Jump to content
jolin

Biljetter kontrolleras som vanligt på Öresundstågen

Recommended Posts

I går formiddags da jeg tog toget sagde de i højtalerne at de ikke ville komme rundt og kontrollere billetter. Jeg undrede mig og troede at jeg havde hørt forkert for det var da noget underligt noget at sige. Men så i dag ser jeg følgende på www.skanetrafiken.se: "Biljetter kontrolleras som vanligt på Öresundstågen Under fredagen infördes ett s k skyddsstopp för biljettkontroll ombord på Öresundstågen i Sverige. Detta hävdes under fredagseftermiddagen och tågvärdarna kontrollerar nu biljetterna som vanligt. Tänk på att alltid ha giltig biljett innan du går ombord på tåget. Om du saknar biljett eller har en ogiltig biljett får du vid kontroll 800 kr i böter." Hvad betyder skyddsstopp?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I går formiddags da jeg tog toget sagde de i højtalerne at de ikke ville komme rundt og kontrollere billetter. Jeg undrede mig og troede at jeg havde hørt forkert for det var da noget underligt noget at sige. Men så i dag ser jeg følgende på www.skanetrafiken.se: "Biljetter kontrolleras som vanligt på Öresundstågen Under fredagen infördes ett s k skyddsstopp för biljettkontroll ombord på Öresundstågen i Sverige. Detta hävdes under fredagseftermiddagen och tågvärdarna kontrollerar nu biljetterna som vanligt. Tänk på att alltid ha giltig biljett innan du går ombord på tåget. Om du saknar biljett eller har en ogiltig biljett får du vid kontroll 800 kr i böter." Hvad betyder skyddsstopp?
Der har været problemer for kontrollørerne på togene, hvorfor der midlertidigt var forbud for dem at arbejde: http://www.dn.se/ekonomi/skyddsstopp-pa-oresundstagen-provas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En eller anden tosse og hans kæreste kørte uden billet. Konduktøren ville give dem en bøde hver. Han tog så kvælertag på hende, og fik på en eller anden måde åbnet døren på toget, og forsøgte at smide hende af mens toget kørte 70. Så fagforening og nogle forskellige arbejdsmiljøtilsyn har forbudt dem at checke billetter om aftenen indtil de har haft en debat om der skal indføres kameraovervågning, overfaldsalarmer, dobbeltbemanding eller lignende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En eller anden tosse og hans kæreste kørte uden billet. Konduktøren ville give dem en bøde hver. Han tog så kvælertag på hende, og fik på en eller anden måde åbnet døren på toget, og forsøgte at smide hende af mens toget kørte 70.
Ud fra dette lyder det som en temmelig offensiv kontrolør. En der virkelig kan sørge for at folk husker at købe billet :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ud fra dette lyder det som en temmelig offensiv kontrolør. En der virkelig kan sørge for at folk husker at købe billet :-)
Hehe ja det lyder voldsomt, men det Hun var kontrolløren og Han var en del af parret uden billet =) http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1546060/Biljettkontroller-stoppas.html I følge den her så er der ikke kontrol mellem kl. 19 og 06, på øresundstog, i Sverige. Og mon ikke at skånetrafikken er kommet ud med den besked for at sikre sig at folk rent faktisk køber billet i weekenden =) Plus det kan da være at trioen af vagter stadig runderer fra tid til anden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... Han tog så kvælertag på hende ....
Fra artiklen står flg : "Togkontrolløren er fritaget for tjeneste og får al den støtte, han har behov for, skriver direktør for Øresundstogtrafikken" Er kontrolløren en hun eller en han ? I princippet nok ikke så vigtigt som selve hændelsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad ville i have gjort i sådan en situation? Vil i bare hoppe ind eller hvad? Fordi tit så blev folk mere roligere' date=' når der kom 2 eller 3 og sagde slap af( min tid som dørmand i kbh)[/quote'] Det kommer an på stemningen og personerne involveret. Ud fra beskrivelsen så højst sandsynligt ja, men jeg er også stor og har lidt konflikthåndteringserfaring. Men på den anden side så har jeg oplevet en lignende situation på metroen hvor en påvirket pumper havde en noget aggressiv diskussion med sin kæreste. På et tidspunkt tager han kvælertag på hende og slipper igen. Vi var en halv togvogn som sad på stikkerne, men jeg tror ingen af os havde lyst til at få ørerne i maskinen. Desuden er det min erfaring at i langt de fleste tilfælde så 'tilgiver' pigen fyren og alt er fryd og gammen kort tid efter. De forlod toget sammen kort tid efter, og på næste stop kom der en flok metrokontrollører ombord. Ud fra diskussionen kunne jeg forstå at de andre havde haft samme tanker: Det er forkert, men fuck han er stor og påvirket ......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Komme an på situationen og om det var en punk der havde brug for en rette snor eller om kontrolløren var en punk der var ved at få en rettesnor. Hvis jeg havde rejst mig, ville jeg allerede der have taget beslutningen om ikke at stå og snakke, men havde angrebet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites