Jump to content
thomas_lund

Dansk firma - med en ren svensk hjemmearbejdende medarbejder

Recommended Posts

Jeg har et dansk ApS - og står nu i den situation at jeg gerne vil ansætte en svensker. Vedkommende skal arbejde 100% i Sverige hjemmefra og dermed ikke benytte det danske system. Ringede til Skat Øresund, som sagde de mente jeg ikke kunne slippe for at betale sociale afgifter i begge lande (dansk skat af lønnen og derefter svensk social bidrag). Skatteverket derimod skriver: "If this person works only in Sweden pays no tax or social fees in Danmark only in Sweden. He always pay his taxes himself. You have a choice if he or you as an employer shall pay the social fees." Er der nogen som ved lidt mere om det? Også hvordan man praktisk evt. skal betale løn ud af dansk firma og til en svensk ansat uden at betale skat af beløbet? /Thomas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

min kone er ansat i et DK firma men på en svensk kontrakt. Hun eller firmaet betaler ingen skat i DK. DK firmaet betaler naturligvis de sociale ydelser i SE... Hun får pengene udbetalt i DKK og har lavet en svensk forskudsopgørelse og betaler herefter skat hver måned... Smid en PM, så skal jeg se om jeg kan finde ud af mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites