lovebuine 10 Anmeld indhold Skrevet September 16, 2011 Jeg bor i hus og har Telia idag med telefoni og bredbånd, hos Telenor udbyder de begge ting til en markant lavere pris, men deres bredbånd er wireless, ikke gennem kabel, nogen der har erfaring med Telenor? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2011 det var godt nok i Sverige jeg mente, ikke dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2011 Kender dem ikke, men du skal være opmærksom på om de har en mere eller mindre fast grænse for trafikmængde. Det er ikke sikkert det er et problem for dig, men her udmærker Telia sig bl.a. ved at der er ægte fri trafik på deres xDSL produkter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2011 der står på deres hjemmeside det er fri trafik. fik en telenor reklame ind af døren, derfor jeg kender dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2011 OK :) Så er der ingen køer på isen jo. Du skal blot være OBS på "Utgångspunkten är att alla kunder ska ha en bra och likvärdig upplevelse av tjänsten. Därför förbehåller vi oss rätten att under vissa omständigheter vidta åtgärder mot användare som genom sitt surfbeteende försämrar upplevelsen för andra. Dessa kunder kan tillfälligt uppleva en fördröjning eller lägre hastighet på sin dataöverföring." og "När vi märker att det är osedvanligt hög belastning i näten till följd av att enskilda användare utnyttjar tjänsten extremt mycket. Vi har satt PTS statistik som ett riktmärke för normalanvändning. För användare som konsekvent förbrukar mer än 10 gånger normalt förbehåller vi oss rätten att tillfälligt fördröja användningen eller sänka hastigheten, givet att andra användare ska kunna få en bra tillgång till internet". Og igen - så er det slet ikke sikkert at det er et problem - blot er "fri trafik" kun frit så længe man er "normal" :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2011 den havde jeg ikke set. det var kanont du fandt den. det får mig til at overveje ikke at vælge dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2011 den havde jeg ikke set. det var kanont du fandt den. det får mig til at overveje ikke at vælge dem.De restriktioner er gennemgående hos udbyderne af wireless/3G - så hvis dit forbrugsmønster er "tungt", så tror jeg ikke du bliver tilfreds med en sådan løsning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2011 PTS statistik viser et gennemsnit på 2.6 gb om måneden i forbrug for 2010 pr. forbruger ved 3G Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2011 Menace - godt fundet.. Jeg klikkede lidt rundt derinde og opgav så at finde det... Men det vil sige at i praksis skal man ikke meget over de 20 GB pr md så forbeholder de sig ret til at "pille" ved hastigheden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2011 Og med sådan en 80 mbit/s forbindelse kan man vel overføre 7-8 MB i sekundet.... Det giver 30 GB på cirka 30000/7 = 74 minutter. Så tager det ikke lang tid at "bruge den op" :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2011 man kan slet ikke bruge deres forbindelse til noget, jeg forlænger med telia i stedet. de har nogle samle tilbud, med telefoni og bredbånd og tv i et, til en udemærket pris pr md Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2011 Altså noget kan den nok godt bruges til... :) Bare ikke store datamængder - min beregning kræver jo at du henter med maximal hastighed! Hvis du bare surfer nyhedessider i et par timer er datamængden jo meget, meget mindre. Men ja umiddelbart syntes jeg nu også at Telia er OK prismæssigt og jeg syntes de leverer et rigtig godt og stabilt produkt i deres DSL bredbåndsløsninger. Edit: Og de tillader ubegrænset brug - det eneste de skriver i deres betingelser - så vidt jeg husker - er at du ikke må lave kommerciel webhosting på deres private DSL løsninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites