Kvalm 13 Anmeld indhold Skrevet October 8, 2011 Den megen aktivitet med helikoptere og fartøjer skyldtes en grundstødning. På linket findes lidt om sagen samt et filmclip: http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1558020/Bat-med-trettio-passagerare-pa-grund.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2011 2 store mobilkraner hænger ud over båden, som overvåges af Kustbevakningen: www.sydsvenskan.se/malmo/article1558219/Bargning-pagar-av-fiskebaten.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 Er det bare mig eller er det total spild af skattepenge dét der? 3 helikoptere, flere redningsbåde, en lodsbåd og fuldt opbud på land....for en gammel båd der ligger 5m fra land..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 De tog bare ingen chancer og kunne ikke vide hvad der var ved at ske og hvor dybt osv. = "better safe than sorry"! Så et klip fra redningen på Skånskan.se - der var ret store bølger. Er det bare mig eller er det total spild af skattepenge dét der? 3 helikoptere, flere redningsbåde, en lodsbåd og fuldt opbud på land....for en gammel båd der ligger 5m fra land..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 Nej.....det er bare små skvulp. Når man har prøvet 17m bølger i Nordatlanten, så trækker man bare på smilebåndet..... Når man falder ud af sin køje fordi skibet dykker i en bølgedal, er noget man ikke glemmer.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 Er det bare mig eller er det total spild af skattepenge dét der? 3 helikoptere, flere redningsbåde, en lodsbåd og fuldt opbud på land....for en gammel båd der ligger 5m fra land..... Ja det virker lidt overdramatiseret - helikopterne afløste hinanden on the run, ku vi se her fra VH. Igår var vi så forbi på Ön, da de løftede båden ud fra klipperne med et par mobilkraner. Jeg harmes lidt over, at der ikke gøres en indsats for at fjerne kutteren ved broen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 Er det bare mig eller er det total spild af skattepenge dét der? 3 helikoptere, flere redningsbåde, en lodsbåd og fuldt opbud på land....for en gammel båd der ligger 5m fra land..... Har først opdaget denne tråd nu og forarges ligeså over rangen af idioti og pengespild. Ved Ön sender de helikoptere for en båd 5 meter fra land, hvor samtlige ombordværende havde rednigsvest på og vandet er varmt nok til at overleve i timevis. Man skal være multihandikappet (især mentalt) og have bundet en sten om halsen i stedet for en redningsvest for at omkomme i den situation. Her ved Scaniabadet i Västra hamnen så vi 3 mand ude i kajakker på ca. samme tid og dermed samme vejr. Skal vi også til at sende helikoptere hver gang der er en som kæntrer i kajak?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 Det går op for mig at det må være redningstjenesternes svar på Kops!: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 Det går op for mig at det må være redningstjenesternes svar på Kops!: OT...Kops! kan anbefales, hvis man ikke har set dette mesterværk! ;) Nå - back on-topic. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2011 OT...Kops! kan anbefales, hvis man ikke har set dette mesterværk! ;) Nå - back on-topic. +1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2011 Har først opdaget denne tråd nu og forarges ligeså over rangen af idioti og pengespild. Ved Ön sender de helikoptere for en båd 5 meter fra land, hvor samtlige ombordværende havde rednigsvest på og vandet er varmt nok til at overleve i timevis. Man skal være multihandikappet (især mentalt) og have bundet en sten om halsen i stedet for en redningsvest for at omkomme i den situation. Her ved Scaniabadet i Västra hamnen så vi 3 mand ude i kajakker på ca. samme tid og dermed samme vejr. Skal vi også til at sende helikoptere hver gang der er en som kæntrer i kajak?? Jeg vil sige at 3 helikoptere virker lidt ekstremt når man har både på plads og de har redningsveste på, men at vælge både i stedet for kranen synes jeg ikke nødvendigvis er idioti. Og ang. det med helikopterne til folk i kajak og andet, så mener jeg at de redder en del mennesker, som er rigtigt klædt på, men stadig er nødstedt. Denne XKCD er egentligt ret passende ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2011 Måske søredningen var nervøs for at forliset sku eskalere. Ret utroligt hvor hårdt "vand" og brænding ka optræde: http://www.jv.dk/artikel/1209182:Varde--Hollandsk-sejlbaad-strandede-paa-djaevlerevet-ved-Blaavands-Huk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2011 Der er nu også en bette forskel på Nordsøen og Øresund..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2011 Der er nu også en bette forskel på Nordsøen og Øresund Uden tvivl - eller andet hav: www.bt.dk/udland/her-taber-det-synkende-skib-endnu-en-container Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2011 Ja....men det er alligevel vildt så godt de containere hænger sammen. Men jeg forstår ikke den hype omkring olie forurening....det ser grimt ud, men er jo helt naturligt og det forsvinder med tiden uden at gøre skade. Sådan er naturen bare.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2011 Men jeg forstår ikke den hype omkring olie forurening....det ser grimt ud' date=' men er jo helt naturligt og det forsvinder med tiden uden at gøre skade. Sådan er naturen bare....[/quote'] "Dyr" har ikke din interesse, ser jeg - der går ret mange fugle til ifm. sådan en olieforurening ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2011 Der går også mange gibbonaber til ved et vulkanudbrud på Sumatra.... Sådan er det bare.... De store øgler gik til for 65mill år siden og det samme kommer til at ske med os...Menneskets grundlæggende kundskaber virker desværre som et vildskud fra naturens side på en måde så den ikke kan styre en enkelt race....vi er for kloge og for mange... og vi er desværre værre end rotter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2011 Der går også mange gibbonaber til ved et vulkanudbrud på Sumatra Problemet er blot det forhold, at når fuglene smøres ind i olie, lider de som ind i helvede, inden de endeligt dør... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2011 Knap så meget som når jeg ser mit skattetræk hver måned..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2011 Knap så meget som når jeg ser mit skattetræk hver måned..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2011 Ja....men det er alligevel vildt så godt de containere hænger sammen. Men jeg forstår ikke den hype omkring olie forurening....det ser grimt ud' date=' men er jo helt naturligt og det forsvinder med tiden uden at gøre skade. Sådan er naturen bare....[/quote'] Prøv at spørge BP og fiskerne i den Mexikanske Golf - måske de har et andet syn på sagen? Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2011 det gør jo ikke skade, men de taber penge på det...der er forskel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2011 Ka' se, der er en dansk Merlin helicopter med. Overkill med 3 helicoptere kan nok diskuteres. Men var den danske SAR helicopter ikke sendt dertil, var de alligevel fløjet et andet ligeså pengeslugende sted hen, i manges øjne, i øvelsesøjemed. På deres 3 døgnsvagt SKAL de ud og flyve øvelsesmissioner hvis ikke RIGTIGE missioner, et for mig ukendt antal gange. Så sandsynligvis ryger der ikke nødvendigvis flere penge ud af vinduet, end der i forvejen ville have gjort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites