Jesper88S 10 Anmeld indhold Skrevet September 21, 2011 Hej alle! Jeg er uddannet Social- og sundhedsassistent og ønsker så vidt som muligt at finde et arbejde i Sverige. Men mit problem er, at jeg ikke tror uddannelsen er gyldig i Sverige? Så vidt jeg har hørt, findes der ikke sosu-ass. i Sverige, men kun hjemmehjælpere (SSH) + sygeplejersker indenfor deres sundhedssektor. Håber nogen har kendskab til emnet! -Jesper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotsOfFreckles 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2011 hej Jeg er selv sygeplejestuderende og er i praktik i Malmø pt. Og der har snakken om uddanelserne i dk været forbi sidste uge. Så vidt jeg kunne forstå, så er SSA en undersköterska her i sverige. Men jeg ved at man kan bruge sin sygeplejerskeuddaannelse i sverige, der er flere danske sygeplejersker der arbejder her. Så hvorfor skulle man ik også kunne bruge sin SSA her i Sverige? Aner det ikke,.. men kan spørge på mit praktiksted imorgen om de ved noget, hvis ik du finder ud af det selv inden imorgen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jesper88S 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2011 Hej! Tak for svaret. Jeg har desværre ikke kunne finde noget på nettet omkring emnet, så ville da bestemt være rart, hvis du ville undersøge det! -Jesper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotsOfFreckles 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2011 Jeg har fri idag men jeg spørger imorgen på mit praktiksted, så vender jeg tilbage imorgen aften. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotsOfFreckles 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2011 Jeg fik spurgt på mit praktiksted idag om SSA kunne bruges i sverige. De mente umiddelbart at du godt kunne.... Men, du kan prøve at kontakte en af skolerne hvor man kan tage uddannelsen undersköterska, for at høre dig frem om det nu forholder sig sådan. Det var umiddelbart hvad jeg kunne fortælle dig. pøj pøj Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites