sup3rior 22 Anmeld indhold Skrevet September 17, 2011 Skriv Jer på her i denne tråd hvis I vil være med - alle der har tilmeldt sig er velkomne. Dog kan det blive nødvendigt at lukke for flere tilmeldinger, hvis vi bliver flere end der kan være (praktisk gøgl ved flere end 12, ultimativt max= 20). Først til Mølle princippet gælder. Tid: Lørdag d. 8. Oktober 2011 fra klokken 11.30 til ud på natten. Det er naturligvis tilladt kun at være der noget af tiden. Sted: Västra Hamnen nær Scaniabadet (PM til Bananas hvis du ikke har været med før og skal bruge adressen) Parkering: Det er muligt midlertidigt at læsse af foran indgangen. Derefter er den nærmeste p-plads Scaniabadets parkering, som styres af p-malmø. 70 kr. for et døgns parkering. Bekræftede deltagere: Bananas Sup3rior Dannemare Menace DABP Mickii Lolliken Hamashu Kommer måske: Mad: Der er vedtaget madplan på forslag fra Menace. Se menuen i tråden. Afregning foregår direkte med Menace. Praktiske detaljer: Strømstik: her er svensk standard, og ikke dansk! Danske 3-bens stik går ikke ind i kontakterne. Medbring PC/bærbar/skærm + nødvendige strømkabler + en stikdåse + mindst 1 netværkskabel (her også WLAN men...) Drikkevarer: Medbring selv eller sats på at købe i nærmeste kiosk (100m) eller ICA Maxi (800m, åbent 8-22) Spil: StarCraft 2, Left 4 Dead 2, COD4, Serious Sam med videre. Forslag postes i tråden. Switch: Undertegnede har doneret en 8 ports gigabit switch til arrangementet som vil forefindes ved bord 1. Hvis nogen har en til bord 2 er det super, ellers må kablerne rende ud i krydsfeltet som sidst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2011 Hvis det er d. 8 Oktober, så er jeg på :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2011 hmmm.... mht. mad tænkte jeg på svinekæber som protein? Det er jo ved at være lidt koldt, det er gourmet-efterårsmad og prisen på udskæringen er faktisk rigtigt god når man tænker på det er det bedste stykke på en gris uden sammenligning (PUNKTUM :) ) Rødvinsbraiseret svinekæber med stegte pebermarineret gulerødder evt. med noget rustisk kartoffelmos (altså groft) eller halve ovnbagte kartofler Sovsen vil så være resten af braiseringen som bliver reduceret, tilsat lidt kærlighed. Tror en pris på en flad 50 DKK vil være rigeligt, men det skal bestilles da man næsten kun kan få udskæringen ved bestilling hos en slagter.... Der var også snak sidst om noget indisk.... en ok ret kan være pindi chana masala som er vegetarisk (men masser af protein i) En stærk karryret med kikærter, kartofler serveret med ris og brød til. Kan evt. laves med noget yoghurtmarineret ovnbagt kylling, hvis man ønsker kød Jeg er selvfølgelig frisk på alle forslag hvis det skal være inhouse mad, men vi kan også købe udefra..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2011 Hvis det er d. 8 Oktober' date=' så er jeg på :)[/quote'] :D og trådens emne må også hellere tilrettes... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2011 Det er selvfølgelig d. 8 oktober :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2011 og trådens emne må også hellere tilrettes... ;)Dånn! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2011 Blizzard åbnede for FF (Friends&Family) betatesten for et par uger siden. Forhåbentligt bliver betatesten snart udvidet til også at omfatte andre end blot FF'ere. Det bliver stadig 'by invitation only', men man kan jo have lov at håbe. :) Diablo III Beta Opt-In and FAQ X-H70A_Us8s Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2011 [...]Switch: Undertegnede har doneret en 8 ports gigabit switch til arrangementet som vil forefindes ved bord 1. Hvis nogen har en til bord 2 er det super[...] Har en HP ProCurve 1800-8G switch (8-port gigabit) et eller andet sted (hvis jeg kan finde den). Den lider af lidt dårlig forbindelse i strømstikket, men virker fint så længe man ikke roder med strømledning/-stik :) Hvis i kommer til at mangle, kan i låne den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2011 Yay, endelig en 'low-cost' aktivitet til fattigrøven her. Jeg er klar, også til at prøve svinekæber(kinder?) =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2011 Blizzard åbnede for FF (Friends&Family) betatesten for et par uger siden. Forhåbentligt bliver betatesten snart udvidet til også at omfatte andre end blot FF'ere. Det bliver stadig 'by invitation only', men man kan jo have lov at håbe. :) Diablos pillene var sgu ok tilbage i tiden - hvornår var de egentlig fra?? De ligger langt langt tilbage i min hukommelse Det kommende spil jeg ser mest frem mod er Star Wars - The Old Republic. Det er ganske vist en MMO, men det ser knageme godt ud: jedi-consular Eternity-vault-developer-walkthrough Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2011 Var nødt til at tjekke onkel Google. I'eren er sgu helt tilbage fra '96, og II'eren kom i 2000. :) Glæder mig til Old Republic. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2011 :D og trådens emne må også hellere tilrettes... ;) I er så smarte ;) :D Har en HP ProCurve 1800-8G switch (8-port gigabit) et eller andet sted (hvis jeg kan finde den). Den lider af lidt dårlig forbindelse i strømstikket' date=' men virker fint så længe man ikke roder med strømledning/-stik :) Hvis i kommer til at mangle, kan i låne den.[/quote'] Det er noteret skulle det blive nødvendigt :) Du er skrevet på :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2011 Hvis det er d. 8 Oktober' date=' så er jeg på :)[/quote'] Du er sat på :) Svinekæber lyder ikke helt skidt, dog er rødvin bestemt ikke min favorit Er der anden marinade som passer godt til sådan noget er jeg helt klar på det :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2011 En braisering er at koge lang tid ved svag varme..... Hvis du kan lide rødvinssauce (og ikke en gennemtrængende smag) så er rødvin perfekt ellers er der kun en sød ale (overgæret øl, gerne mørk og lidt sød, for dem der ikke lige kender en ale...) der kan gøre det, der skal nemlig være alkohol i .-) (og små grå tror jeg ikke egner sig så meget til det....) Der vil også komme diverse grøntsager der lige passer mht. årstid/pris som bliver blendet ind i saucen så det er ikke kun rødvin/ale og så kommer umami smagen jo fra kæberne :-) Men vi kan sagtens lave det med ale istedet, det er også godt, men rødvin er bedre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2011 En braisering er at koge lang tid ved svag varme..... Hvis du kan lide rødvinssauce (og ikke en gennemtrængende smag) så er rødvin perfekt ellers er der kun en sød ale (overgæret øl, gerne mørk og lidt sød, for dem der ikke lige kender en ale...) der kan gøre det, der skal nemlig være alkohol i .-) (og små grå tror jeg ikke egner sig så meget til det....) Der vil også komme diverse grøntsager der lige passer mht. årstid/pris som bliver blendet ind i saucen så det er ikke kun rødvin/ale og så kommer umami smagen jo fra kæberne :-) Men vi kan sagtens lave det med ale istedet, det er også godt, men rødvin er bedre. Hvis rødvinen ikke er gennemtrængende i smagen kan det sagtens glide ned, er nok bare skræmt af de steder hvor det smager mere af rødvin end kød :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2011 Kommer jo an på tilmeldingerne... men vi kan faktisk også godt lave 2 forskellige, en med rødvin og en med ale, hvis det er helt galt med rødvin :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2011 Kommer jo an på tilmeldingerne... men vi kan faktisk også godt lave 2 forskellige' date=' en med rødvin og en med ale, hvis det er helt galt med rødvin :-)[/quote'] Ingen grund til at lave forskellige portioner hvis resten af flokken er OK med det :) Skulle kødet vise sig ikke at falde i min smag ryger jeg bare på kartoflerne istedet :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2011 Jeg synes at "Rødvinsbraiseret svinekæber med stegte pebermarineret gulerødder evt. med noget rustisk kartoffelmos (altså groft)" lyder rigtig godt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2011 Jeg synes at "Rødvinsbraiseret svinekæber med stegte pebermarineret gulerødder evt. med noget rustisk kartoffelmos (altså groft)" lyder rigtig godt! Ditto her! :) Og jeg holder i vanlig stil på, at de mest involverede kokke ikke skal betale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2011 Ditto her! :) Og jeg holder i vanlig stil på' date=' at de mest involverede kokke ikke skal betale.[/quote'] Hep :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2011 Argh i er godt nok eksperter i at ramme de få weekender hvor jeg er i jylland. Nu har jeg været opsat på at skulle med de sidste 4 gange tror jeg... Men det skal nok lykkes engang. Lige pludselig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2011 DABP og Mickii mangler lige at svare om de vil med på mad før jeg bestiller kød :-) Hvad er stemningen mest for, halve ovnbagte kartofler eller mos? Det skal tilføjes at det er lettest at lave de ovnbagte kartofler :-) Og hvis i insistere at betale min del (og bananas da han lægger strøm/hus til) så ryger retten op på 60 danske kroner..... (mest fordi kiloprisen på svinekæber er det dyreste på en gris: http://www.slagter-lund.dk/Ferskt-koed/Flaeskekoed/Svinekaeber.html ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2011 mos! :D 60 kr er fjong :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2011 Beklager mangel på tilbagemelding, arbejdet er tungt lige for tiden ;) Jeg er mega på med mad, det lyder skide godt. Glæder mig til at se jer og hygge lidt :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2011 Jeg er med på mad - kan kun blive lækkert :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites