PJKB 10 Anmeld indhold Skrevet September 1, 2011 Jeg overvejer at köbe en brugt A6 Avant 06-07 med 60-90.000km på bagen. Enten en TDI eller 2,0T (ej 2,4 som er en skodmotor. Havde den i DK) Syntes priserne er ret fornuftige (140-180sek), MEN er lidt bange for autogearet (vil helst) og Quattro. Nogle som ejer en, eller har erfaringer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lorup 10 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2011 Hej, Vi har en A6 2.0 TDI 140HK med Multitronic og ca 120.000 på bagen. Vi pendler og kører ca km 25k om året. Er som udgangspunkt nok ikke den bedste reference da bilen pt. holder på værksted med det der måske er en smadret tandrem (med hvad der dertil hører af problemer) Vi er dog ellers meget glade for den, da den er en flyder, omend de 140 HK ikke ligefrem gør det til en racer. Den er økonomisk ca 6,5 - 6,0 mil pr l. Multitronic er super smooth og er en drøm at køre med. Der har vist tidligere været problemer med denne type gearkasse fra Audi, men det skulle være løst i disse modeller. Håber at det kan bruges. /Søren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2011 bilen pt. holder på værksted med det der måske er en smadret tandrem (med hvad der dertil hører af problemer) Avs, det gør ondt at høre. Har I nogen forsikring som dækker det, eller er det frem med tegnedrengen? EDIT: Og er I ude at evt. købe ny motor i stedet for at renovere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 1, 2011 Den er økonomisk ca 6' date='5 - 6,0 mil pr l.[/quote'] Kører sådan ca. dobbelt så langt som en Lupo 3L (men forstår godt hvad du mente) ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lorup 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2011 Avs, det gør ondt at høre. Har I nogen forsikring som dækker det, eller er det frem med tegnedrengen? EDIT: Og er I ude at evt. købe ny motor i stedet for at renovere? Ingen forsikring :( , men kan håbe på lidt kulance fra Audi DE. Nu venter vi lige på dommen (som skulle komme senere i dag) før vi ligger en plan omkring motor renovering etc. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2011 Ingen forsikring :( ' date=' men kan håbe på lidt kulance fra Audi DE. Nu venter vi lige på dommen (som skulle komme senere i dag) før vi ligger en plan omkring motor renovering etc.[/quote'] Hvis al service er overholdt og tandremmen springer inden den ifølge serviceplanen skal skiftes, så bør Audi klart dække det hele! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2011 Tak for svar. Et alternativ jeg overvejer er en MB C220 kombi Avant fra 08-10´med over 100.000km på bagen. Ser ud til at der er en del at sparer i Tyskland og udvalget er större da jeg skal köbe den til mit AB i Sverige. Er klar over bilen er mindre og jeg taber mere når den skal sälges, men har tänkt mig at beholde den i mange år. Nogle erfaringer med den? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2011 Ingen forsikring :( ' date=' men kan håbe på lidt kulance fra Audi DE. Nu venter vi lige på dommen (som skulle komme senere i dag) før vi ligger en plan omkring motor renovering etc.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2011 Tak for svar. Et alternativ jeg overvejer er en MB C220 kombi Avant fra 08-10´med over 100.000km på bagen. Nogle erfaringer med den? http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=20960 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites