Jump to content
sup3rior

ØresundsLAN Oktober 2011

Recommended Posts

Efter at have spillet en hel del i weekenden og være nået op på lvl 15 (som bliver slettet igen i morgen: Beta-test) vil jeg sige at det måske ikke er helt irrelevant hvilken form for rolle, man vil spille gennem den historie som er lagt ind i spillet til ens character. Alle Quest's har voice-acting og animationer - man bliver draget ind i ens historie i langt større grad end i nogen andre MMO-spil jeg tidligere har prøvet. I de fleste MMO-spil er teksten omkring quests næsten irrelvant, men slet ikke her. SWTOR's historie er stort set på højde med andre af Biowares single-player spil som DragonAge, Mass Effect og de gamle Knights Of The Old Republic. Det kan måske blive lidt af problemet med fordelingen af spillere i starten - der er nok mange mennesker, som er mere komfortable med at spille Light Side end Dark Side. I starthistorien for Sith Inquisitor går der ikke lang tid før man skal lave lidt tortur med force lightning under et forhør for at opnå resultater!. Måske meget interessant at prøve men i længden tror jeg nemt det kan blive trættende at skulle være ond hele tiden. Man kommer nok til at lave flere characters for at prøve sig frem. Lad os prøve at finde en fælles server når der bliver launchet - jeg ville foretrække en PVE server med Engelsk som sprog i den Europæiske tidszone. Det kan godt være at det bliver lidt kaotisk - ved betatesten var der decideret kø for at logge på mange af serverne - op til flere timer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kommer nok til at lave flere characters for at prøve sig frem. Lad os prøve at finde en fælles server når der bliver launchet - jeg ville foretrække en PVE server med Engelsk som sprog i den Europæiske tidszone. Det kan godt være at det bliver lidt kaotisk - ved betatesten var der decideret kø for at logge på mange af serverne - op til flere timer.
Den er jeg med på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mht. SW:TOR så er classes ens ligemeget om man vælger light eller dark side. Dvs. Sith Inquisitor vil have samme skills som Jedi councelor (spells har bare andre farver og andre navne og måske andre animationer) så der vil ikke rigtig være den store forskel på om man vælger det ene eller det andet bortset fra looks (ved dog godt det er en stor del).
ah, ok - ham kigger jeg lige nærmere på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo light og dark points, så i alle de class quests jeg har prøvet kan man vælge at "do the right thing" = lightside point eller bare være gennemført ond og få darkside point. Dette kan begge sider gøre. Alt efter hvilken del der er tungest får man specielle spells etc. senere hen i spillet. Jeg er græsk katolsk hvilken side øresundstosserne vil spille på, jeg er frisk på det hele - om jeg er en god sith eller ond jedi betyder intet hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er jo light og dark points, så i alle de class quests jeg har prøvet kan man vælge at "do the right thing" = lightside point eller bare være gennemført ond og få darkside point. Dette kan begge sider gøre. Alt efter hvilken del der er tungest får man specielle spells etc. senere hen i spillet. Jeg er græsk katolsk hvilken side øresundstosserne vil spille på, jeg er frisk på det hele - om jeg er en god sith eller ond jedi betyder intet hehe
"Evil" Jedi lyder som et udmærket kompromis for mig. :) Jeg snupper nok en Jedi Consular (Sage w/Telekinetics) så.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan vi prøve at lave en liste over interesserede deltagere: Hamashu +1 Bananas Basse dannemare sup3rior? Hvem har jeg overset?
Kanske, når spillet nærmer sig sin frigivelse må jeg se om det fanger mig. Det lyder interessant at det er mere storydriven end WOW, for det fangede mig sku aldrig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan vi prøve at lave en liste over interesserede deltagere: Hamashu +1 Bananas Basse dannemare sup3rior? Hvem har jeg overset?
Jeg er klar på LAN i Januar, men ikke på SW:TOR ... har svært ved at forklare hundene at de ikke skal spise i en måned fordi jeg skal spille computer i stedet for at søge et fuldtidsarbejde ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er klar på LAN i Januar' date=' men ikke på SW:TOR ... har svært ved at forklare hundene at de ikke skal spise i en måned fordi jeg skal spille computer i stedet for at søge et fuldtidsarbejde ;-)[/quote'] Bare rolig, der er flere der HELT sikkert ikke gider spille spil som formål har bare at suge penge ud af en og varer +10 timer :-) Så er jeg mere til en quicki.... hehe :-) left4dead1/2, starcraft1/2, cod4 eller lignende actionspil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi diskuterer godt nok SWTOR i tråden her, men det er jo ikke ensbetydende med at vi skal spille det til et LAN party. Et Massive Multiplayer Online spil er jo netop kendetegnet ved at man IKKE behøves mødes fysisk for at spille sammen - det kan man spille alle de andre gange.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi diskuterer godt nok SWTOR i tråden her' date=' men det er jo ikke ensbetydende med at vi skal spille det til et LAN party. Et Massive Multiplayer Online spil er jo netop kendetegnet ved at man IKKE behøves mødes fysisk for at spille sammen - det kan man spille alle de andre gange.[/quote']Forbrugeroplysning: Tråden hedder stadig "ØresundsLAN Oktober 2011" - så jeg troede også i skulle til at spille swtor til jeres arrangement ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forbrugeroplysning: Tråden hedder stadig "ØresundsLAN Oktober 2011" - så jeg troede også i skulle til at spille swtor til jeres arrangement ;)
Heh, fair nok, men som du selv siger indimellem "trådene herinde har det jo med at drive off-topic ret hurtigt" :D Nej, SWTOR gemmer vi til "alle andre dage", og så lader vi quickies dominere det kvartalsvise LAN-træf. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:laugh: Back on topic: Skal du med denne gang? Kan UT2004 evt. lokke lidt? Og ikke mindst BF3?
BF3 driver mig til vanvid. Det er ikke lykkedes mig at spille ét minut på en server endnu. Jeg får "Disconnected form EA Online" eller "disconnected from server" hver eneste gang jeg forsøger. Alt er opdateret, tjekket igennem, NAT'et osv osv. Så jeg er ivrig læser af EA's BF3-fora p.t. Mage til buggy l*** skal man lede længe efter...desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal desværre nu om dage være meget varsom med at forudbestille spil og i det hele taget købe nye spil uden at have læst bug-reports fra de uheldige som hoppede på marketing kampagnen. Det er ofte først efter et par patches at det fungerer som det skal. Jeg kom til at forudbestille og købe "Sword of The Stars 2" over Steam. Det var det mest skandaløse eksempel jeg (og formentlig også alle andre) nogensinde har set på at sælge noget ufærdigt bras. Det var på ingen måde færdigt på release date - det var ikke engang nået til en beta-version - det kunne dårligt nok kaldes en alpha version. Ufærdig grafik - det ligende decideret lort! - manglende dele af spillet - Options menuen var fx ikke blevet lavet færdig og var "greyed out"!!. De har lovet at lave løbende patches og er allerede i gang, men realistisk set går der nok et år før end det fungerer. Steam giver desværre ikke pengene tilbage. De er dog ved at finde ud af om de kan gøre en undtagelse i dette tilfælde, da det simpelthen er for groft i dette tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites