Igelkottar 11 Anmeld indhold Skrevet October 4, 2011 Hey derude. Når man nu er bosat her i Sverige, har man så ikke stadig krav på at få børnene til dansk læge (i dk) hvis der skulle opstå behov for det ? begge vores børn er født i Dk og begge børn har også deres eget danske pas, vi har forsket lidt idet og fik afvide vi selv skulle betale for behandling, dvs. fuld pris Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2011 Hvis der opstår noget akut har i ret til behandling i DK. Planlagt behandling har de ikke krav på og skal i så fald betale for det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2011 Betaler dine børn sundhedsbidrag? Kig på deres årsopgørelse. Hvis de ikke får nogen årsopgørelse, så betaler de ikke sundhedsbidrag, og har ikke ret til andet end akut behandling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 Hvorfor ikke Hey derude. Når man nu er bosat her i Sverige, har man så ikke stadig krav på at få børnene til dansk læge (i dk) hvis der skulle opstå behov for det ? begge vores børn er født i Dk og begge børn har også deres eget danske pas, vi har forsket lidt idet og fik afvide vi selv skulle betale for behandling, dvs. fuld pris Hvorfor ikke benytte lägesystemet i det land du har valgt at bösätte dig i? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 Hvorfor ikke benytte lägesystemet i det land du har valgt at bösätte dig i? because it SUCKS..... Når man samligner det Danske med det Svenske "vård" system, ja så vil jeg til hver en tid tage det danske hvis jeg ellers må. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 because it SUCKS..... Når man samligner det Danske med det Svenske "vård" system, ja så vil jeg til hver en tid tage det danske hvis jeg ellers må. Så flyt?....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 Så flyt?....... syntes godt om.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 Jeg ville because it SUCKS..... Når man samligner det Danske med det Svenske "vård" system, ja så vil jeg til hver en tid tage det danske hvis jeg ellers må. Jeg ville da nödig tilbage til det Danske. Jeg har ikke anvendt det siden jeg flyttede derfra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 Så flyt?....... Var det dit "Zen" kommentar? BS. er utrolig glad på din vegne og at du endelig har fundet et paradis hvor ALT fungere FOR DIG, men Nu behøver jeg vel ikke at flytte fordi det svenske læge setup har efter min mening fejl i sin opsætning. Typisk andedam logik! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 syntes godt om.... A la Facebook "like" knappen?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
los 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 Hey, vores "dejlige unger" har desværre ikke ret til gratis læge når vi er flyttet ud af landet. Dog kan dette godt omgåes hvis det er... I skal kontakte forsikrings kassan og bestille det blå kort til hele familien, hvis I så er i DK og skal bruge en læge selv alm praktiserende læge, skal man hos lægen give det blå kort og forklare at man er på ferie i dk, en dags ture er jo stadig ferie. (denne fine forklaring fik jeg af en medarbejder da jeg ringede til sygeforsikringen i DK ) Det er det vi gør når vi skal have anden mening, hvis vi ikke er helt tilfredse med første, eller at man som altid der hvor vi bor, ikke kan få tid før 14 dage efter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 Var det dit "Zen" kommentar? BS. er utrolig glad på din vegne og at du endelig har fundet et paradis hvor ALT fungere FOR DIG, men Nu behøver jeg vel ikke at flytte fordi det svenske læge setup har efter min mening fejl i sin opsætning. Typisk andedam logik! Den var måske ikke helt berettiget og alligevel. Synes jeg ofte læser "hvor ksn jeg bo sammen med mange andre danskere" "hvor kan mit barn komme i dansk børnehave" "hvorfor ksn mit barn ikke bruge min danske læge" osv osv. STRAM OP! I er flyttet til et andet land som tilfældigvis ligger tæt på DK. Brug det. Nyd det og kom ind i kampen. I er ikke en skid bedre end de invandrer der ssmles i ghettoer i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 Byt läge Hey' date=' vores "dejlige unger" har desværre ikke ret til gratis læge når vi er flyttet ud af landet. Dog kan dette godt omgåes hvis det er... I skal kontakte forsikrings kassan og bestille det blå kort til hele familien, hvis I så er i DK og skal bruge en læge selv alm praktiserende læge, skal man hos lægen give det blå kort og forklare at man er på ferie i dk, en dags ture er jo stadig ferie. (denne fine forklaring fik jeg af en medarbejder da jeg ringede til sygeforsikringen i DK ) Det er det vi gør når vi skal have anden mening, hvis vi ikke er helt tilfredse med første, eller at man som altid der hvor vi bor, ikke kan få tid før 14 dage efter.[/quote'] Kan man först få en tid efter 14 dage så find et andet sted at gå til lägen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2011 Den var måske ikke helt berettiget og alligevel. Synes jeg ofte læser "hvor ksn jeg bo sammen med mange andre danskere" "hvor kan mit barn komme i dansk børnehave" "hvorfor ksn mit barn ikke bruge min danske læge" osv osv. STRAM OP! I er flyttet til et andet land som tilfældigvis ligger tæt på DK. Brug det. Nyd det og kom ind i kampen. I er ikke en skid bedre end de invandrer der ssmles i ghettoer i DK. Hey BS. Jeg kan sagtens se hvad du mener, og enig i at der er mange som aligevel ikke er mentalt afklaret med at man nu bor i et andet land med det som hører til af daglige rutiner og forpligtelser. Jeg vil have præcis samme indtilling som dig hvis det var snobbet ting, eller luksus løsninger man fiskede efter,ligesom "lægen taler kun svensk etc etc."men jeg kan virkelig blive harm over at stå i kø i flere timer (det er sandt) og op til flere dage i træk til Vårdcentralen uden at komme igennem for at bestille tid til lægen. og er man heldig ja så er der ikke tid før om lang tid. Det er i hverfald min oplevelse som jeg er sikker på at der er flere som også kan genkende. Derfor så vil jeg til hver en tid vælge egen læge setuppet som i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2011 Du kan ringe til en læge i DK, sige at du og dit barn er i danmark idag (eller tilbringer et par dage hos svigermor eller andet) og har behov for en akut tid Samme med dansk lægevagt, som jeg benytter TIT til mine børn :-) Anyway bruger jeg en dansk læge hvis jeg ikke er tilfreds med min svenske, nogen gange kan jeg have svært ved at forstå hvad de siger til mig og andre synes jeg mest de symptombehandler end årsagsbehandler, som nok munder ud i at der er et kommunikationsproblem. Min unge skal på ingen måde fejlbehandles pga. kommunikationsproblemer, husk der skal 2 til at kommunikere...... ;-) Vil dog sige at for det meste går det fejlfrit, men er der den mindste tvivl, så er det second opinion, uden at tænke det mindste over at nogen mener at når man er flyttet til sverige, så skal man spise surstrømning, tygge skrå, drikke sig i hegnet hver weekend og trolle rundt i helsingør osv. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2011 Men er det ikke at vende den om at DU ikke er tilfreds med din læge fordi DU ikke forstår ham/hende? Du siger jo selv det meste af din utilfredshed skyldes kommunikations problemer. Så det reelle problem er vel mere at DU er utilfreds med DIT EGET svenske. Det kan lægen jo ikke gøre alverden ved. Personligt er jeg vældig godt tilfreds med den service og behandling vi får. Når vi ringer får vi altid tid samme dag. Deres generelt mere afslappede holdning med at se tingene an istedet for at pumpe folk på drugs uden grund er jeg også positiv over for. At der ydermere er blodprøvning i vores eget lægehus så man får svar med det samme på ting jeg i DK har oplevet at få en opringning en uge senere om er bestemt også et plus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2011 Hvis der opstår noget akut har i ret til behandling i DK. Planlagt behandling har de ikke krav på og skal i så fald betale for det. Ok ... viste godt at man kan få hjælp hvis der opstår noget akut, det kan man vel i hele EU og mange andre steder i verden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2011 Betaler dine børn sundhedsbidrag? Kig på deres årsopgørelse. Hvis de ikke får nogen årsopgørelse' date=' så betaler de ikke sundhedsbidrag, og har ikke ret til andet end akut behandling.[/quote'] Næ.... begge børn er under 5 år, men det børn vel heller ikke i DK ? men nu betaler både konen og jeg skat i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2011 Hvorfor ikke benytte lägesystemet i det land du har valgt at bösätte dig i? Det gør vi også, og generelt er jeg også godt tilfreds med det svenske lægesystem, men nogen gange har man brug for lidt hurtigere respons når der feks ved tidsbooking hvor man storset aldrig kan få en tid der passer med feks en fridag på jobbet, og nu har man jo ikke ubegrænset barnsygedag, og vi betaler jo begge skat i DK, så hvorfor ik ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2011 Hej los. Ja de dejlige unger : ) der kom du med en god mulighed der kan bruges til noget :) .... Tak for det. Det er præcis det med tidsbooking der er problemmet. feks. blev jeg nødt til at afbestille en tid d. 5-11-2011 pga. jobbet og kan først få en ny tid d.29-11-2011 : ( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2011 Anden läge Som jeg skrev inden så find en anden läge, disse er folk godt tilfredse med. Ok, deres web bestilling er nede lige nu, men den kommer vel op igen: http://www.orestadskliniken.com/ Eller er det vel bare at starte med at läse hvad de kan tilbyde. http://www.google.se/#hl=sv&sa=X&ei=8deNTo3dLM3Ysgbuk-jfDw&sqi=2&ved=0CDIQBSgA&q=l%C3%A4kare+malm%C3%B6&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=5ea9c4075accc3ec&biw=1366&bih=643 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2011 Det gør vi også' date=' og generelt er jeg også godt tilfreds med det svenske lægesystem, men nogen gange har man brug for lidt hurtigere respons når der feks ved tidsbooking hvor man storset aldrig kan få en tid der passer med feks en fridag på jobbet, og nu har man jo ikke ubegrænset barnsygedag, og vi betaler jo begge skat i DK, så hvorfor ik ?[/quote'] Fordi dine börn er udvandret af landet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2011 Lund Tror også at Lund har mange lägehuse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
los 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2011 Det er det vi gør her hjemme. Og igen det er bare at sige til lægen at I er der på ferie. Og det samme hhos vagtlægen uanset hvor i dk det er. Men det blå kort er et must, og evt ring til sygesikringen i DK de sender også gerne et blåt sygesikring med de danske CPR numre ;) Jeg har på begge mine piger som er under 5. Det eneste "vi" ikke kan få tid til hos lægen i dk er vaccine til børnene altså den man følger!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
los 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2011 Kan man först få en tid efter 14 dage så find et andet sted at gå til lägen! Det har vi også prøvet, har boet her i en del år nu, og mange forskellige læger i forskellige dele af malmø og Lund. Jeg har desværre haft så mange DÅRLIGE oplevelser med det svenske lægesystem både i malmø og Lund, det er ikke fordi vi ikke har prøvet forskellige, det er den måde de har behandlet mig og ungerne samt det med ventetiden kan jeg bare ikke ha'. At stå med et barn der næsten ikke kan få vejret og få at vide af "vagtlægen" du skal ringe på et andet nr og bestille en tid, kan jeg bare ikke bruge til noget. Samt at sidde på barnakuten i Lund i over 4 timer og bare få at vide "her er noget alvodon (tror jeg det hedder vi bruger Ipren!) og så er hun frisk igen" tog min datter til alm prak. læge i dk og fik at vide hun havde skarlagensfeber og skulle have penicillin. Og da min anden blev ved med at græde havde problemer med at trække vejret og hoste til hun kastede op, fik jeg at vide at lægen "hun er ikke syg, det er alt sammen i dit hoved" Til lægen i DK " hun har astma. Så jeg må sige jeg har desværre ikke den store tiltro til de svenske læger, og der er flere ex. Men har vel bare været meget uheldig! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites