Jump to content
Homer

Broen er LUKKET. (Åben igen)

Recommended Posts

http://www.trafikverket.se/Foretag/Trafikera-och-transportera/Trafikera-vag/Teknikstod-i-trafiken---ITS/Kovarningssystem/ Ifølge Trafikverket, som jo må have en vis vægt bag deres ord, skal der på et variabelt skilt en rød ring om tallet for at det skal være gældende hastighedsbegrænsning. Uden rød ring er der tale om en anbefalet hastighed, men den normale hastighedsbegrænsning er ikke sat ud af kraft. Bron er selvfølgelig ikke helt pjattet med at reklamere for dette, da det jo nok vil resultere i en højere gennemsnitsfart ved anbefalede lavere hastigheder.
Tak for bekræftelsen... kan det være folk ikke er så bedrevidende en anden gang

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det der blir sagt er at de 90 ved indgangen til tunnelen blir ophævet ved det første skilt nede i selve tunnelen? Der er jo ikke rød ring om de hastighedsangivelser der er i loftet dernede.

Tak for bekræftelsen... kan det være folk ikke er så bedrevidende en anden gang

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.trafikverket.se/Foretag/Trafikera-och-transportera/Trafikera-vag/Teknikstod-i-trafiken---ITS/Kovarningssystem/ Ifølge Trafikverket, som jo må have en vis vægt bag deres ord, skal der på et variabelt skilt en rød ring om tallet for at det skal være gældende hastighedsbegrænsning. Uden rød ring er der tale om en anbefalet hastighed, men den normale hastighedsbegrænsning er ikke sat ud af kraft.
Og her har jeg ligget og tøffet afsted med 70 km.t de seneste par dage. TSK :mad: Kunne ha' været hjemme et par minutter tidligere, hvis jeg havde gidet at sætte mig ind i tingene, he he :laugh: Tak for - brugbar - info :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så det der blir sagt er at de 90 ved indgangen til tunnelen blir ophævet ved det første skilt nede i selve tunnelen? Der er jo ikke rød ring om de hastighedsangivelser der er i loftet dernede.
Der er rød ring om hastighedsskiltene i tunnelen. Nogen gange er ringen mere orange end rød, men ringen er der (omend utydelig på afstand) :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er rød ring om hastighedsskiltene i tunnelen. Nogen gange er ringen mere orange end rød' date=' men ringen er der (omend utydelig på afstand) :)[/quote'] Der er en hastighedsbegrænsning på 90 km/t gennem tunnelen. Dét har vi talt om flere gange herinde, ligesom der er en skribent, som har fået en hastighedsbøde for en fart på 93 km/t down there. Her er måleresultat fra tunnelen: http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=6876&page=1 Resultatet af hastighedskontrol på Øresundsforbindelsen Tårnby politi foretog tirsdag den 22. og onsdag d. 23. august hastighedskontrol på Øresundsforbindelsen. I tunnelen, hvor hastighedsgrænsen er 90 km/t., blev der konstateret 57 hastighedsovertrædelser, hvoraf 49 køretøjer overskred hastighedsgrænsen med mere end 30 %, hvilket medfører et "klip" i kørekortet. Højest målte hastighed var 145 km/t. Tårnby Politi vil snarest foretage flere kontroller på Øresundsforbindelsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du baserer dit argument på baggrund af et billed, fra en halvfesen hjemmeside (tilhørende en kørskole der udbyder hjælp til teori prøven), til trods for at der intet sted på siten fremgår at det er et krav at der rent faktisk står km på skiltet. Kikker du på bekendtgørelsen BEK nr 784 af 06/07/2006 (Status: Gældende) fremvises en hastighedstavle uden 'km' link - se under "C 55 Lokal hastighedsbegrænsning" Ligesom der heller ikke der fremstår nogle krav angående tilstedeværelsen af 'km' på skiltet. Men det er selvfølgelig individuelt hvilke krav man sætter til kvaliteten af sine kilder ..

http://www.trafiktesten.dk/default.asp?Action=Details&Item=394 c55.jpg Læg mærke til at der SKAL stå KM under tallet i den røde ring.... Det gør der ikke på broen. Ergo er tavlen ikke lovlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du baserer dit argument på baggrund af et billed, fra en halvfesen hjemmeside (tilhørende en kørskole der udbyder hjælp til teori prøven), til trods for at der intet sted på siten fremgår at det er et krav at der rent faktisk står km på skiltet. Kikker du på bekendtgørelsen BEK nr 784 af 06/07/2006 (Status: Gældende) fremvises en hastighedstavle uden 'km' link - se under "C 55 Lokal hastighedsbegrænsning" Ligesom der heller ikke der fremstår nogle krav angående tilstedeværelsen af 'km' på skiltet. Men det er selvfølgelig individuelt hvilke krav man sætter til kvaliteten af sine kilder ..
icon14.pngicon14.png
Tak Persson! Det var lige det jeg skulle bruge og ikke kunne finde....jeg tog fejl og jeg beklager. Fortsæt :)
:thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man spørger broens kundecenter har de denne mening: Det är ingen skillnad på dessa skyltarna det är max hastighet 70km/t som gäller Det er ligegyldigt om der er en rød ring om eller ej, det er et forbudsskilt, mener de.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrev tilbage til hende der svarede om hun havde vendt svaret med deres juridiske afdeling eller om det var noget hun bare troede og fik dette svar tilbage:

Hej, Det är riktigt att det är olika betydelse/innebörd. På den Svenska sidan är det en rekommendation och på den Danska sidan (röd ring) ett krav. När Øresundsbron byggdes fick vi inte ha en röd ring på de Svenska skyltarna, det var någon konflikt mellan lagar och förordningar medans i Danmark förelåg det inga sådan hinder utan snarare ett krav. Högsta tillåtna hastighet på Svenska sidan är alltid 110 km/h som på alla motorvägar, inte fri fart.. Vi går sedan in och rekommenderar en hastighet vid t ex vägarbete, stoppade bilar, halka- eller vindpåverkan. För att det nu bara är en rekommendation så innebär det inte att det är ok att köra fortare utan man ska alltid anpassa hastigheten efter förhållandena, vårdslöshet i trafik är en begrepp som Svenska Polisen använder en hel del, den kan med fördel användas vid sådana tillfällen då rekommendationerna inte har följts. På Dansk sida är det max hastighet det som visas på skyltarna med röd ring. Vänliga hälsningar / Venlig hilsen Jopas Wulff Chef Trafikledning
Så det er ikke et forbudsskilt på den svenske side, men man kan få en bøde hvis man kører hurtigere, så vidt jeg har forstået.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom lige til at nærlæse det link du sendte mig Persson.... C. Forbudstavler § 11. Forbudstavler er cirkelformede. De har med de i § 13 viste undtagelser rød rand og sort symbol, der angiver forbuddets art. Det har de ikke på broen....der er det rød ring og hvide symboler. Så de må i princippet betyde det samme som et skilt jeg selv laver hjemme i carporten.....Ingenting. For de er ikke lovlige.... Så ret beset er der 130 i tunnelen idet der ikke er skiltet med andet og lovlige skilte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes helt klart du skal gå hele vejen med den. Hyr en advokat og prøv at overbevise dommeren om du har ret til at køre 130 km/t gennem tunnelen. Smid endelig dato, tid og sted for sagen herinde - vil gerne komme forbi med lidt popcorn til underholdningen :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes helt klart du skal gå hele vejen med den. Hyr en advokat og prøv at overbevise dommeren om du har ret til at køre 130 km/t gennem tunnelen. Smid endelig dato, tid og sted for sagen herinde - vil gerne komme forbi med lidt popcorn til underholdningen :-)
Hvis du tager popcorn med så tager jeg Cola med - deal?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der har lagt mærke til at broen har flere "svej". Bl.a. ved pylonerne er det som om at broen hænger en del. Storebæltsbroen har ikke nær de "svej", den er lange mere jævn. Og nej, man behøver ikke køre 220km/t for at mærke det...... Men ok, bare den nøjes med at hænge lidt er det vel ok, bare ikke det bliver værre så man skal tage farten af.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites