bonne 16 Anmeld indhold Skrevet September 27, 2011 Hvad er det for et svensk kraftværk, som iflølge 3.dk er nede og som efterfølgende har forvoldt 3's problemer på netværket i dag? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2011 http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Driftsinformation/ Netværks forstyrrelser på Sjælland UPDATE kl. 16.30 Vi oplever fortsat driftsforstyrrelser i vores netværk på Sjælland og dele af Fyn og Jylland. Vores teknikere arbejder på højtryk for at løse problemet, og vi holder jer løbende opdateret. Næste opdatering vil være kl.17.30, hvis problemet ikke er løst inden. UPDATE kl. 15.25: Vores kunder på Sjælland er i øjeblikket ramt af driftsforstyrrelser. Det skyldes, at et kraftværk i Sverige, der leverer strøm til 3, oplevede et midlertidigt nedbrud. Normalt ville 3 Danmarks eget reservestrømanlæg træde i stedet, men tilfældet ville, at vores teknikere arbejdede på anlægget, netop som strømmen gik ned. Strømmen er nu genoprettet, og vi er gradvist ved at starte systemet op igen. Netværket forventes at være oppe at køre igen om ca. en time. Opdateret tirsdag d. 27 september, 2011 kl. 16:32 Sydsvenskan skriver: Mobiloperatören har problem med det mobila bredbandet. Kundservice på operatörens sajt meddelar att problemet gäller i stora delar av landet och kan påverka både telefon- och datatrafik. Felsökning pågår enligt kundtjänst, som inte går att nå för tillfället. Enligt Erik Hörnfeldt, informatör på Tre kommer problemen att pågå ytterligare ett par timmar. – Det är ett strömavbrott i en central som orsakat störningen. Resverkraften fungerade inte och nu måste vi byta en säkring. Är det inget mer än säkring som gått sönder räknar vi med att problemet är avhjälpt om ett par timmar, säger han. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2011 Tror også jeg vil ha et job hvor det tager et par timer at skifte sikring..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2011 Tror også jeg vil ha et job hvor det tager et par timer at skifte sikring..... Mon ikke der er nogle sys admins som river sig i håret og skal sikre at skidtet startes rigtigt op igen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2011 Tror også jeg vil ha et job hvor det tager et par timer at skifte sikring..... Et par timer??? Hvis det bare var det. Vores telefoner har ikke virker fra 14:05 til omkring kl. 20:00 En sikring... Lyder besynderligt at en sikring kan forsage disse omfattende problemer. Har de ikke redundante føringsveje hos 3 for at undgå sådan noget? Hvis ikke burde det nok være noget af det første at kigge på i fald denne sikring er så central for hele 3's netværk. Men du lyder altså lidt som en søforklaring. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2011 Du tabte mig helt der....er du sikker på det er mig der skal quotes? Et par timer??? Hvis det bare var det. Vores telefoner har ikke virker fra 14:05 til omkring kl. 20:00 En sikring... Lyder besynderligt at en sikring kan forsage disse omfattende problemer. Har de ikke redundante føringsveje hos 3 for at undgå sådan noget? Hvis ikke burde det nok være noget af det første at kigge på i fald denne sikring er så central for hele 3's netværk. Men du lyder altså lidt som en søforklaring. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2011 Et par timer??? Hvis det bare var det. Vores telefoner har ikke virker fra 14:05 til omkring kl. 20:00 En sikring... Lyder besynderligt at en sikring kan forsage disse omfattende problemer. Har de ikke redundante føringsveje hos 3 for at undgå sådan noget? Hvis ikke burde det nok være noget af det første at kigge på i fald denne sikring er så central for hele 3's netværk. Men du lyder altså lidt som en søforklaring. Vh, Lars. 3 kan han nok så mange redundante føringsveje, men hvis det er leverandøren som fejler er det jo ligemeget... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2011 http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=22149&p=238541#post238541Normalt ville 3 Danmarks eget reservestrømanlæg træde i stedet, men tilfældet ville, at vores teknikere arbejdede på anlægget, netop som strømmen gik ned.Det er en klassisk Murphy. No more, no less. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2011 Jeg stoler ikke en disse på hvad 3 udmelder. For omkring et års tid siden havde vi jo store problemer med at vores simkort ikke ville registreres på netværket. Når man forespurgte kundeservice, anede de intet om det: 'Det har jeg ikke hørt noget om', var standardsvaret. Vi fik ingen info og ingen godtgørelse. Hvis ikke det var fordi jeg var en fattig studerende, så kunne 3 (igen) rende mig i røven. Jeg er SÅ træt af deres elendige kundeservice. Den eneste grund til at de måtte melde det her ud i går, var fordi det ramte alle! Og hvornår har de tænkt sig at man kan få lov til at roame på andres netværk, når deres eget hø ikke virker!?!? /sure opstød off Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2011 Jeg stoler ikke en disse på hvad 3 udmelder. For omkring et års tid siden havde vi jo store problemer med at vores simkort ikke ville registreres på netværket. Når man forespurgte kundeservice, anede de intet om det: 'Det har jeg ikke hørt noget om', var standardsvaret. Vi fik ingen info og ingen godtgørelse. Hvis ikke det var fordi jeg var en fattig studerende, så kunne 3 (igen) rende mig i røven. Jeg er SÅ træt af deres elendige kundeservice. Den eneste grund til at de måtte melde det her ud i går, var fordi det ramte alle! Og hvornår har de tænkt sig at man kan få lov til at roame på andres netværk, når deres eget hø ikke virker!?!? /sure opstød off Kære lille pus; skift dog selskab. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2011 Kære lille pus; skift dog selskab. Det var da lidt provokerende ... men ja skifte selskab ville være oplagt ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2011 Kære MKE, i det tilfælde af, at du ikke har lært at læse, så quoter lige jeg lige mit indlæg: Hvis ikke det var fordi jeg var en fattig studerende, så kunne 3 (igen) rende mig i røven. Der er jo en grund til at jeg finder mig i 3 - og det er økonomi! Jeg har ikke råd til telefonregninger på 800+, fordi teleselskaber synes at roaming i Sverige skal koste spidsen af en jetjager. Kære lille pus; skift dog selskab. I øvrigt handler mit indlæg ret beset ikke om det - og hvorfor fanden blander du dig!? Hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med i diskussionen, så klap i! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2011 Kære MKE, i det tilfælde af, at du ikke har lært at læse, så quoter lige jeg lige mit indlæg: Der er jo en grund til at jeg finder mig i 3 - og det er økonomi! Jeg har ikke råd til telefonregninger på 800+, fordi teleselskaber synes at roaming i Sverige skal koste spidsen af en jetjager. I øvrigt handler mit indlæg ret beset ikke om det - og hvorfor fanden blander du dig!? Hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med i diskussionen, så klap i! 1) Dit "sprog" tiltaler mig helt vildt... 2) Snøft, skal du låne noget til øjnene..? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2011 Har haft problemer 2 gange med 3 i de 4 år vi har boet i sverige, den ene var igår... På min arbejdstlf har vi haft tdc og telia og de skuffer fælt, jeg ville kunne leve med udfald hver uge hos 3.... Anyway, må håbe 3 lærer noget af deres udfald. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2011 Detaljeret beskrivelse af hændelsesforløbet: http://www.mobilsiden.dk/tips/derfor-gik-3s-netvaerk-helt-i-sort,lid.17257/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2011 Hvordan hulen kan spikes på bystrøm få lov at ødelægge forsyningen længere inde i kæden!!? Det er normalt, når hovedforsyningen kommer op igen, at der forekommer spikes/transienter - og dette bør der normalt være taget højde for i konstruktionen af sådanne anlæg. Med andre ord, så synes jeg stadig den lugter lidt af fisk (surströmming?) ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2011 Detaljeret beskrivelse af hændelsesforløbet: http://www.mobilsiden.dk/tips/derfor-gik-3s-netvaerk-helt-i-sort' date=lid.17257/ Godt link, takker! Hvordan hulen kan spikes på bystrøm få lov at ødelægge forsyningen længere inde i kæden!!? Det er normalt, når hovedforsyningen kommer op igen, at der forekommer spikes/transienter - og dette bør der normalt være taget højde for i konstruktionen af sådanne anlæg. Med andre ord, så synes jeg stadig den lugter lidt af fisk (surströmming?) ;) Det kan jo være at systemet ikke er blevet stresstestet under faktiske forhold. Men mon ikke der sidder nogle og fejlsøger nu og evt. køber de mest gængse dele ind så de ligger i nærheden af MSC'er ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2011 Det kan jo være at systemet ikke er blevet stresstestet under faktiske forhold. Men mon ikke der sidder nogle og fejlsøger nu og evt. køber de mest gængse dele ind så de ligger i nærheden af MSC'er ;-)Efter min bedste overbevisning, så har 3 haft mere end rigelig tid til at lære at lave tingene ordentligt. Men hvis nogle af de billeder i artiklen er fra de faktiske operationelle sites/MSC's, så forstår jeg bedre at Murphy kan få lov at pille. (læs: batterier, ladekabler, diminutive generatorer, rod osv.) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2011 Detaljeret beskrivelse af hændelsesforløbet: http://www.mobilsiden.dk/tips/derfor-gik-3s-netvaerk-helt-i-sort' date=lid.17257/ Jeg er kunde hos "3" - og er *udemærket* tilfreds. Ramt af det beskrevne uheld var jeg da også, men jeg synes, at nedtiden er utrolig lille. Bredbånd har jeg også; også det kører *u-på-klageligt*. Men ta´ en ting, som el; der har været mindst ét udfald det seneste år. Hvem brokker sig..? Ha´ en skøn dag. Mvh. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2011 Hvem brokker sig..?Vi æææææælsker at brokke os! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2011 Vi æææææælsker at brokke os! :D Ja, måske er jeg lidt langsom i opfattelsen - men *nu* tror jeg, at jeg fatter det. Mvh. Michael ( personligt synes jeg, at man skal holde tonen, som man selv ønsker, at høre andre sige noget til én på arbejde ( i fritiden ) - og det er langt fra tilfældet her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2011 Ja, måske er jeg lidt langsom i opfattelsen - men *nu* tror jeg, at jeg fatter det. Mvh. Michael ( personligt synes jeg, at man skal holde tonen, som man selv ønsker, at høre andre sige noget til én på arbejde ( i fritiden ) - og det er langt fra tilfældet her.Ikke helt forstået!? At du ikke har et problem er jo lækkert. At andre har, må du jo acceptere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2011 Jeg synes det var fedt med udfald! Så ringede telefonen da ikke konstant....så kunne man ar bejde lidt istedet og nyde det gode vejr på ryggen af kulhesten! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2011 Hvordan hulen kan spikes på bystrøm få lov at ødelægge forsyningen længere inde i kæden!!? Det er normalt, når hovedforsyningen kommer op igen, at der forekommer spikes/transienter - og dette bør der normalt være taget højde for i konstruktionen af sådanne anlæg. Med andre ord, så synes jeg stadig den lugter lidt af fisk (surströmming?) ;) De her Spikes er en overstrøm som ligger et godt stykke over maksimal værdien på den normale 325v (middelværdien er 230v,) og den kan anlægget kun tåle en hvis mængde af! (tror det er nogle printplade der er gået i stykker) Der kan sammen lines LIDT med en vandslange, som der kommer en mængde (middelværdi) vand ud af hele tiden, og lige pulselig ekstra meget tryk på (maksimal værdi + noget ekstra), og spuler elektronikken væk! (Sådan meget jordnært forklaret) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2011 De her Spikes er en overstrøm som ligger et godt stykke over maksimal værdien på den normale 325v (middelværdien er 230v,) og den kan anlægget kun tåle en hvis mængde af! (tror det er nogle printplade der er gået i stykker) Der kan sammen lines LIDT med en vandslange, som der kommer en mængde (middelværdi) vand ud af hele tiden, og lige pulselig ekstra meget tryk på (maksimal værdi + noget ekstra), og spuler elektronikken væk! (Sådan meget jordnært forklaret)Jeg er klar over hvordan det fungerer ;) Og det kan man tage højde for, hvis man gider/har lyst/penge/er et seriøst teleselskab ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites