Jump to content
Hans Werner Hansen

Næste vinter kommer sikkert ang. vinterdæk

Recommended Posts

For ikke at stå som sidste vinter, hvor jeg ikke kunne få fat i vinterdæk til min personbil og til rimelige priser, har jeg nu allerede været på udkig efter vinterdæk og stålfælge. Via nettet har jeg fået tilbud fra flere dækfirmaer, både herfra i landet og Flensborg (Tyskland). Jeg kører i Skoda Fabia Combi 1,4, årgang 2003. Dæk 185/60 R14. Mit behov var 4 stk. vinterdæk med 4 fælge, dæk monteret + afbalanceret, evt. levering. De billigste tilbud her i Danmark lå mellem 4.290,00 og 4.470,00 DKK. Det billigste fra Flensborg (4 stk. Kleber Krisalp HP2 - dæk + stålfælge) = 418,00 Euro, omregnet til DKK 3.160,00. alt inkl. Dette tilbud kom fra Bauer Reifen, E-mail: bauer.reifen@bauergruppe.de Så min tur går til Flensborg :) Man skal også lige huske på, at nu er det lovpligtigt, at køre med vinterdæk i Tyskland!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se noget "skummelt" ud fra brugerens detaljer, ip, Google-søgning på ordlyd, email m.m. Ja - han bor i Danmark, hvis ellers ip'en er en rettesnor i det her tilfælde. Kunne det tænkes det bare var en venlig sjæl? :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan da få 14" vinterdæk MED stålfælge for under 2400 kr hvis man er ligegld med mærket og hvis det skal være kleber så koster de 3168 kr inkl forsendelse hos dækonline, så personen har da ikke lidt særligt godt Pirelli W 190 Snowcontrol Serie II 185/60 R14 82T koster 723 kr stk. inkl. fælg f.eks

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For ikke at stå som sidste vinter, hvor jeg ikke kunne få fat i vinterdæk til min personbil og til rimelige priser, har jeg nu allerede været på udkig efter vinterdæk og stålfælge. Via nettet har jeg fået tilbud fra flere dækfirmaer, både herfra i landet og Flensborg (Tyskland). Jeg kører i Skoda Fabia Combi 1,4, årgang 2003. Dæk 185/60 R14. Mit behov var 4 stk. vinterdæk med 4 fælge, dæk monteret + afbalanceret, evt. levering. De billigste tilbud her i Danmark lå mellem 4.290,00 og 4.470,00 DKK. Det billigste fra Flensborg (4 stk. Kleber Krisalp HP2 - dæk + stålfælge) = 418,00 Euro, omregnet til DKK 3.160,00. alt inkl. Dette tilbud kom fra Bauer Reifen, E-mail: bauer.reifen@bauergruppe.de Så min tur går til Flensborg :) Man skal også lige huske på, at nu er det lovpligtigt, at køre med vinterdæk i Tyskland!
Ja det er flot mester! Hvad med transportomkostningerne ved at køre sin bil til Flensborg fra Malmø og tilbage igen?. Det er tur-retur over 2 broer og benzin til 700 km + slid på bil. Det løber nemt op i mindst 2000 DKK - og det er endda uden at indregne tabt arbejdsfortjeneste for den dag man spilder på projektet. Hvis nogen bruger 2000 DKK i kørsel på at "spare" omkring 1000 DKK på nogen dæk, så har de knageme fortjent dummeslag!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites