Hans Werner Hansen 10 Anmeld indhold Skrevet September 20, 2011 For ikke at stå som sidste vinter, hvor jeg ikke kunne få fat i vinterdæk til min personbil og til rimelige priser, har jeg nu allerede været på udkig efter vinterdæk og stålfælge. Via nettet har jeg fået tilbud fra flere dækfirmaer, både herfra i landet og Flensborg (Tyskland). Jeg kører i Skoda Fabia Combi 1,4, årgang 2003. Dæk 185/60 R14. Mit behov var 4 stk. vinterdæk med 4 fælge, dæk monteret + afbalanceret, evt. levering. De billigste tilbud her i Danmark lå mellem 4.290,00 og 4.470,00 DKK. Det billigste fra Flensborg (4 stk. Kleber Krisalp HP2 - dæk + stålfælge) = 418,00 Euro, omregnet til DKK 3.160,00. alt inkl. Dette tilbud kom fra Bauer Reifen, E-mail: bauer.reifen@bauergruppe.de Så min tur går til Flensborg :) Man skal også lige huske på, at nu er det lovpligtigt, at køre med vinterdæk i Tyskland! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 Tak for tippet... Vi skal også ud og have nogle stålfælge med vinterdæk til vores golf... og ja vinteren kommer sikkert hurtigere i år end man nok lige regner med :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 Det lyder lidt som et reklame stunt gør det ik' ? =) Første indlæg, oprettet i dag, skriver at dækkene er lovpligtige i tyskland (og i sverige) ..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 Det er helt sikkert reklame... "Her i Danmark" og "Jeg kører i Skoda Fabia Combi 1,4, årgang 2003"... Det er nok "ingen" herinde der seriøst kører i sådan en æske af så gammel årgang... :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 Det er nok "ingen" herinde der seriøst kører i sådan en æske af så gammel årgang... :p Storslået ... og nej du har ret .. jeg har heller aldrig ejet så ny en bil ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 Jeg kan ikke se noget "skummelt" ud fra brugerens detaljer, ip, Google-søgning på ordlyd, email m.m. Ja - han bor i Danmark, hvis ellers ip'en er en rettesnor i det her tilfælde. Kunne det tænkes det bare var en venlig sjæl? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 Fair nok - jeg gider bare nok ikke køre til Flensburg... :p Og samme mærke kan købes til 509 sek per dæk + fælge i Malmö så vidt jeg kan se :) Og hvad kan et sæt stålfælge i den størrelse koste? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 Storslået ... og nej du har ret .. jeg har heller aldrig ejet så ny en bil ;-) Ej men altså seriøst.. En Skoda Fabia 1,4 årgang 2003? Så køber man vel en Volvo? :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 Man kan da få 14" vinterdæk MED stålfælge for under 2400 kr hvis man er ligegld med mærket og hvis det skal være kleber så koster de 3168 kr inkl forsendelse hos dækonline, så personen har da ikke lidt særligt godt Pirelli W 190 Snowcontrol Serie II 185/60 R14 82T koster 723 kr stk. inkl. fælg f.eks Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 For ikke at stå som sidste vinter, hvor jeg ikke kunne få fat i vinterdæk til min personbil og til rimelige priser, har jeg nu allerede været på udkig efter vinterdæk og stålfælge. Via nettet har jeg fået tilbud fra flere dækfirmaer, både herfra i landet og Flensborg (Tyskland). Jeg kører i Skoda Fabia Combi 1,4, årgang 2003. Dæk 185/60 R14. Mit behov var 4 stk. vinterdæk med 4 fælge, dæk monteret + afbalanceret, evt. levering. De billigste tilbud her i Danmark lå mellem 4.290,00 og 4.470,00 DKK. Det billigste fra Flensborg (4 stk. Kleber Krisalp HP2 - dæk + stålfælge) = 418,00 Euro, omregnet til DKK 3.160,00. alt inkl. Dette tilbud kom fra Bauer Reifen, E-mail: bauer.reifen@bauergruppe.de Så min tur går til Flensborg :) Man skal også lige huske på, at nu er det lovpligtigt, at køre med vinterdæk i Tyskland! Ja det er flot mester! Hvad med transportomkostningerne ved at køre sin bil til Flensborg fra Malmø og tilbage igen?. Det er tur-retur over 2 broer og benzin til 700 km + slid på bil. Det løber nemt op i mindst 2000 DKK - og det er endda uden at indregne tabt arbejdsfortjeneste for den dag man spilder på projektet. Hvis nogen bruger 2000 DKK i kørsel på at "spare" omkring 1000 DKK på nogen dæk, så har de knageme fortjent dummeslag! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 Jo mere folk skriver af forskellige ting her, jo mere kunne det godt virke som reklame faktisk.. ja ret dyrt alligevel, efter det folk har skrevet her.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 Hvis jeg havde en Fabia fra 2003, ville jeg hellere tage toget og glemme alt om vinterdæk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 Eller cykle..... Hvis jeg havde en Fabia fra 2003' date=' ville jeg hellere tage toget og glemme alt om vinterdæk[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2011 Ej men altså seriøst.. En Skoda Fabia 1' date='4 årgang 2003? Så køber man vel en Volvo? :p[/quote'] Før jeg endte i min/vores nuværende 'negative cash flow position' så havde jeg i den grad kig på en Volvo ... pudsigt nok fra 03/04 =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites