BS 4 Anmeld indhold Skrevet September 30, 2011 Skal sætte nogen udendørslamper op på huset og skal lave noget tidsstyring af lamperne. Planen var at der skulle et skumringsrelæ på men derudover vil jeg have det til at slukke midt på natten på forudindstillede tider. Er der nogen der har erfaringer med nogen produkter eller ideer til hvordan det laves? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 30, 2011 De har en serie af trådløse "dimser" i Hornbach bl.a. som kan det dér... Jeg har brugt det til udendørslys med en remote til - men de har bl.a. tidsstyring, skumringsrelæer og bevægelsessensor. Ellers kan det laves ved at montere et tændsluk ur i din eltavle og så lade det føde strøm til dit skumringsrelæ. Når tændsluk uret så er tændt virker skumringsrelæet som det er indstillet, og når tændsluk uret er slukket - ja så er det mørkt. Ulempen ved den løsning er umiddelbart at du skal have fat i tænd/sluk uret for at tænde out-of-hours. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lindedk 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 Skal sætte nogen udendørslamper op på huset og skal lave noget tidsstyring af lamperne. Planen var at der skulle et skumringsrelæ på men derudover vil jeg have det til at slukke midt på natten på forudindstillede tider. Er der nogen der har erfaringer med nogen produkter eller ideer til hvordan det laves? Hej! Hvis jeg var dig..... Så kan man få nogle pir/skumring/tid kombisensorer fra servodan, som ikke koster en bondegård - sæt sådan et på udendørs og et ur foran i tavlen. Det du skal sørge for at uret overstyrer sensoren, dvs du sætter sådan set det i én lang serie. dvs fra gruppe til ur, output fra ur ud til skumringsrelæ og derfra videre til lampen/lamperne. Jeg ved umiddelbart ikke om der findes sensorer der er kombineret med skumring sensor+24h ur. Derfor vil jeg foreslå denne løsning. Den er desuden også nem at vedligeholde - og indstille og kræver som sådan ikke nogen væsentlig ændring hvis du i forvejen har en etableret udendørsbelysning. Mvh Linde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 Hej! Hvis jeg var dig..... Så kan man få nogle pir/skumring/tid kombisensorer fra servodan, som ikke koster en bondegård - sæt sådan et på udendørs og et ur foran i tavlen. Det du skal sørge for at uret overstyrer sensoren, dvs du sætter sådan set det i én lang serie. dvs fra gruppe til ur, output fra ur ud til skumringsrelæ og derfra videre til lampen/lamperne. Jeg ved umiddelbart ikke om der findes sensorer der er kombineret med skumring sensor+24h ur. Derfor vil jeg foreslå denne løsning. Den er desuden også nem at vedligeholde - og indstille og kræver som sådan ikke nogen væsentlig ændring hvis du i forvejen har en etableret udendørsbelysning. Mvh Linde Har fået en PM der også foreslår den løsning så det er nok den jeg går efter. Takker :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Annems 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2011 Vi har fået installeret 2 af disse http://www.servodan.dk/produkt/41-055 og de fungerer perfekt. Den eneste ulempe er at man ikke kan tænde manuelt om natten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites