jolin 15 Anmeld indhold Skrevet August 30, 2011 Jeg glemte at overføre penge fra min DK konto til min SE konto i dag så der er ikke penge nok til nogle af regningerne der skal betales i morgen. Jeg syntes jeg har læst et sted at Autogiro automatisk prøver at trække pengene igen dagen efter. Er det rigtigt? Eller skal jeg gøre noget aktivt? Har I iøvrigt nogen erfaringer med om én dags forsinket betaling kommer til at koste noget i gebyr? Man er jo lidt mere striks med betalinger herovre har jeg indtryk af, men det er første gang jeg ikke betaler til tiden siden jeg flyttede. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2011 Har I iøvrigt nogen erfaringer med om én dags forsinket betaling kommer til at koste noget i gebyr? Man er jo lidt mere striks med betalinger herovre har jeg indtryk af' date=' men det er første gang jeg ikke betaler til tiden siden jeg flyttede.[/quote'] Banken hører normalt ikke på forklaringerne og beregner sig et gebyr - i Skånes Provinsbank 90 SEK. I andre banker op til 300 SEK - forargeligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2011 Autogiro - de fleste kreditorer er nok OK med at du betaler dagen efter og opkræver ikke gebyr. Men f.eks. Transportstyrelsen bon'er dig gebyr hvis du betaler en dag for sent. Jeg ved ikke om de bliver trukket automatisk dagen efter - tag evt fat i dem du skal betale for at sikre dig at det sker. Fra banken (Nordea) har jeg ikke været ude for at skulle betale gebyr ifm manglende dækning eller lignende.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2011 Hej Jolin Hvis du overfører penge i morgen tidlig vil det ikke være tids nok. I vores bank (Handelsbanken DK) står pengene i Sverige (Handelsbanken Sv) kl. 15.00! Sådan er det også i Nordea og Danske Bank! Mvh Ole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2011 Hvornår pengene kommer i banken i Sverige kommer helt an på din aftale med banken. Jeg har en aftale med banken om at pengene på "den svenske side" står der asap de overføres fra DK. Jeg har Danske Bank i Danmark og det samme i Sverige (tidligere Skånes Provinsbank). Hvis der ikke er dækning for regninger (Autogiro f.eks.) prøver banken automatisk at trække det dagen efter; det har jeg prøvet flere gange og jeg er ikke blevet bonet noget gebyr for det modsat Kvalm som åbenbart er blevet bonet 90,-. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2011 Der er mange gange det er sket at vi har betalt en dag eller to for sent - og der er aldrig sket noget, uanset hvem det har været til.. Det sker nemlig nogengange, løningsdagen ikke passer med betalingsdagen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2011 Hej Jolin Hvis du overfører penge i morgen tidlig vil det ikke være tids nok. I vores bank (Handelsbanken DK) står pengene i Sverige (Handelsbanken Sv) kl. 15.00! Sådan er det også i Nordea og Danske Bank! Mvh Ole Det er da noget ævl... når jeg overføre i Nordea står de der stortset med det samme.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2011 Hej Jolin Miriam og Mette har naturligvis ret. I min sætning skulle der have stået. Hvis du overfører i morgen tidlig vil det være tids nok. Det kræver dog, at du har "samme" bank på begge sider. Der er sikkert forskelle mellem bankerne omkring hvornår pengene er overført, men det virker... Det svenske autogiro system kræver dog, at du selv checker, at regningerne er betalt...vi må desværre undvære det monopol agtige og meget effektive betalingsservice. Mvh Ole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2011 Hvis du overfører penge i morgen tidlig vil det ikke være tids nok. I vores bank (Handelsbanken DK) står pengene i Sverige (Handelsbanken Sv) kl. 15.00! Sådan er det også i Nordea og Danske Bank! I Nordea er det sandt hvis du overfører i SEK. Derimod hvis du bestiller overførslen i DKK så vekslingen foregår i Sverige overføres pengene omgående! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2011 I Nordea er det sandt hvis du overfører i SEK. Derimod hvis du bestiller overførslen i DKK så vekslingen foregår i Sverige overføres pengene omgående! :) men er der så forskel i kursen ? Jvf. at man køber sek i danmark eller sælger dkk i sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2011 For Swedbanks vedkommende står pengene der indenfor et par timer i Sverige efter de er flyttet fra den danske konto... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2011 Tak for alle svar. Jeg har Handelsbanken i begge lande. Når man overfører er pengene der ikke instant men normalt inden for nogle timer. Jeg oprettede en overførsel i går aftes så den har været klar hos banken her til morgen. Men jeg kunne forestille mig at kørslen fra Autogiro foregår om natten, lidt på samme måde som Betalingsservice. Så selv om pengene kommer på kontoen i dag manglede de jo stadigvæk da Autogiro prøvede at trække dem. Nå men jeg ser lige tiden an og ser om ikke pengene bliver trukket i morgen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2011 jeg er ikke blevet bonet noget gebyr for det modsat Kvalm som åbenbart er blevet bonet 90' date='-[/quote'] Jeg fik dog efter en henvendelse til banken gebyret retur igår, fordi jeg er god kunde :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2011 How, jeg glemte helt at opdatere tråden. Alle mine regninger blev automatisk betalt dagen efter :th2: Jeg får at se om der kommer et gebyr af nogen art i den nærmeste fremtid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites