Jump to content
Søren&Eva

Svensker i tysk bil i Danmark

Recommended Posts

Må jeg endtlig som bosat i Sverige køre i en tysk bil eller en bil fra et andet land for den sags skyld godt køre rundt i den i dk såfremt bilen selvfølgelig er reg. Og forsikret i det land den kommer fra... Jeg mener man er vel som ikke dansk bosat ikke omfattet af den danske lovgivning om registrerings afgift... Det er bare et hypotetisk spørgmål jeg kom til at tænke på...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Må jeg endtlig som bosat i Sverige køre i en tysk bil eller en bil fra et andet land for den sags skyld godt køre rundt i den i dk såfremt bilen selvfølgelig er reg. Og forsikret i det land den kommer fra.
No problem - og din ven må også køre den, blot du sidder ved siden af :) Man anvender jo situationen, når lejer en udenlandsk bil i DK...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
No problem - og din ven må også køre den, blot du sidder ved siden af :) Man anvender jo situationen, når lejer en udenlandsk bil i DK...
Er der ikke rent juridisk et problem hvis den samme bil kører rundt i DK i mere end 3 måneder? Om det bliver håndhævet i praksis er jo en anden sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der ikke rent juridisk et problem hvis den samme bil kører rundt i DK i mere end 3 måneder? Om det bliver håndhævet i praksis er jo en anden sag.
Kan jeg ikke tro - og jeg kender en række tilfælde i DK, hvor folk har den udenlandske bil stående år efter år. Hvordan vil du kunne bevise, hvor din bil kørte / opholdte sig i 2008? Der står noget generelt om det her - ikke som understøttende link til mit indlæg: http://www.khl.dk/Foreningen/Nyheder/Arkiv2009/udenlandsk_registrerede_biler.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan vil du kunne bevise' date=' hvor din bil kørte / opholdte sig i 2008?[/quote'] Nu drejer det sig vel om hvordan myndighederne gør, og tiden begynder at tikke den dag du bliver standset første gang af enten polititet eller SKAT - med mindre de via udelukkelsesmetoden kan komme frem til en tidligere dato (f.eks. du er udlandsk statsborger uden dansk bopæl, men har sjovt nok studeret eller arbejdet i Danmark siden for tre måneder siden - den slags oplysninger kan de nemlig også opnå).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu drejer det sig vel om hvordan myndighederne gør' date=' og tiden begynder at tikke den dag du bliver standset første gang af enten polititet eller SKAT - med mindre de via udelukkelsesmetoden kan komme frem til en tidligere dato (f.eks. du er udlandsk statsborger uden dansk bopæl, men har sjovt nok studeret eller arbejdet i Danmark siden for tre måneder siden - den slags oplysninger kan de nemlig også opnå).[/quote'] Det siger da ingenting - du ka ikke trace en bils anvendelse umiddelbart. Jeg har 2 svenske biler, og hvis jeg anvender færgen, har SKAT svært ved at identificere, hvilken af dem jeg anvender ved sommerhuset i Hornbæk. Og naboerne i området dér er ikke ramt af samme iver for at anmelde folk, som ser andre steder i landet. Faktisk har mange af dem en udenlandsk bil stående i garagen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites