Jump to content
tReaX

Køber af lejlighed har ikke betalt indmeldelse til HSB

Recommended Posts

Vi har solgt vores lejlighed med overdragelse 9. september. Jeg regnede så med at HSB godt kunne nå at få styr på papirerne ang. husleje, så jeg slettede de huslejer der var som e-faktura i min netbank. Meeeen... Køber ringede den anden dag, han havde ikke modtaget girokort på husleje og var nu i hjemlandet fordi moderen var blevet syg. Jeg lover at prøve at finde ud af noget med at skaffe girokortene til ham. (Hold da op hvor er man flink når han har endda har presset en voldsomt i pris... :fight: ). Jeg skriver så til HSB og spørger om de kan sende mig en kopi af girokortet så jeg kan bringe det videre til købers kone (som ikke kan andet end indisk..). Det viser sig så at køber ikke har betalt girokortet for indmeldelse i HSB og dette skal være betalt før de kan sætte overføre lejligheden i købers navn. Er der nogen af jer kloge hoveder herinde, der ved om jeg hænger på huslejen ind til køber tager sig sammen og får meldt sig ind og får styr på tingene?! Jeg har spurgt HSB, men der er endnu ikke kommet svar...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
9. september er en "skæv" dato' date=' så der må være aftalt noget skriftligt på kontrakten om hvordan huslejen for september fordeles.[/quote'] Septemberhuslejen er i orden, klaret på normal svensk vis - så det er oktoberhuslejen og fremadrettet der er problemet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, så har de overtaget den fuldstændigt nu. Et salg betinges normalt af at køber kan godkendes af foreningen. Hvis han er godkendt, men blot ikke har betalt, må det være hans hovedpine.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites