coolio 10 Anmeld indhold Skrevet October 11, 2011 hvad betaler i, jeg var til tandlægen i går, fik røngten foto, og alm eftersyn , dvs fjernelse af tandsten, regning 1040kr sv, så er det vist osse betalt, hvad gir i andre i sverige for et alm tand eftersyn og fjernelse af tandsten, det var hos tandlægen på lindeborg jeg var, folktannvården. jeg regner med at gå som i dk, 3 gange årligt, men ikke til den pris tror jeg, nok billigere i dk, og ja ved godt røngten er dyrt, så det skal selvfølgelig trækkes fra fortsat god dag til jer alle Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Busk 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Godt nok dyrt...Har du fået taget røntgen af samlige tænder....? Skal "normalt" koste omkring 500-600 SEK inkl. røntgen af en/to tænder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
coolio 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 fik taget røngten, da jeg ikke har været hos tandlægen før, så går ud fra at det var alle tænder ja, men gir det et forsøg mere, og hvis regningen for en tandrensning, og fjernelse af tandsten igen løber op i den sum, så er det slut med tandlæge i sverige for min del Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Du har vel fået taget et komplet billede af alle tænder så koster det lidt ekstra. Det er vist meget normalt når man starter et nyt sted. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 hvad betaler i, jeg var til tandlægen i går, fik røngten foto, og alm eftersyn , dvs fjernelse af tandsten, regning 1040kr sv, så er det vist osse betalt, hvad gir i andre i sverige for et alm tand eftersyn og fjernelse af tandsten, det var hos tandlægen på lindeborg jeg var, folktannvården. jeg regner med at gå som i dk, 3 gange årligt, men ikke til den pris tror jeg, nok billigere i dk, og ja ved godt røngten er dyrt, så det skal selvfølgelig trækkes fra fortsat god dag til jer alle Er ikke tandlæge, men DKK 800 for flere billeder, tandrensning og undersøgelse lyder billigt i mine øre! Siden jeg flyttede til SV har jeg sparet en del penge på tandlæge, det er jeg ikke i tvivl om. F.eks kostede en ny porcelænstand kun SEK 5.000,- det er langt under prisen i DK. Den sidste regning jeg husker fra DK, var for undersøgelse og tandrensning, det gav jeg DKK 600 for, uden de billeder du fik taget, og dette er 6 år siden. Tror ikke det er blevet billigere siden. Fandt denne: http://www.tandlaegeforeningen.dk/Patienter/~/media/TdlNet/faglig_info/honorartabel/honorartabeller_011011.ashx Et billede koster 131,- og de tager vist 4, ikke....alene det er jo DKK 520,- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Priser / regler http://www.forsakringskassan.se/privatpers/tandvard Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 er din regning ikke splittet op, så du kan se hvad du har betalt for hvad ? det var den jeg fik sidst. Jeg fik taget røntgen af alle tænder, samt ekstra af en tand, og fik renset tænder og det blev 1400 SEK. Syntes jeg var helt ok Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Jeg plejer at give 5-600 sek for et basis-eftersyn inkl röntgen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 I Dk betaler jeg ca. 200 D.kr. for en tandrens. Da jeg første - og sidste - gang fik renset mine tænder herovre, måtte jeg b(l)øde 1400 Sek. Forskellen ligger nok i, at hos ''min'' Svenske tandlæge, er det en tandteknikker der udfører polering/eftersyn o.s.v., o.s.v., og det tog ca. en time. I Dk udfører tandlægen arbejdet, og jeg er ude af døren på små ti minutter med fine rene bisser :th2: Men jeg må tilslutte mig, at de ''større indgreb'' kan du spare på herovre :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
coolio 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Jeg, takker for svarene, og gir det en chance mere, jeg håber at det blot var røntgen som sagt der var den dyre del af regningen, det fremgår ikke eksakt at der indgik røntgen på regningen desværre, men der står spec 101: basundersøkning, og diagnostik, pris 660kr, og så spec nr 341: sjukdomsbehandlende åtgårder av paradentol sjukdom, el peri implant, mindre omfattning pris 380kr, samlet 1040 Så spændt på hvad den næste regning blir på,, for en alm tandrensning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Jeg betaler 620 sek for en tandrensning inkl. alt - det er hos hygiejnisten, og altså ikke foretaget af selve tandlægen. Der er så også inkluderet polering og alt muligt gejl. Det tager ca 45-60 min. Alt efter hvor hærget mine tænder er. Blev selv overrasket over prisen første gang, men igen - prisen på de 250 kr. fra DK, hvor det er tandlægen der lige går tænderne igennem på 10 min. Så syns jeg det er ganske fornuftigt. De er virkelig grundige herovre, så igen - jeg syns det er en fornuftig pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
coolio 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Næste gang, fik jeg at vide skal jeg ind til hygiejnisten, så må vi se om jeg der kommer af med samme sum, 600kr er ok pris, men heller ikke meget derover synes jeg man skak lægge for et alm tandeftersyn med rens olign Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Forskellen ligger nok i, at hos ''min'' Svenske tandlæge, er det en tandteknikker der udfører polering/eftersyn o.s.v., o.s.v., og det tog ca. en time. I Dk udfører tandlægen arbejdet, og jeg er ude af døren på små ti minutter med fine rene bisser :th2: Man kan vel spørge sig selv, om du får en lige så grundig behandling hos den danske på "små ti minutter" som hos den svenske tandhygienist, som er uddannet til det. Jeg betalte vist 1400 sidst for en undersøgelse, røntgen af alle samt en meget grundig tandrensning med ultralyd (meget behageligt) - og det var efter en alt for lang tandlægepause... Hos en tandhygienist i Helsingborg betalte jeg 880 for kun tandrensningen. Undersøgelse hos tandlægen der mener jeg kostede omkring 500. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Man kan vel spørge sig selv' date=' om du får en lige så grundig behandling hos den danske på "små ti minutter" som hos den svenske tandhygienist, som er uddannet til det.[/quote'] Helt sikkert ikke, men nu handlede det ikke om grundighed, men om pris - generelt Jeg ville 100 procent kun gå til den Svenske hvis det ikke var helt så dyrt, da behandlingen er langt grundigere. Men da jeg vælter flere liter kaffe i mig dagligt, og samtidig er ryger (HOST), kan jeg ikke nøjes med et til to besøg årligt. Jeg får derfor en ''omgang'' i Dk cirka hver 3. måned :) Hertil skal måske lige nævnes, at min Danske tandlæge også smider et ''gratis'' eftersyn ind ved hvert 2. besøg - noget at sige til, at jeg har brugt hende i 15 år :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2011 Prisen for et røngtenbillede varierer meget, der er ikke nogen standardpris. Et "alm." billede kan koste fra 110,- til 230,- alt afhængig af tandlægen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
coolio 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2011 Har været i kontakt med tandlægen, og de fortæller mig at en alm tandrensning koster mellem 400-700kr, afhængig af hvor svært det står til! Så det er prisen hos folktandvarden i malmö Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2011 Jag begriper inte det här med att betala för röntgenbilder? En vanlig undersökning kostar ca 600 hos min tandläkare, men där är inga specifikationer för röntgen. Är det digitala bilder eller den "gamla" sorten ni menar? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2011 hvad betaler i, jeg var til tandlægen i går, fik røngten foto, og alm eftersyn , dvs fjernelse af tandsten, regning 1040kr sv, så er det vist osse betalt, hvad gir i andre i sverige for et alm tand eftersyn og fjernelse af tandsten, det var hos tandlægen på lindeborg jeg var, folktannvården. jeg regner med at gå som i dk, 3 gange årligt, men ikke til den pris tror jeg, nok billigere i dk, og ja ved godt røngten er dyrt, så det skal selvfølgelig trækkes fra fortsat god dag til jer alle Var selv til en tandrensning på en alm FTV for en uge siden og skulle kun af med 400 SEK. Jeg ved ikke om der er forskel på priser på de forskellige FTV eller om de takserer efter forskellige faktorer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Katrin 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2011 Jeg, takker for svarene, og gir det en chance mere, jeg håber at det blot var røntgen som sagt der var den dyre del af regningen, det fremgår ikke eksakt at der indgik røntgen på regningen desværre, men der står spec 101: basundersøkning, og diagnostik, pris 660kr, og så spec nr 341: sjukdomsbehandlende åtgårder av paradentol sjukdom, el peri implant, mindre omfattning pris 380kr, samlet 1040 Så spændt på hvad den næste regning blir på,, for en alm tandrensning Som du kan læse ud af din regning, har du jo fået lavet mere end et eftersyn og en tandrensning - deraf den højere pris.... De 380 kr er jo for en paradentol behandling og de 660 for eftersyn og tandrensning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites