hrohibil 10 Anmeld indhold Skrevet October 9, 2011 Hey Sorry for at jeg poster dette, da jeg er sikker på at det er blevet spurgt om før, kunne bare ikke hitte noget. Jeg har endelig fået mig en 2.0 diesel bil. Så mit spørgsmål er, hvor er det billigst at tanke diesel henne, DK eller S?? Hvis Sverige, så hvilke tank stationer?? Bor i Helsingborg. Hilsen H Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2011 Hvis man skal stole på priserne på hhv. http://www.bensinpriser.se/sk%C3%A5ne-l%C3%A4n/helsingborg og http://fdmbenzinpriser.dk/searchprices/5/T%C3%A5rnby og omregner den svenske pris til danske kroner, er det en anelse billigere i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 Hvis du tilrettelægger din tankning efter de danske selskabers daglige priskrige, så vil det altid kunne betale sig at tanke diesel i DK. Benzin er sjældent billigere i DK end i S, selv hvis der er (normal) priskrig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 Det er en smule billigere i DK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 Hvis man kender sine tankstationer i DK nogenlunde synes jeg det er en del mere en bare en smule man sparer på diesel. svinger omkring 70-100 øre DKK per liter besparelsen er på og derfor tanker vi aldrig i Sverige. Er man heldig er det ikke umuligt at nærme sig halvanden krone i besparelse engang i mellem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 Nu kender jeg ikke den normale dagspris på diesel... Men den har været under en 10'er på Jet ude på Amager flere gange i sidste uge... Det er da OK. Samme tank har i øvrigt ofte oktan 95 til cirka samme pris som i Sverige - ind imellem endda billigere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guma 10 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 Jeg tanker hele tiden i Danmark, da det er billigere i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 Det er en smule billigere i DK Jeg synes at ca. 1,5sek i snit per liter er mere end en smule. gennemsnitsprisen for diesel i SE (de sidste 6 mdr) er vel 13,75 SEK og jeg synes dagligt jeg finder Diesle priser i DK til omkring 10DKK (12,25-12.5 SEK) og nogengange billigere.(9,65-9,85 DKK) Så mit indtryk er helt klart at man får mest diesel for pengene i DK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Nu kender jeg ikke den normale dagspris på diesel... Men den har været under en 10'er på Jet ude på Amager flere gange i sidste uge... Det er da OK. Samme tank har i øvrigt ofte oktan 95 til cirka samme pris som i Sverige - ind imellem endda billigere. Findes der kun en Jet på hele Amager? I så fald - hvor ligger den henne..? ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Findes der kun en Jet på hele Amager? I så fald - hvor ligger den henne..? ;-) Ved der ligger en på Vermlandsgade som jeg kører forbi på vej til/fra arbejde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Findes der kun en Jet på hele Amager? I så fald - hvor ligger den henne..? ;-) Jeg har ingen anelse om hvor mange Jet stationer der er på Amager... :) Men den man naturligt kommer forbi når man kører fra ude ved Lufthavnen og kører ind mod city via Amager Strandvej og over Christianshavn.... Det er præcist den briped viser som jeg tænker på :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Jeg har ingen anelse om hvor mange Jet stationer der er på Amager... :) Der er 2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Var NØDT til at tanke lidt i SE idag, og derfor kom af med 14,34 SEK/ltr hos preem, og humøret blev ikke bedre af at se prisen hos OK benzin i DK på 9,66 DKK!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Løsningen er at køre i benzinbil.. Der er prisforskellen mindre ;) 330i Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alexzuz 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Der er 2 Det er faktisk tre, hvis man kører fra ved lufthavnen og fortsætter via indenrigsterminalen, drejer til venstre af Amager landevej så ligger der en JET på venstre hånd en kilometers penge nede af vejen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2011 Nu f.eks. 11.15 dkk per liter 95 oktan på omtalte Jet her til morgen... Det svarer vel til 13.75 sek cirka? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2011 Min erfaring er at det i 9 af 10 tilfælde er Petro ved Metro der er billigst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2011 Min erfaring er at det i 9 af 10 tilfælde er Petro ved Metro der er billigst.Det er så ikke min erfaring! Synes ofte Petro er dyrere end de to på Vasbygade. Shell på Roskildevej (krydset Peter Bangs Vej/Roskildevej) plejer også at følge godt med ned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2011 Det er så ikke min erfaring! Synes ofte Petro er dyrere end de to på Vasbygade. Shell på Roskildevej (krydset Peter Bangs Vej/Roskildevej) plejer også at følge godt med ned. Enig der angående Petro. Min erfaring er så at OK benzin er oftest den biliigst. Fx tidligere idag var prisen på 11,15 de fleste steder og jeg tankede for 9,66 hos OK på Hillerødgade ved ydre Nørrebro Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2011 Den mest besynderlige oplevelse ved brændstofpriser er nok den man får i Vasbygade ved H.C. Ørstedsværket. Der ligger tre tankstationer lige dér som man med god vilje kan sige, at man kan se én når man står på en anden. Selvom de ligger så tæt, så er det ikke helt ualmindeligt, at prisen på diesel kan have en forskel på op til én krone. Go figure... Og alligevel er der nogen som tanker på den dyre, mens den anden er billigere... Go figure twice... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2011 Det er en smule billigere i DK Hvis en smule svarer til mellem 5 og 7 procents forskel på diesel - så ja. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2011 Og alligevel er der nogen som tanker på den dyre' date=' mens den anden er billigere... Go figure twice... [/quote'] Det kunne hænge sammen med, at folk har firmakort, hvor standerprisen er ligegyldig grundet en storkundeaftale Ja jeg har haft sådan et kort... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2011 Det er også tydeligt at se, at der er større konkurrence imellem benzinselskaberne i Danmark end i Sverige... Eller skal man udtrykke det således, at karteldannelsen har det bedre i Sverige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2011 Det er også tydeligt at se' date=' at der er større konkurrence imellem benzinselskaberne i Danmark end i Sverige... Eller skal man udtrykke det således, at karteldannelsen har det bedre i Sverige...[/quote']Eller hvad man taber på karussellerne (biler) skal man have ind på gyngerne (brændstof). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2011 Eller hvad man taber på karussellerne (biler) skal man have ind på gyngerne (brændstof). Her må du mene den svenske stat? Det er ikke (umiddelbart) den svenske stats skyld, men derimod benzin firmaerne, som har øget deres marginaler kraftigt. Der stod en artikel om, at de havde chok-hævet marginalerne med op til 60% http://www.svd.se/naringsliv/mackdod-ger-okad-vinst_6031789.svd "På två år har bensinbolagen höjt intäkterna per liter bensin med över 60 procent. I januari i år gick i snitt 1:12 kronor av varje såld liter ned i bolagens fickor mot 0,69 kronor i januari 2009. Detta ger bensinbolagen i Sverige hundratals miljoner i ökade intäkter trots att konsumtionen har minskat kraftigt." Det virker jo som om, der ikke er speciel stor konkurrence - eller man snakker meget sammen... Lidt ligesom bankerne... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites