Juka 10 Anmeld indhold Skrevet October 15, 2011 Hej! Er der nogen der ved om man kan gøre noget for at blive slettet fra den sorte hul som kalder sig selv kronofogden...?? Sagen er sådan at da jeg flyttete fra Sverige videre sydpå for par år tilbage, fulgte en regning aldrig med dernede... Jeg troede at alt var betalt og at det var dét, men den kom så da jeg flyttede til DK igen sidste år.... Jeg har så betalt den og troede alt var iorden, indtil her for nogle dage siden, hvor jeg ville have boliglån i sverige igen... Jeg fik så at vide at jeg er, undskyld sproget, på røven de næste 3 år pga en betalningsanmarkning...... Jeg har skrevet til kronofogden og prøvede at forklare situationen, osv, men de tror åbenbart ikke på at en forbandet regning kan glemmes, mistes, ikke nå til en osv... Er der nogen herinde som har "erfaring" med det og er de sluppet ud af det l*** før tid, og hvordan..?? P.S. Undskyld sproget, men jeg er bare frustreret nu.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2011 Det man kan gøre, er at undgå overhovedet at komme i det sorte hul som kalder sig selv konofogden. Der er ikke andet at gøre end at vente de 3 år. Ang. bolioglån, kan du jo prøve at overtale långiveren, de er nok nemmere at tale med. Eks. hvis du kan bevise stabil indkomst og at hele skylden ved kronofogden er betalt ud, og hvad skylden egentlig var i første omgang osv., så kan långiveren måske vælge at se gennem fingre med det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2011 Prøv evt. at snakke med dem som du skyldte pengene i første omgang. Jeg mener godt de kan trække deres sag hos kronofogden tilbage igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2011 Det man kan gøre, er at undgå overhovedet at komme i det sorte hul som kalder sig selv konofogden. Der er ikke andet at gøre end at vente de 3 år. Ang. bolioglån, kan du jo prøve at overtale långiveren, de er nok nemmere at tale med. Eks. hvis du kan bevise stabil indkomst og at hele skylden ved kronofogden er betalt ud, og hvad skylden egentlig var i første omgang osv., så kan långiveren måske vælge at se gennem fingre med det. Jeg fik godkendt lånet, lige inden de fandt ud af det med anmarkninger :(... Jeg kan ikke forstå at de bare kan nægte mig lån pga en lille regning som for længst er betalt... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2011 Prøv evt. at snakke med dem som du skyldte pengene i første omgang. Jeg mener godt de kan trække deres sag hos kronofogden tilbage igen. Jeg prøver, selvom det godt nok ser håbløst ud... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2011 Jeg fik godkendt lånet' date=' lige inden de fandt ud af det med anmarkninger :(... Jeg kan ikke forstå at de bare kan nægte mig lån pga en lille regning som for længst er betalt... :([/quote'] Det er hvad der afskrækker folk for overhovedet at komme i KFM (Kronofogdemyndigheten) :) Du må da erkende at du på alle måder vil gøre alt for nogen sinde at havne i KFM igen, right? :) Har selv været i samme situation (selvforskyldt, dumhed/stædighed betaler sig ikke altid, mente ikke jeg skulle betale rykkergebyr for svensk selvangivelse, som er på hhv. 1000, 3000 og 5000 SEK). Fik godkendt lånet, men banken kom efterfølgende og sagde at de lige havde glemt at se at jeg jo havde en anmærkning. Jeg betalte de penge jeg skyldte, fik KFM til at sende mig på skrift at alt gæld var betalt, og så gik banken med til at låne pengene alligevel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2011 Det er hvad der afskrækker folk for overhovedet at komme i KFM (Kronofogdemyndigheten) :) Du må da erkende at du på alle måder vil gøre alt for nogen sinde at havne i KFM igen, right? :) Har selv været i samme situation (selvforskyldt, dumhed/stædighed betaler sig ikke altid, mente ikke jeg skulle betale rykkergebyr for svensk selvangivelse, som er på hhv. 1000, 3000 og 5000 SEK). Fik godkendt lånet, men banken kom efterfølgende og sagde at de lige havde glemt at se at jeg jo havde en anmærkning. Jeg betalte de penge jeg skyldte, fik KFM til at sende mig på skrift at alt gæld var betalt, og så gik banken med til at låne pengene alligevel. Tro mig, vil aldrig igen have noget at gøre med KFM :D... Jeg skriver et stort brev til banken igen og håber på det bedste... Ellers må prøve andre banker.. Håber der er nogen herinde som kender en bankmand som evt. kunne se igennem fingre med den anmarkning, hvis jeg skaffede alt info om at jeg har betalt alt..:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2011 Vi har været i samme situation herhjemme.... Vi anede ikke at der var en betalingsanmærkning på manden.... Først da vi skulle til og låne til en bil, fandt vi ud af det... De sender åbenbart ikke lige en information ud om at nu er man havnet i kronefogeden.. Mandens gik på en p-bøde, hans eks havde fået i hans bil (som hun har stjålet fra ham) - denne regning var gået hjem til hans tidligere adresse i Sverige, selvom han på daværende tidspunkt havde flyttet og skiftet adresse til DK... og eksen sender åbenbart ikke regningen til ham... tror det drejede sig om 600 svkr.. denne blev også betalt, så snart vi fandt ud af det... men ak ingenting at gøre.... Så vi ahr pænt ventet - og det er så til november i år, vist nok, det bortfalder for os... heldigvis.. Vi har så haft mulighed for at kunne låne til bil alligevel (vi har ikke købt hus eller lej) da banken ikke tog betalingsanmærkningen så tungt, efter de fik at vide hvad det var, hvordan det kom og at den er betalt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2011 Hører jævnligt en reklame for et selskab der hedder noget i stil med Lendo. De er vist ret large mht udlån. Men hvad det så koster har jeg ikke undersøgt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2011 Hører jævnligt en reklame for et selskab der hedder noget i stil med Lendo. De er vist ret large mht udlån. Men hvad det så koster har jeg ikke undersøgt. Ja det er lidt det man også skal passe på med.. Mange selskaber er large med betalingsanmærkninger, tilgengæld har de også en meget høj rente.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2011 Ja det er lidt det man også skal passe på med.. Mange selskaber er large med betalingsanmærkninger' date=' tilgengæld har de også en meget høj rente..[/quote'] Men det er så det man må gøre op med sig selv. Betale eller vente Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2011 Men det er så det man må gøre op med sig selv. Betale eller vente Tja, medmindre man kan finde en god bank.... Vi betaler almindelige renter... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2011 Tja, ikke andet at gøre end at jeg må prøve og snakke med forskellige banker, prøve at forklare, og så se om det lykkes... Tak for jeres inputs dog, skal nok skrive hvis jeg får held med det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites