Jump to content
Kvalm

Clip fra dagens søredning ved småbådshavnen nord for broen

Recommended Posts

De tog bare ingen chancer og kunne ikke vide hvad der var ved at ske og hvor dybt osv. = "better safe than sorry"! Så et klip fra redningen på Skånskan.se - der var ret store bølger.

Er det bare mig eller er det total spild af skattepenge dét der? 3 helikoptere, flere redningsbåde, en lodsbåd og fuldt opbud på land....for en gammel båd der ligger 5m fra land.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det bare mig eller er det total spild af skattepenge dét der? 3 helikoptere, flere redningsbåde, en lodsbåd og fuldt opbud på land....for en gammel båd der ligger 5m fra land.....
Ja det virker lidt overdramatiseret - helikopterne afløste hinanden on the run, ku vi se her fra VH. Igår var vi så forbi på Ön, da de løftede båden ud fra klipperne med et par mobilkraner. Jeg harmes lidt over, at der ikke gøres en indsats for at fjerne kutteren ved broen :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har først opdaget denne tråd nu og forarges ligeså over rangen af idioti og pengespild. Ved Ön sender de helikoptere for en båd 5 meter fra land, hvor samtlige ombordværende havde rednigsvest på og vandet er varmt nok til at overleve i timevis. Man skal være multihandikappet (især mentalt) og have bundet en sten om halsen i stedet for en redningsvest for at omkomme i den situation. Her ved Scaniabadet i Västra hamnen så vi 3 mand ude i kajakker på ca. samme tid og dermed samme vejr. Skal vi også til at sende helikoptere hver gang der er en som kæntrer i kajak??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har først opdaget denne tråd nu og forarges ligeså over rangen af idioti og pengespild. Ved Ön sender de helikoptere for en båd 5 meter fra land, hvor samtlige ombordværende havde rednigsvest på og vandet er varmt nok til at overleve i timevis. Man skal være multihandikappet (især mentalt) og have bundet en sten om halsen i stedet for en redningsvest for at omkomme i den situation. Her ved Scaniabadet i Västra hamnen så vi 3 mand ude i kajakker på ca. samme tid og dermed samme vejr. Skal vi også til at sende helikoptere hver gang der er en som kæntrer i kajak??
Jeg vil sige at 3 helikoptere virker lidt ekstremt når man har både på plads og de har redningsveste på, men at vælge både i stedet for kranen synes jeg ikke nødvendigvis er idioti. Og ang. det med helikopterne til folk i kajak og andet, så mener jeg at de redder en del mennesker, som er rigtigt klædt på, men stadig er nødstedt. Denne XKCD er egentligt ret passende ;-) the_corliss_resolution.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja....men det er alligevel vildt så godt de containere hænger sammen. Men jeg forstår ikke den hype omkring olie forurening....det ser grimt ud, men er jo helt naturligt og det forsvinder med tiden uden at gøre skade. Sådan er naturen bare....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men jeg forstår ikke den hype omkring olie forurening....det ser grimt ud' date=' men er jo helt naturligt og det forsvinder med tiden uden at gøre skade. Sådan er naturen bare....[/quote'] "Dyr" har ikke din interesse, ser jeg - der går ret mange fugle til ifm. sådan en olieforurening !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der går også mange gibbonaber til ved et vulkanudbrud på Sumatra.... Sådan er det bare.... De store øgler gik til for 65mill år siden og det samme kommer til at ske med os...Menneskets grundlæggende kundskaber virker desværre som et vildskud fra naturens side på en måde så den ikke kan styre en enkelt race....vi er for kloge og for mange... og vi er desværre værre end rotter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja....men det er alligevel vildt så godt de containere hænger sammen. Men jeg forstår ikke den hype omkring olie forurening....det ser grimt ud' date=' men er jo helt naturligt og det forsvinder med tiden uden at gøre skade. Sådan er naturen bare....[/quote'] Prøv at spørge BP og fiskerne i den Mexikanske Golf - måske de har et andet syn på sagen? Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ka' se, der er en dansk Merlin helicopter med. Overkill med 3 helicoptere kan nok diskuteres. Men var den danske SAR helicopter ikke sendt dertil, var de alligevel fløjet et andet ligeså pengeslugende sted hen, i manges øjne, i øvelsesøjemed. På deres 3 døgnsvagt SKAL de ud og flyve øvelsesmissioner hvis ikke RIGTIGE missioner, et for mig ukendt antal gange. Så sandsynligvis ryger der ikke nødvendigvis flere penge ud af vinduet, end der i forvejen ville have gjort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites