Jump to content
Pelle!!

Köb af bil

Recommended Posts

Hvis det er en forhandler - så kan han normalt registrere bilen i dit navn direkte hos Transportstyrelsen. Køber du af en privat sender man den originale reg.attest ind med oplysninger om dit navn+adresse skrevet i rubrikken til det bagpå. Man skal ikke henvende sig nogen steder, det foregår via post.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Obs. Bare husk at afmelde den, hvis du ikke har en forsikring med det samme ellers koster det ca. 100 kr om dagen i forsikring som du skal betale til transportstyrelsen. Selvom du ikke bruger den og den bare står i indkørslen skal du betale.
Et lille trick, er at skrive dagen (ved signaturen) efter på reg attesten, så har du tid at ringe til forsikringsselskabet dagen efter....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Et lille tilægs spørgsmål da jeg også skal købe bil fra en privat person. Hvor er det henne at jeg kan se om der er gæld osv i bilen? Mht.forsikring er det så i orden at hvis jeg f.eks skal hente bilen lørdag så kan jeg allerede ringe et par dage før til min forsikring og tilmelde den fra den dag jeg skal hente bilen? HRB Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Tak for siden. Jeg forstår bare ikke helt alt infomationen. Fordonsidentifikation Handelsbeteckning: Upplysningar:Kredit Så under Upplysninger er der angivet kredit. Du siger at så er der taget pant i bilen. Hvad betyder det for mig?? Nu er jeg nervøs. Er der andre forhold jeg skal være opmærksom på mht at købe hos en privat? Hvordan fungere selve betalingen. Sælger har skrevet til mig at de ikke tager imod checks men derimod postväxel, hvad er en postväxel??? Jeg skrev så at jeg havde tænkt mig at oveføre pengene fra min svenske netbank, og han svarede at det kunne vi også, så snart de havde modtaget pengene kunne jeg hente bilen, men så har jeg ligesom ikke noget bevis for at bilen er min, jeg har bare sendt en masse penge og de kan reelt nægte at vi overhovdet har haft noget med hinanden at gøre? Medmindre at man kan bruge alle de emails vi har udvekslet med hinanden i retten hvis det skulle komme så vidt. Gode råd her modtages varmt.. HRB

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det betyder at der er pant i bilen og du skal sikre dig at sælger betaler lånet ud når du køber bilen. Det gør man "ofte" ved at mødes i banken (kræver så at du handler en hverdag) som så ordner at indløse lånet ifm handlen. Det gjorde jeg, da jeg solgte en bil for et par år siden hvor der var pant i. En postväxel er en check du kan hente i banken - de udsteder dem så vidt jeg husker gratis. Med hensyn til betaling så ville jeg gøre det at hvis du har en svensk konto - at betale på stedet. Vi købte en bil (fra en forhandler) i vinters og havde pengene kontant. Jeg tog helt enkelt "kodedåsen" fra Nordea med derop og overførte så blot pengene til deres konto da vi var enige og havde skrevet under på handlen. På den måde slap jeg for at forudbetale noget som helst og sælger var sikker på at få sine penge. Specielt hvis du ser på en bil fra en privat må du *under ingen omstændigheder* overføre penge til vedkommende på forhånd. I det hele taget bør du gå efter "betaling ved levering" og ikke forud. Og hvis der er pant i bilen så bør du handle den på en hverdag hvor sælger kan betale sit lån ud ifm at du betaler ham.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Så jeg fik endelig snakket med banken idag. Og de ville ikke give mig bil kredit lån til bil fra en privat person. Det skulle jeg tage som et almindeligt lån med mega rente. Heldigvis har jeg kigget på en anden ligende bil fra en bil handler. Mit problem nu er at den person jeg ville have købt bilen af skriver til mig at nu har 3 personer ringet og han har måttet afvise dem pga den var solgt til mig. Og ifølge en almindelig kontrakt så skal han have 20% ved fortrydelse af et køb. Men jeg har jo netop ikke skrevet under nogensteder? ?? Hvad kan han reelt tillade sig i denne sag? H Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Så jeg fik endelig snakket med banken idag. Og de ville ikke give mig bil kredit lån til bil fra en privat person. Det skulle jeg tage som et almindeligt lån med mega rente. Heldigvis har jeg kigget på en anden ligende bil fra en bil handler. Mit problem nu er at den person jeg ville have købt bilen af skriver til mig at nu har 3 personer ringet og han har måttet afvise dem pga den var solgt til mig. Og ifølge en almindelig kontrakt så skal han have 20% ved fortrydelse af et køb. Men jeg har jo netop ikke skrevet under nogensteder? ?? Hvad kan han reelt tillade sig i denne sag?
Han er en gøgler. Du har ikke skrevet under på noget. At du så ikke har haft pengene klar, er nu heller ikke så smart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han er en gøgler. Du har ikke skrevet under på noget. At du så ikke har haft pengene klar, er nu heller ikke så smart.
Teoretisk set skal du godtgøre det tab som sælger lider ved at du trækker dig fra handlen, men det er ikke fast 20 %... Han kan, når den er solgt, få godtgjort differencen ved det som TS ville give og det som den reelt blev solgt til... Men så længe det er holdt mundligt er det pænt svært at bevise noget som helst, og gider TS ikke betale skal sælger jo anlægge et civilt søgsmål...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak gio Jeg havde 40% af bilens pris klar og ville låne de resterende 60%. Jeg skulle bare have researchet lidt mere i bankens låne politik. HRB Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Enkelte bilforhandlere "fixer" problemet for SEK 10.000,- Spørg mig ikke hvordan, men mon ikke det er med gode kontakter til bilfinansieringen. Der er ikke noget suspekt i det, og du får et rigtigt billån.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites