Jump to content
jolin

Argh!! Jeg glemte at overføre penge i dag.

Recommended Posts

Jeg glemte at overføre penge fra min DK konto til min SE konto i dag så der er ikke penge nok til nogle af regningerne der skal betales i morgen. Jeg syntes jeg har læst et sted at Autogiro automatisk prøver at trække pengene igen dagen efter. Er det rigtigt? Eller skal jeg gøre noget aktivt? Har I iøvrigt nogen erfaringer med om én dags forsinket betaling kommer til at koste noget i gebyr? Man er jo lidt mere striks med betalinger herovre har jeg indtryk af, men det er første gang jeg ikke betaler til tiden siden jeg flyttede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har I iøvrigt nogen erfaringer med om én dags forsinket betaling kommer til at koste noget i gebyr? Man er jo lidt mere striks med betalinger herovre har jeg indtryk af' date=' men det er første gang jeg ikke betaler til tiden siden jeg flyttede.[/quote'] Banken hører normalt ikke på forklaringerne og beregner sig et gebyr - i Skånes Provinsbank 90 SEK. I andre banker op til 300 SEK - forargeligt :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Autogiro - de fleste kreditorer er nok OK med at du betaler dagen efter og opkræver ikke gebyr. Men f.eks. Transportstyrelsen bon'er dig gebyr hvis du betaler en dag for sent. Jeg ved ikke om de bliver trukket automatisk dagen efter - tag evt fat i dem du skal betale for at sikre dig at det sker. Fra banken (Nordea) har jeg ikke været ude for at skulle betale gebyr ifm manglende dækning eller lignende....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår pengene kommer i banken i Sverige kommer helt an på din aftale med banken. Jeg har en aftale med banken om at pengene på "den svenske side" står der asap de overføres fra DK. Jeg har Danske Bank i Danmark og det samme i Sverige (tidligere Skånes Provinsbank). Hvis der ikke er dækning for regninger (Autogiro f.eks.) prøver banken automatisk at trække det dagen efter; det har jeg prøvet flere gange og jeg er ikke blevet bonet noget gebyr for det modsat Kvalm som åbenbart er blevet bonet 90,-.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Jolin Hvis du overfører penge i morgen tidlig vil det ikke være tids nok. I vores bank (Handelsbanken DK) står pengene i Sverige (Handelsbanken Sv) kl. 15.00! Sådan er det også i Nordea og Danske Bank! Mvh Ole
Det er da noget ævl... når jeg overføre i Nordea står de der stortset med det samme....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jolin Miriam og Mette har naturligvis ret. I min sætning skulle der have stået. Hvis du overfører i morgen tidlig vil det være tids nok. Det kræver dog, at du har "samme" bank på begge sider. Der er sikkert forskelle mellem bankerne omkring hvornår pengene er overført, men det virker... Det svenske autogiro system kræver dog, at du selv checker, at regningerne er betalt...vi må desværre undvære det monopol agtige og meget effektive betalingsservice. Mvh Ole

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du overfører penge i morgen tidlig vil det ikke være tids nok. I vores bank (Handelsbanken DK) står pengene i Sverige (Handelsbanken Sv) kl. 15.00! Sådan er det også i Nordea og Danske Bank!
I Nordea er det sandt hvis du overfører i SEK. Derimod hvis du bestiller overførslen i DKK så vekslingen foregår i Sverige overføres pengene omgående! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I Nordea er det sandt hvis du overfører i SEK. Derimod hvis du bestiller overførslen i DKK så vekslingen foregår i Sverige overføres pengene omgående! :)
men er der så forskel i kursen ? Jvf. at man køber sek i danmark eller sælger dkk i sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle svar. Jeg har Handelsbanken i begge lande. Når man overfører er pengene der ikke instant men normalt inden for nogle timer. Jeg oprettede en overførsel i går aftes så den har været klar hos banken her til morgen. Men jeg kunne forestille mig at kørslen fra Autogiro foregår om natten, lidt på samme måde som Betalingsservice. Så selv om pengene kommer på kontoen i dag manglede de jo stadigvæk da Autogiro prøvede at trække dem. Nå men jeg ser lige tiden an og ser om ikke pengene bliver trukket i morgen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites