeg forestille mig, at det er en masse papirer frem og tilbage om diverse ting og sager...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med dig. Jeg fik selv min bil stjålet for 2,5 år siden og vil ikke modtage erstatning fra IF da de siger at nyere biler ikke kan stjæles da de har staredspære og denne ikke kan brydes, derfor anbefaler jeg du tager kontakt til en advokat. Du skal sende begge dine regeringsattester den blå og den gule samt alle dine nøgler til bilen til dit forsikringsselskab, ligeledes anbefaler jeg du får en udskrift fra sælger på hvor mange nøgler du modtog til bilen da du købte den og sender den med. Bilen kan du godt afstille det har ingen betydning du skal også betale din forsikring men den kan blive nedsat

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Kim Efter jeg læste din "historie" for noget tid siden, spurgte jeg faktisk IF om min RS6 kunne stjæles, det ville de ikke direkte svare på i emailen. Men de svarede i telefonen at moderne biler godt kan stjæles. Og jeg er ret sikker på at Polisen kan bekræfte at der dagligt stjæles moderne biler med startspærrer.......så det er mystisk at du ingen penge får!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Meget men' date=' jeg kan heller ikke få deres udtagelse på skrift. de påstår jo stadig jeg fik 3 nøgler selvom sælger siger og skriver jeg kun fik 2 derfor får jeg ingen erstatning.[/quote'] Det betyder jo, at hvis man mister en nøgle, samtidig med at man mister bilen. Har man mistet retten til erstatning....jeg ved hvor mine nøgler er idag, men kunne da nemt miste en i et flyttelæs....scary!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer, og Pelle måske især. Jeg fik også nakket min bil. Fra Parkeringspladserne overfor Tårnby centeret på den anden side af englandsvej. Anyway, mit selskab Sveland, har så brugt de 30dage +20 dage mere på at udbetale penge, og der var en masse papirnusseriproblemer, forkerte adresser osv. men nu har jeg da fået pengene ud, dog 20.000 mindre end forventet, og det kunne jeg så ha taget op med handelskammeret, meeen been there once, of jeg fik 1500 mere ud + 3 ugers vente tid mere, det var ikke pengene værd. Jeg vil dog sige at jeg fik melding om at den skulle afstilles, og jeg fik min rest-forsikring igen. Og min bil (lupo 3l) også er udstyret med startspærre, men det var intet problem. Men jeg er mildt sagt meget lidt imponeret over Sveland, så jeg ville forsøge Moderna eller Läns efter denne omgang. Men hvad er dit indtryk af Moderna? og hvor længe har du været hos dem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaok, min erfaring siger mig at man først oplever medaljen når de skal til at punge ud. Det er ikke første forsikringsselskab jeg har krydset klinger med. Jeg slæbte arriva i retten fordi de lodret løj om en sag jeg havde med dem, og da de selv stod for håndtering af deres egne forsikringssager var jeg nød til at gå hele vejen. Chef Juristen ringede mig så også op og spurgte om ikke jeg var interesseret i et forlig på 100% :D så får man ik sin retmæssige vilje, sagsøg lortet (småsag)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

lyder fame ik sjovt det du har prøvet,har godtnok hørt om andre der har prøvet det samme som dig her i Sverige,og jeg bryder ikke om at forsikrings selskaberne er så mistænksome over for deres kunder. Man kan sige at " tyv tro hver mand stjæler" eller ! :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre haft rigtig mange skadesager. Mest indbrud i hus og bil og garage. Moderna har været såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå længe om at sagsbehandle hver eneste sag. De lover i telefonen at man får svar lige om lidt og så skifter de sagsbehandler og så går tiden igen. Derudover ændrer de priser på forsikringerne efter forgodt befindende, men det er der en hel tråd om herinde også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites